Toon posts:

[NOLF] couldn't set D3d emulation mode

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net vandaag No One Lifes Forever: The Operative (Game Of The Year Edition) (patch 1.004) gekocht. Nou vraag je je af, wat doe jij nou met zo'n oud spel! Nou ik heb eerst NOLF2 gespeeld en vond het geweldig (echt een aanrader voor mensen die hem nog nooit gespeeld hebben)
Alleen na het installeren kreeg ik het probleem "couldn't set D3d emulation mode". Het heeft iets te maken met Direct 3D maar ik weet niet wat. Voordat ik NOLF installeren had ik DX9a en de laatste Nvidia drivers geinstalleerd. In de FAQ van NOLF zeggen ze dat ik de nieuwste drivers moet installeren en dat heb ik gedaan. Nog steeds die error. Ook staat er dat je D3D moet uitschakelen bij Dx. Maar dat werkt ook niet.

Ik draai Windows 98 SE, geen servicepacks, MSI moederboard euh weet ff niet het type (dacht KT2 ofzo), 256 SD ram 133mhz, GeForce 2 GTS van Asus, AMD Thunderbird 1100mhz (niet overgeklokt) en een Creative Soundblaster Live! Player.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47
Heb je ook al eens oude drivers geprobeerd? Kijk bijvoorbeeld eens op Guru 3D, pagina 8, download de 23.11 voor Windows 9X / Me en installeer die eens.
Omdat het een oud spel is, hoeven de nieuwste drivers niet per se de beste te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De link is dood, is het niet beter (en mogelijk) om van directx 9 naar directx 8 te gaan? En zo ja, is het verstandig om dat te doen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 16:59:
De link is dood, is het niet beter (en mogelijk) om van directx 9 naar directx 8 te gaan? En zo ja, is het verstandig om dat te doen?
Link doet het hier gewoon hoor?

Je zou inderdaad kunnen proberen om van Direct X 9 naar Direct X 8 te gaan, maar het is vrij moeilijk om DX9 van je systeem af te krijgen. Je zou het kunnen proberen met Direct X Buster, maar ook daarmee lukt het niet altijd.

Wat je ook nog kan proberen is om Direct X 9.0b te downloaden, aangezien je nu nog DX9.0a gebruikt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Direct X 9b werkt het ook niet mee. Ik heb een Direct X buster gevonden, maar aangezien dit niet mijn computer is durf ik het niet aan om het te installeren. Als ik windows opnieuw installeer (er overheen) hou ik dan alle register instellingen?