Philips FR996 receiver & subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.040 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 16:10
Ik heb een Philips FR996 receiver en sinds kort heb ik daar ook maar een actieve subwoofer bij aangeschaft.

Als ik gewoon stereo en hall inschakel doet mijn subwoofer het normaal. Wanneer ik een film kijk dan werkt de sub bij de ene film wel en bij de andere weer niet.

Bij alle surround instellingen staat het icoon van de sub op ingeschakeld, maar ik hoor niets.

Nu is mijn vraag; is dit normaal, of moet die sub het gewoon altijd doen als deze ingeschakeld is?

Zelf heb ik het idee dat er iets mis is en dat ik met de receiver terug naar de winkel moet!

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de Philips FR966. Bij mij werkt mijn sub bij elke instelling, zowel stereo, alle surround als virtual surround modes. En zo hoort het ook. Ik denk idd ook dat er iets mis is met je receiver.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Denk dat ik morgen maar eens in de winkel ga kijken of er een FR996 met een subwoofer aangesloten is en dat ik maar eens daar ga proberen of de sub het wel doet.

denk dat mijn vermoeden wel bevestigd word dat de receiver i.d.d. kapot is!

Heeft er niet iemand dezelfde receiver? misschien een instelling over het hoofd gezien? (niet in de handleiding kunnen ontdekken)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet toch het formaat van je front-speakers opgeven?
Volgens mij als je daar 'large' of 'medium' van maakt doet je sub het niet, ze moeten op small staan.
Of werkt het bij dat type anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

MST_Morpheus schreef op 15 October 2003 @ 21:34:
Ik heb de Philips FR966. Bij mij werkt mijn sub bij elke instelling, zowel stereo, alle surround als virtual surround modes. En zo hoort het ook. Ik denk idd ook dat er iets mis is met je receiver.
Neehoor, bij echte 5.1 films, doet de sub het alleen als de soundtrack op de dvd op dat moment de sub aanstuurt. Heel vaak gaat al het laag gewoon door de normale speakers en gaat het alleen in extreme gevallen door de sub. Dat verschilt per film

Zoals hierboven staat: Je kan met Dolbydigital decoders altijd je speakers op "small" zetten, dan zal je receiver al het geluid onder de 40, 60, 80 of 100Hz (wat je maar instelt) naar de sub toesturen en zal hij altijd meedoen. Als je dat ingesteld hebt, doet-ie altijd mee. Maar als al je speakers op "large" staan, dan doet je sub alleen maar wat als het " .1 " kanaal aangestuurd wordt door de soundtrack op de DVD.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 16-10-2003 01:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Large' is toch voor als je geen sub hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dan stel je bij sub "no" in 8)7 en gaat het signaal naar de speakers die op "large" staan, en ook het laag van de speakers die op "small" staan ;). Lees je handleiding er maar 's op na want tenzij philips enorm afwijkt van deze methode, is dat bij bijna alle DD versterkers/decoders/receivers zo in te stellen

[ Voor 80% gewijzigd door JvS op 16-10-2003 01:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Ik heb nu wel iets wat raar is!

Heb de speaker sizes veranderd naar small, wat blijkt de sub doet het opeens.

Heb de speaker sizes weer terug gezet naar large en de sub blijft het nu wel altijd doen.

Probleem is dus opgelost, de vraag is alleen wat er nu aan de hand is geweest?
Kan er misschien iets verkeerd hebben gezeten in de elektronica o.i.d.??? (soort reset gedaan met het verwisselen van de speaker sizes?)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50
Waarschijnlijk gewoon toch ergens een verkeerde instelling op je receiver... nu je hebt lopen klooien ermee en instellingen hebt veranderd, heb je misschein ook opties van je subwoofer weer "goed"gezet! :D

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Enige wat ik heb gedaan is toch echt small/large, large/small veranderd 100% zeker weten!

vaag maar waar!

<edit>

large/small, small/large! (foutje)

[ Voor 23% gewijzigd door mcb1 op 16-10-2003 20:36 ]

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

*verwijderd, niet meer nodig*

[ Voor 94% gewijzigd door VAULT-TEC op 13-06-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oke, en het is een topic van bijna 13 jaar oud dus laten we deze maar snel op slot zetten. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.