[TV-OUT] frequency out of range in "DOS/BIOS"

Pagina: 1
Acties:

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42
na de FAQ en search zoveel mogelijk doorgespit te hebben heb ik toch geen oplossing gevonden voor mijn "probleem":

als ik mn svideo kabel in de TV-OUT uitgang steek, krijg ik in het begin bij het opstarten de melding van mn monitor:
frequency out of range:
H31,2 KHz
V50 Hz
en is het beeld klein en niet passend.

pas als win de resolutie verhoogd naar normaal (bij mij 1024*768) is het beeld weer goed en geen klacht van mn monitor meer.
specs:
Athlonxp 1700+
Radeon 9800SE cat3,8
512MB ram
winXP
monitor: 15" TFT (die maakt em door die out of range settings zo klein en niet passend :( )

het probleem doet zich dus alleen voor, voordat win geladen is.
en ook alleen met de stekker erin. stekker eruit > geen foutmelding.
maar ik heb uiteraard geen zin iedere keer als ik de BIOS in wil die stekker eruit te trekken. moet beter kunnen imo ;)

verder geen problemen met GFX en/of TV-out :)

iemand een idee??? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Puppetmaster op 15-10-2003 21:38 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:50

Pubbert

random gestoord

Als je je TV-Out kabel aansluit dan gaat idd je primaire monitor op 50Hz. Ik gok dat jouw TFT er niet goed mee om kan gaan.

Je in Windows dan via Display Settings -> Advanced en Weergaves je TV "uit" zetten. Dan is het beeld ook weer normaal. Ik weet alleen niet of hij die setting onthoud.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Puppetmaster
als dat zo is zal het wel zo blijven...
het "uitzetten" van de TV-OUT in windows heeft helaas geen effect buiten windows.
dan is ie het alweer vergeten dat ie op hogere freq moet draaien :(

in win gaf ie gelukkig al geen probs dus blijft er voor mij alleen de "grote stekker-truc :+ " over als ik mn bios in wil?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50
^KICK^

niemand die hier een oplossing voor heeft? ik heb welliswaar wel beeld wanneer ik opstart met tv op svideo, maar wel in 50hz. helpt het wanneer de pal/ntsc jumper wordt omgezet?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

maar als je PC gewoon opstart, en in windows werkt het wel, dan is het toch geen probleem?

De PAL/NTSC jumper heeft hier niets mee te maken. Blijkbaar herkend jou videokaart de TV, en wil deze daarom het signaal graag geschikt maken voor de TV. Je kunt vast ergens instellen dat ie de TV moet negeren, of uitschakelen, maar ik weet uit mijn hoofd niet waar.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
ik wil deze graag even kicken, want ik heb dit dus ook.
maar is het schadelijk voor mijn 17" tft monitor? op zich merk ik er vrij weinig van dat het schadelijk zou zijn, maar hij zegt het niet voor niets en ik ben toch wel een beetje zuinig op mijn peperdure schermpje...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij de ATI's is zo'n icoontje in de taakbalk (naast het klokje, hoe heet dat ding ook alweer :? ) mogelijk. Weet ff niet waar die optie zo zit, maar zit in de drivers geloof ik. Als je die aanzet, kun je switchen van resolutie. Mijn TV-out werkte ook pas lekker nadat ik mijn monitor op 800x600 terugzette (da's wel erg groot op een 21" kan ik je zeggen), maar met dat icoontje kun je ook de frequentie aangeven. Werkt prima

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
tv out enzo werken allemaal prima, niks mis mee.
en ik ga niet de reso van mijn scherm terugschroeven...

het enige wat ik wil weten is of het schadelijk is voor mijn monitor dat ie bij het opstarten zegt dat de "frequency out of range is"

• Puppetmaster
ach, ik denk het niet...
ik zet tegenwoordig meestal wel mn monitor later aan dan de rest :+
(nadat je het win muziekje hoort zeg maar)

Pagina: 1