Hoi medetweakers, ik heb een vraag voor jullie, allereerst een plaatje van me Asrock K7VT2:

klikbaar
En nu de vraag: Mijn north en southbridge worden extreem heet, 5 seconden aanraken en je trekt je vingers weg omdat het te heet is, southbridge is ietsje minder heet dan de northbridge. Me pc is zwaar stabiel, hij staat altijd de hele dag aan, ik speel spelletjes, effe p2p, internet, GoT
. Als ik op de southbridge een koeler plak, en op de northbridge een fan zet, zou ik mijn pc dan verder kunnen overklokken? En als ik dat deed zal de moederbord dan langer meegaan? En ramsinks op ddr en videogeheugen, helpt dat met overklokken?
Want mijn computer gaat voor geen mogelijkheid hoger dan 145 mhz fsb klokken, als ik dat doe, kan ik normaal computeren, maar als ik spellen speel, krijg ik vaak fouten zoals, mem not... iets met verkeerd geheugen bereik ofzo, weet niet meer, ik drop dan terug naar bureaublad, of mijn pc loopt vast. Bij 155 boot me pc nie eens, moet ik effe laten afkoelen, daarna weer snel naar 145 zetten.
BTW, ik heb de search gebruikt, en ik werd er niet wijzer van, in de meeste topics staan alleen dat het waarschijnlijk langer meegaat.
Ik heb ook zeer brakke airflow in me kast, alleen me voeding zuigt lucht aan, me cpu zuigt ook lucht aan, en me videokaart zuigt ook lucht aan. Geen casefans of whatever. Idle is me pc 45-50 graden volgens speedfan. Met cpuburn word me proc. 65 graden piek (dit geeft speedfan aan, in de bios is dit vaak 5 tot 10 graden hoger!). Mijn harde schijf word ook heet, vreemde is dat die hd wel 5 jaar overleeft
.
Specs:
Amd Athlon XP 1800+ 1533 mhz @ 2000+ 1667 mhz (palomino core)
Asrock K7VT2
Twinmos 256 DDR 210 fsb @ 145
Chipseteigenschappen:
Moederbord Chipset VIA VT8366A Apollo KT266A
In-Order Queue Depth 4
CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 3T
RAS Active Time 6T
Western Digital WDC WD153BA Volgens windows 14.3 gb opslagruimte, FAT32.
Geforce2 MX200 32 SD-ram
@ core/mem 230/220 mhz stabiel
Windows Xp professional
(meeste info van aida32)
Ik hoop dat ik niets ben vergeten
Edit:
P.S. Ik wil dus weten als je de north/southbridge koelt, je hoger kan klokken, en of ramsinks wel helpen.
Edit2:
Processorcooler: Spire Whisperrock 3, middenkant zit een ronde koperen stukje in. Fan@ +- 2700 rpm

klikbaar
En nu de vraag: Mijn north en southbridge worden extreem heet, 5 seconden aanraken en je trekt je vingers weg omdat het te heet is, southbridge is ietsje minder heet dan de northbridge. Me pc is zwaar stabiel, hij staat altijd de hele dag aan, ik speel spelletjes, effe p2p, internet, GoT
Want mijn computer gaat voor geen mogelijkheid hoger dan 145 mhz fsb klokken, als ik dat doe, kan ik normaal computeren, maar als ik spellen speel, krijg ik vaak fouten zoals, mem not... iets met verkeerd geheugen bereik ofzo, weet niet meer, ik drop dan terug naar bureaublad, of mijn pc loopt vast. Bij 155 boot me pc nie eens, moet ik effe laten afkoelen, daarna weer snel naar 145 zetten.
BTW, ik heb de search gebruikt, en ik werd er niet wijzer van, in de meeste topics staan alleen dat het waarschijnlijk langer meegaat.
Ik heb ook zeer brakke airflow in me kast, alleen me voeding zuigt lucht aan, me cpu zuigt ook lucht aan, en me videokaart zuigt ook lucht aan. Geen casefans of whatever. Idle is me pc 45-50 graden volgens speedfan. Met cpuburn word me proc. 65 graden piek (dit geeft speedfan aan, in de bios is dit vaak 5 tot 10 graden hoger!). Mijn harde schijf word ook heet, vreemde is dat die hd wel 5 jaar overleeft
Specs:
Amd Athlon XP 1800+ 1533 mhz @ 2000+ 1667 mhz (palomino core)
Asrock K7VT2
Twinmos 256 DDR 210 fsb @ 145
Chipseteigenschappen:
Moederbord Chipset VIA VT8366A Apollo KT266A
In-Order Queue Depth 4
CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 3T
RAS Active Time 6T
Western Digital WDC WD153BA Volgens windows 14.3 gb opslagruimte, FAT32.
Geforce2 MX200 32 SD-ram
Windows Xp professional
(meeste info van aida32)
Ik hoop dat ik niets ben vergeten
Edit:
P.S. Ik wil dus weten als je de north/southbridge koelt, je hoger kan klokken, en of ramsinks wel helpen.
Edit2:
Processorcooler: Spire Whisperrock 3, middenkant zit een ronde koperen stukje in. Fan@ +- 2700 rpm
[ Voor 8% gewijzigd door Roflmao op 15-10-2003 20:58 . Reden: paar verbeteringen ]