Toon posts:

Geheugen questie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collega's

Ik ben in het bezit van een Gigabyte GA-7N400-L ( mobo ) en 2 DIMM 256 DDR OEM geheugen modules.
Nou zit ik met het volgende probleem:

Stop ik deze modules alle 2 tegelijk erin, vliegen de BSOD's me om de oren, stop ik er EEN in, nix aan de hand.
Stop ik de andere derin, ook geen probleem.
Dus: Ze kunnen niet met elkaar, maar wel zonder elkaar :S...raar...ja ik weet t....
Nou weet ik dus niet waar het aan ligt.....aan me mobo of aan me geheugen...

Jullie enig idee ???

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Draai eens memtest86, kijken of er errors in zitten. Dan weet je 'zeker' of het geheugen wel goed is. http://www.memtest86.com

Toen waren beige computers heel gewoon.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem gehad, enigste oplossing was nieuw geheugen kopen (dane-elec oid.)

Edit: Dus je probleem zit in het geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door DannyVersluis op 15-10-2003 21:34 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Memtest al gedraaid, sorry vergeten te vermelden, alletwee getest eentje gaf wat fails de andere niet, dus zoals danny al zegt is met geheugen kapot dus ?????

Verwijderd

Topicstarter
zit het nou in me geheugen, ik wil ff een 2nd opinion :P

Verwijderd

kun je niet ff van een kennis of zo een geheugenreepje lenen en ff testen? dan weet je het zeker en hoef je niet te vertrouwen op ons...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als hij fouten geeft bij memtest dan is het niet gek dat je BSOD's om je oren krijgt. Regel gewoon een paar andere reepjes geheugen om te testen of het dan ook optreedt. Zo ja, dan ligt het aan je mobo, anders ligt het aan het reepje dat de fails geeft ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Thanx mensen u rock, ga ik ff doen ff 2 andere reepjes halen. ff testen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat ie me bleef hangen bij test 5 ofzo, vele reboots, stoppende games etc. Ik had dus een P4C800Deluxe met KHX3200/512 op 2-2-2-6-1. Dit zijn te zware timings voor Voltage 2.6............ik moest voltage omhoog gooien of nieuwe modules kopen...............bovendien werkte het voor geen ruk op dualchannel. Toen ik single channel ging draaien bleek dat ook nog 1 van de 2 hyperx modules kapot was.........afwachten o nieuw geheugen dus

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1