Accu laad op volgens windows maar blijft leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Matched: accu
Nou, simpel, zoals de topic titel al zegt, laad hij gewoon de accu niet op. Ik heb hem 2e hands gekocht. Volgens de vorige eigenaar werkte de accu plots niet meer.

Nu heb ik ff wat combinaties geprobeert rechtstreeks op de accu punten, en m'n multimeter geeft 0,00 aan. Als ik de pootjes omdraai krijg ik wel -0,00 dus er wordt wel wat gemeten, maar veel is het niet :P

De accu bestaat uit een setje batterijen zegmaar. Op de laptop zit een lampje met een pijltje wijzend naar een batterij, ik neem aan dat die gaat branden als die oplaad wat die dus neit doet. Ik heb de contactpuntjes van de batterij nog bespoten met contactspray, maar dat helpt ook niet.

Nu vroeg ik me af, aangezien het best een bekende laptop is, of er mensen zijn die dit probleem ook hebben. Ik weet niet of de accu gewoon verrot is, en dat ik hem misschien op een manier weer aan de gang kan krijgen (ik heb weleens wat gelezen hier over hoge spanningen erop, ijskast) of dat misschien het oplaad gedeelte in de laptop kapot is.

Testen zou natuurlijk super zijn, misschien komt er iemand op de HCC dagen dat dat kan.... maar liever natuurlijk nu gelijk ala minute zonder wachten ff wat meten en solderen en aan de gang :D

Nog even de specs van de laptop:
- Pentium 266mhz
- 128MB ram

En hij werkt ook niet als ik hem aanzet via netspanning, spanning eruit haal, gaat hij meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als accu niet wil laden, dan zit er niets anders op dan een nieuwe te kopen. Ik heb trouwens een goede site gevonden voor mensen die hun accu willen optimaliseren en goed behandelen: http://www.pcmag.com/print_article/0,3048,a=31232,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ja... maar is niet het lader gedeelte kapot? En misschien een hoge stroom op de accu had ik ergens gelezen dat dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
mmm, ik heb wat meer info.

Iemand heeft ooit eens dit topic geopend, dat is precies hetzelfde probleem als ik nu heb. Verrotte Compaq Armada Accu

Ik heb nog niet gekeken of windows m'n accu vind alleen, ik probeer nu win2000 erop te krijgen kan ff duren :P

FF kort zoals in dat topic staat: Ik heb gemeten aan laptop kant op buitenste pinnen, daar staat zo'n 18 volt wat mogelijk laadstroom is, dat weet ik niet zeker. Op de accu meet ik 0,0 volt en een oneindige weerstand tussen diezelfde buitenste pennen. Meet ik het begin en einde van de serie batterijen dan kom ik op ongeveer 1 volt, die dus niet op de buitenkant staat zoals ik dat zou willen. Ook laad de accu niet op in de laptop. Misschien ga ik hem nog eens opladen zoals diegene van dat topic, maar of het zin heeft... Ik denk dat het printje kapot is, maar zie geen doorgebrande dingen. Heeft iemand nog ervaring hiermee? Ik zal eenspics posten als ik een digicam kan lenen misschien.

edit:
OPGELOST !

Ik heb even een autoacculader op de batterijen binnenin aangesloten, 3 minuutjes gewacht en het ding gaf 8 volt... in de laptop, whoohoo, bezig met opladen :D

edit2

:( :( :(

Hij laad volgens windows wel heel leuk op, maar het voltage daalt alleen maar als ik het bekijk met multimeter. Eerst meette ik nog 4,89 toen 4,79... wat kan dit zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door pierre-oord op 16-10-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen matches
Titel aangepast op verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik denk toch echt dat je accu niet helemaal lekker meer is.. lijkt me een nieuwe accu kopen..
Maar als je het voor elkaar krijgt om het toch te fiksen dan zou ik dat heel knap vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Matched: diepvries, accu
Wat voor accu is et eigenlijk? NiMH ? dan kan je namelijk ff de diepvries truc proberen :)

accu 24h ingevroren houden, daarna ontdooien en overnieuw aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Geen matches
Ik heb ongeveer het zelfde probleem, en acer (ander merk maarja nog steeds een notebook) een mail gestuurt en dit was het antwoord:
Hello Rick, Thank you for contacting Acer.

