This is the Way.
Dat staat er namelijk niet bij
Kijk ook ff wat je er allemaal mee kan doen op softwarematig gebied (beveiligen, niet opstarten zonder dat ding enz)
[ Voor 13% gewijzigd door Giblet op 15-10-2003 21:34 ]
Merk boeit volgens mij weinig; hij kan toch maar 1 ding en het zou gek zijn als ie dat niet deed, niet?
BTW 1 tip: ga niet veel extra betalen voor usb 2 ip 1.1 behalve als je met bestanden van boven de 30 mb oid werkt; een vriend van me heeft er 1 met usb 2 en ik met 1.1
Als je een java applet van 1 mb oid opslaat scheelt dat 2 mixcroseconden ofzo...
leoaq.fm // Jeune Loop
USB 2.0 en kan 4Mb per seconde kopieren ( natuurlijk theoretisch en alleen als je grote bestanden kopieert ). Maar ik het geprobeerd, en hij kopieert heerlijk snel..
:-)
En mooi stevige key ook...
Onthou, een pendrive is de vervanging van de diskette...en ze kunnen kappot door veel gebruikt te worden..ze slijten..maar minder erg als normale diskette's.
[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 16-10-2003 01:50 ]
There is no place like ::1
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
CDtje in MP3 formaat (ongeveer 90MB) stond er op mijn USB2.0 pennetje in ongeveer 5 sec. op, op die USB1.1 had hij toch echt wel ff een minuutje of 2 nodig.
Windows gaf wel eerder aan dat hij er op stond, maar pas na een minuut of 2 was die pen weer accessible...
Edit:
Had een vaag, onbekend merk USB1.1, heb nu een Twinmos USB2.0 (type3=supercompact).
[ Voor 10% gewijzigd door Brede P op 16-10-2003 01:24 ]
Persoonlijk lijkt mij de Pendrive van Commodore wel wat; dat ding is lekker compact, ziet er goed uit en bovendien is de USB-aansluiting naar binnen te klikken - je kunt dus geen dopje kwijtraken! Ik kan dat ding alleen niet vinden met Google (noch een website van Commodore), ik zag het ding in de PC-Active (inmiddels mssn die van vorige maand...).
Het is mij inmiddels trouwens ook al gelukt om te booten van m'n pendrive, maar het hangt echt voor 99% af van je moederbord/BIOS of die een USB boot device ondersteunt.
[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-10-2003 01:45 ]
Apacer heb ik ook (128 MB) maar dat ding moet je wel met fluwelen handschoentjes aanpakken. Schokken tot 12G overleeft ie aldus de makers, maar bij mij zit het LEDje dat oplicht als er naar wordt geschreven, twee weken na aanschaf vrolijk los te rammelen in de behuizing in plaats van dat ie gewoon vast zit in het gaatje dat er voor gemaakt is. Niks raars mee gedaan, gewoon slechte kwaliteit dus. Het wegschrijven lukt vooralsnog wel maar echt vertrouwen doe ik het niet.bobsnl schreef op 16 oktober 2003 @ 01:23:
De Thumbdrive (ff merk kwijt) en ook zeer zeker Apacer (Handydrive). Ik ben zelf de trotse eigenaar van de laatste met 'maar liefst' 32 MB.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Eur39.99 voor een aluminium usb2 drive met 128MB. Vriend van me had hem bij zich, dat ding is echt kleiner dan ik ooit heb gezien. Zou het wel weten als ik er nu een nodig had.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_43/OFF03.HTM
TECHNISCHE GEGEVENS
• Afmetingen: 70,2 mm x 17 mm x 7,5 mm (l x b x h)
• Gewicht: 14 g
• Veilige gegevensopslag voor vele jaren
• LED-indicatie brandt als de geheugenpen gebruikt wordt
• Leessnelheid 6 MB /sec.
• Schrijfsnelheid 6,5 MB /sec.
Effe de link van de shop waar ik hem had besteld: http://www.it2move.com/buyonline.html
[ Voor 15% gewijzigd door Deem op 24-10-2003 19:06 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
die lijkt mij erg interresant
Verwijderd
maar mega belangrijk: hij heeft het formaat van een gewone usb-stekker (als in: webcam, muis, etc) dus hij kan gewoon in zo'n klein usb-poorten blokje zonder dat de andere aansluitingen eruit hoeven...
en 3 jaar garantie is ook
DataTraveler Specifications
Dimensions 2.9 inches (73.6mm) x .944 inches (24.0 mm) x .41 inches (10.3 mm)
Compatible with USB 1.1 specifications
Data Retention 10 Years
Operating temperatures 0º to 70º Celsius
Storage temperatures -65º to 150º Celsius
Endurance 300,000 cycles per logical sector
Fast 12 Megabits/second data transfers
Sequential reads 950 KB/second
Sequential write 925 KB/second
Capacities 32MB, 64MB, 128MB, 256MB
Operating shock 1,000G
USB Bus powered (4.4V-5.25V)
Write Protect switch