[CS] Riot-Shield

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 11:55
Zoals veel mensesn weten, is er bij de introductie van cs 1.6 vrij het een en ander veranderd.
Zo hebben de terrorists er een rifle bij gekregen (de defender) en de CT's hebben een rifle (de clarion) en het riot-shield.
Nu vindt ik dit riot-shield net iets te veel van het goeie, het CT's zijn met de introductie dit schild in het voordeel;
De terrorists hebben niks defensiefs in hun arsenaal, maar ook niks om tegen dit shield te gebruiken (behalve een HE-granaat en een insluit-tactiek)

a) Is er echt niks waarmee het schild kan worden doorboord?
b) Is er een mogelijkheid om de terrorists ook een schild te kunnen laten kopen?
c) Is er in een server een maatregel te treffen om het gebruik van schilden tegen te gaan?

Ik zit momenteel op een LAN, en het schild maakt het CS'en toch een stuk minder, de CT's zijn toch echt in het voordeel (we hebben ook geen vaste teams ofzo, 't is maar voor de LOL)

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
moet dit niet naar het grote cs topic?

Verwijderd

Kan, maar het is ook SPV materiaal. *schop* :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
A: Wel
B: Nee.
C: Ja bestaat, net zoals AWP uit zetten

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
RS_003 schreef op 15 October 2003 @ 19:46:
A: Wel
B: Nee.
C: Ja bestaat, net zoals AWP uit zetten
Waarmee kun je dan iets uitrichten tegen zo'n schild? Overigens vind ik dat ding zeker geen voordeel je loopt langzamer en je kan toch niet schieten als je er achter zit, je kan net zo goed een goede muur opzoeken...

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
lol....

1. Zijkant van je is wel beschermt als je je schild laat zakken.
2. Met een beetje skills met schild bij 1on1 ben je echt wel innter voordeel.

Volgens mij schiet er nix door een schild heen..... als je iemand wilt killen die zn schild gebruikt zul je of van heel dichtbij overhoop moeten knallen terwijl je beetje om em heen strafed of neersteken.

Of gewoon wachten tot ie zn schild laat zakken :)

• Gabriel-LG
cryforhelp schreef op 15 October 2003 @ 19:48:
[...]

Waarmee kun je dan iets uitrichten tegen zo'n schild? Overigens vind ik dat ding zeker geen voordeel je loopt langzamer en je kan toch niet schieten als je er achter zit, je kan net zo goed een goede muur opzoeken...
Het vervelende is dus vooral dat in openere levels (zoals militia) de CT's standaard een muurtje bij zich hebben, en een desert-hawk is krachtig en precies genoeg om goed mee te kunnen schieten... (CT's met schild hebben inmiddels het koosnaampje conserveblikjes :P)
Bovendien waren de CT en Terrorist forces al prima gebalanceerd (qua arsenaal) nu heeft de CT gewoon een voordeel boven de terrorists...

Verwijderd

Gabriel-LG schreef op 15 October 2003 @ 19:56:
[...]

Het vervelende is dus vooral dat in openere levels (zoals militia) de CT's standaard een muurtje bij zich hebben, en een desert-hawk is krachtig
Desert Eagle.

Iemand met een schild is niet moeilijker uit te schakelen. Ten eerste is zijn gun altijd minder sterk en natuurlijk eerder leeg. Gooi een HE op zijn flikker als het kan, en houd hem constant onder schot. Zie je een stuk lichaam, schiet dan. Wanneer je het in je eentje tegen twee CT's met riot shield moet opnemen dan kan je het echter shaken. En als zo'n CT dan ook nog l33t is met de deagle dan helemaal.

Maar bedenk je dit:

- een face to face confrontatie met 2 CT's (dus iedereen is van elkaars aanwezigheid op de hoogte) is toch al ernstig moeilijk.
- iemand die l33t is met deagle schiet je toch wel dood, of hij nou een schild erbij heeft of niet.
- het schild is niet bijster goedkoop

En dan het meest belangrijke:
Het schild werkt alleen niet goed in public servers, want daar is het ieder voor zich. In wars echter, en met teamwork, wat toch de bedoeling is van Counter-Strike, kunnen ze met zoveel schilden aan komen zetten als ze willen. Wanneer je bij elkaar blijft, elkaar niet in de weg loopt en goe oplet kan je alles aan. Kunnen ze met schilden aan komen zetten, of deegrollers, of tanks. Teamwork.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:06 ]

Verwijderd

Er zijn geen wapens die door het schild heen gaan, het enige wat werkt is een he. Tijdens wars hoef je niet bang te zijn dat er schilden gebruikt worden, die worden geboycot (door cb, cb/oc en ik denk dat cb/ec ze ook gaat boycotten). daarnaast worden schilden binnenkort waarschijnlijk ook standaard uitgeschakeld door een server, voorzien van admin-mod.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Enigste wapen wat door het schild gaat, is je mes :)

Verwijderd

Dat is inderdaad een beetje wazig. Maar ik zie het niet als een bug of bug exploit. En al was het een bug exploit, zolang het een exploit met betrekking tot een MES is, hoor je mij niet klagen :)
offtopic:
Ik vind een mes juist geweldig en ga regelmatig op oorlogspad onder de naam: "Palestijn (Equipped: HE)". Dus ren ik rond met een HE met de pin eruit, als ik gedood word dan ontploft ie. En anders is mijn mes er ook nog. Regelmatig beland je zo tussen allemaal verwarde tegenstanders die zich het apezuur schrikken. Een score van 1-20 geeft zo meer voldoening dan het omgekeerde :P

• Gabriel-LG
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 20:06:
[...]
...
Gooi een HE op zijn flikker als het kan, en houd hem constant onder schot. Zie je een stuk lichaam, schiet dan.
...
Je hebt dan 2 problemen:
- Je hebt maar een HE per persoon
- Het schild heeft nog een aantal kinderziektes; zo zie je soms dat het schild opzij is, terwijl de persoon er gewoon nog achter staat (kogels ketsen dan gewoon af voor zijn lichaam), of iemand schiet zonder dat de ander ziet dat het schild opzij wordt gedaan.. dit is geen ping probleem (niet bij een ping van 15)

En verder zijn we maar een stel amateurs... 8)

offtopic:
LOL.... Palestijn :P

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 11:33
Gabriel-LG schreef op 16 October 2003 @ 18:45:
[...]

Je hebt dan 2 problemen:
- Je hebt maar een HE per persoon
- Het schild heeft nog een aantal kinderziektes; zo zie je soms dat het schild opzij is, terwijl de persoon er gewoon nog achter staat (kogels ketsen dan gewoon af voor zijn lichaam), of iemand schiet zonder dat de ander ziet dat het schild opzij wordt gedaan.. dit is geen ping probleem (niet bij een ping van 15)

En verder zijn we maar een stel amateurs... 8)

offtopic:
LOL.... Palestijn :P
Uhm... dat kom niet echt door kinderziektes, dat komt door exploits die cheaters gebruiken. Ik heb zelf ook es zon exploit gezien in het begin, je hoefde maar op een bepaalde manier wapens te wisselen en je was van voren onsterfelijk. Das gewoon misbruik maken van een bug, kan je niet blamen op de kinderziektes van de code.
Pagina: 1