Regarding your enquiry,

It sounds like your battery has failed or the charging circuit is not functioning correctly, please call our helpdesk on 0207 3652486, to arrange for the unit to be brought in for evaluation/repair.

Regards
Stephen G
Acer Technical Support Team
TEL: 0207 3652486
FAX: 02890 935548
dit was het topic dat ik laatste had gepost.

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Matched: diepvries, lithium, accu
pollewob: bedankt

fludizz: mmm, gisteren nog ff met die acculader beetje bijgeladen, daarna wilde die helemaal niet meer opladen :( het is een nimh geloof ik, had ik ergens gelezen op dat ding maar kan het nu niet meer vinden. Er staat wel op Lithium Ion Battery.

Hij heeft nu 12 uur in de diepvries gelezen al op -18, ik had dat al eens gelezen hier op het forum. Nu moet die eerst maar eens ontdooien denk ik...

edit:
zou 12 of 24h veel uitmaken? Of alleen met de max oplaadcapaciteit, als die het doet stop ik hem nog wel een dagje erin :)

[ Voor 14% gewijzigd door pierre-oord op 17-10-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

er zijn tooltjes die een accu schijnbaar kunnen herconditioneren, althans een pogin daartoe.
bijvoorbeeld battery doubler of wellicht heeft de fabrikant een programmaatje daarvoor (bijv batterij testtool).
kwoot van dachshund:
Recalibrate damaged batteries
After using your battery a lot without paying attention to discharge and recharge it fully every time, its performance becomes very low. With Battery Doubler, simply run the recalibration wizard that does the entire job for you - automatically!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/compaqvoeding.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/battdoubler.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door PipoDeClown op 17-10-2003 10:47 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
PipoDeClown schreef op 17 October 2003 @ 10:39:
er zijn tooltjes die een accu schijnbaar kunnen herconditioneren, althans een pogin daartoe.
bijvoorbeeld battery doubler of wellicht heeft de fabrikant een programmaatje daarvoor (bijv batterij testtool).
kwoot van dachshund:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zal d'r eens naar kijken, als die weer wil opladen tenminste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn accu optimaliseren, zijn er nog andere software tweaks? Battery Double werkt bij mij niet, het kan niet opstarten...(en ze vragen daar nog geld voor ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Matched: diepvries, lithium, accu
pierre-oord schreef op 17 October 2003 @ 10:22:
[...]

fludizz: mmm, gisteren nog ff met die acculader beetje bijgeladen, daarna wilde die helemaal niet meer opladen :( het is een nimh geloof ik, had ik ergens gelezen op dat ding maar kan het nu niet meer vinden. Er staat wel op Lithium Ion Battery.

Hij heeft nu 12 uur in de diepvries gelezen al op -18, ik had dat al eens gelezen hier
op het forum. Nu moet die eerst maar eens ontdooien denk ik...

[...]
OMG... die dingen kunnen totaaaal niet tegen invriezen :X die diepvriestip werkt alleen op NiMH batterijen! Li-Ion gaan eraan kapot!!! als ie nu nog gaat werken mag je van geluk spreken :| :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Matched: diepvries, accu
Fludizz schreef op 17 October 2003 @ 16:22:
[...]

OMG... die dingen kunnen totaaaal niet tegen invriezen :X die diepvriestip werkt alleen op NiMH batterijen! Li-Ion gaan eraan kapot!!! als ie nu nog gaat werken mag je van geluk spreken :| :| :|
mm, opladen doetie op een autoacculader nog wel, maar de laptop wil um niet laden zoals die eerst wel even deed :P die acculader laad hem ietsje op, maar hij laad ook in notime weer af :S

Kun je die soort van batterijen eigenlijk goedkoop kopen en weer in zo'n accu zetten, of kost dat even duur als een nieuwe accu?
Pagina: 1