Voor een laptop zijn de batterijen erg belangrijk. Er zijn 11 manieren om het beste uit je accu te halen en ik citeer:
1. Turn down the LCD brightness.
2. Use built-in power management.
3. Turn off wireless and wired Ethernet when not in use.
4. Set screen blanking to 1 or 2 minutes.
5. Add RAM.
6. Close unused programs.
7. Fully drain, then recharge lithium ion batteries every few months.
8. Remove unused PC Cards.
9. Removed unused notebook-powered USB devices.
10. Avoid "weight-saver" batteries.
11. Don't watch DVDs, and don't play graphics-heavy games.
Lees het volledige artikel hier. Nu had ik een aantal vragen over de accu van een laptop. Op veel laptops kun je niet bijladen als accu 95% vol is, bij mijn laptop kan het gewoon zelfs als het 99% is. Opladen als de accu erg vol is, is dit slecht voor het systeem? En hoe kan ik dit inschakelen op mijn laptop? Het artikel zegt ook dat als Windows 100% opgeladen weergeeft, dat het gewoon 80% in werkelijkheid kan zijn en dat je gewoon op moet blijven laden, zelfs als de het lampje van de accu uitstaat. Klopt dit? En mijn accu geeft altijd in procenten weer hoeveel energie er nog over is. Op veel laptops wordt de tijd ook vermeld? Waar ligt dit aan?
Heeft iemand nog betere tips om de accu te optimaliseren? (en nog interessante artikelen om te lezen)
1. Turn down the LCD brightness.
2. Use built-in power management.
3. Turn off wireless and wired Ethernet when not in use.
4. Set screen blanking to 1 or 2 minutes.
5. Add RAM.
6. Close unused programs.
7. Fully drain, then recharge lithium ion batteries every few months.
8. Remove unused PC Cards.
9. Removed unused notebook-powered USB devices.
10. Avoid "weight-saver" batteries.
11. Don't watch DVDs, and don't play graphics-heavy games.
Lees het volledige artikel hier. Nu had ik een aantal vragen over de accu van een laptop. Op veel laptops kun je niet bijladen als accu 95% vol is, bij mijn laptop kan het gewoon zelfs als het 99% is. Opladen als de accu erg vol is, is dit slecht voor het systeem? En hoe kan ik dit inschakelen op mijn laptop? Het artikel zegt ook dat als Windows 100% opgeladen weergeeft, dat het gewoon 80% in werkelijkheid kan zijn en dat je gewoon op moet blijven laden, zelfs als de het lampje van de accu uitstaat. Klopt dit? En mijn accu geeft altijd in procenten weer hoeveel energie er nog over is. Op veel laptops wordt de tijd ook vermeld? Waar ligt dit aan?
Heeft iemand nog betere tips om de accu te optimaliseren? (en nog interessante artikelen om te lezen)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 21:31 ]