Toon posts:

[XP] Encrypted files restoren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

Ik heb een harddisk in een bracket voor school, maar nu zijn er een paar bestanden encrypted op de harddisk en deze bestanden wil ik editten zodat ik in de vakantie wat veder kan werken, deze bestanden kan ik nu dus niet openen ik krijg dan

Toegang Geweigerd

met mijn eigen hdd. Ik heb wel toegang tot de rest van de bestanden op die andere hdd. (hij boot trouwens van mijn normale hdd).

Nu is mijn vraag is er een manier om de key te kopieëren van mijn account van mijn hdd van school naar mijn account van thuis zonder er van op te starten want dat werkt niet dan krijg je het blauwe scherm.

alvast bedankt.

Verwijderd

Weer op school aan het netwerk hangen, en dan zelf unencrypten.

Bedenk ook ff dat als daar een 'quick fix' voor zou bestaan, de geboden bescherming ook niet al te veel zou voorstellen.

Ik neem aan dat je op school een W2K+ netwerk hebt, en dan geld dat als jullie admins een beetje hun best hebben gedaan, het naderend tot onmogelijk is om dat te hacken (tenzij je NSA heet ofzo).

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je het certificaat exporteren op school en importeren thuis, dan kan je er weer bij

ga er ff vanuit dat je windows 2k/xp bedoeld

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb windows xp(op school ook), maar ik kan nu niet naar school omdat het herstvakantie is en ik graag zou willen door werken, is het echt niet mogelijk om het te kopieeren?

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op 15 October 2003 @ 20:02:
je het certificaat exporteren op school en importeren thuis, dan kan je er weer bij

ga er ff vanuit dat je windows 2k/xp bedoeld
Is ook een mogelijkheid ja ;)

Als jij tussen het woud van certificaten weet welke je moet hebben, en ook precies weet waar je em importeert.

Onwaarschijnlijk.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:28
kort en krachtig: nee.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Mr.Nobody
  • Niet online
nee, dan heb je pech.

voor alle mensen die het leuk vinden om encryptie aan te zetten op hun xp/2k bak:
exporteer dat certificaat ff en zit die op een veilige plek. als je een probleem krijgt kun je anders echt niet meer bij je bestanden en daar zijn al veel topics overgeweest

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De key waarmee de gegevens opgeslagen zitten, is afhankelijk van de account die jij hebt. Je zal dus een werkend systeem moeten hebben om je key te kunnen exporteren.

Lees anders even dit door - hierin wordt uitgelegd wat je nodig hebt om EFS files te kunnen recoveren.

Ik heb je topic titel eventjes aangepast - zie ook Windows Operated Systems - Policy

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:06:
[...]Als jij tussen het woud van certificaten weet welke je moet hebben, en ook precies weet waar je em importeert.

Onwaarschijnlijk.
How to Back Up Your Certificate

To back up your certificates, follow these steps:
• Open Internet Explorer.
• On the Tools menu, click Internet Options.
• On the Content tab, in the Certificates section, click Certificates.
• Click the Personal tab.

Note There may be several certificates present, depending on whether you have installed certificates for other purpose.

• Select one certificate at a time until the Certificate Intended Purposes field shows Encrypting File System. This is the certificate that was generated when you encrypted your first folder.
• Click Export to start the Certificate Export Wizard, and then click Next.
• Click Yes, export the private key to export the private key, and then click Next.
• Click Enable Strong protection, and then click Next.
• Type your password. (You need a password to protect the private key.)
• Specify the path where you want to save the key. You can save the key to a floppy disk, another location on the hard disk, or a CD. If the hard disk fails or is reformatted, the key and the backup will be lost. (If you back up the key to a floppy disk or CD, you must store that disk or CD in a secure location.)
• Specify the destination, and then click Next.

bron http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;223316

simpel dus ...

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Nobody op 15-10-2003 20:17 . Reden: ff beetje opmaak van de text :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer :'( , maar bedankt allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:14 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nu ik er over na denk... het zou inderdaad erg snugger zijn als je die encripted bestanden op een andere pc zomaar zou kunnen openen =-P waarom dan encripten =-P maarja, dan moeten we maar ff w88 tot na de herfstvakantie.
(ik werk trouwens René aan het zelfde project)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Lijkt idd simpel genoeg ;)
Pagina: 1