Server uptime wedstrijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een website gezien waar een lijst was met servers en hun uptimes erbij, dit was in een soort wedstrijd verband.
Ik ben alleen het adres kwijt en kan hem niet meer vinden en via de search kwam ik er ook niet uit..
Weet iemand heeeeeeel misschien waar dit was?

Bij voorbaat dank _/-\o_
Sjender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

Die waren bijna allemaal fake, helaas. :) Op m'n werk heb ik trouwens wat dozen die door die Linux kernel bug aangeven dat ze 30 dagen up zijn, terwjil 't er 527 zijn :P. Klopt dus ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 15 October 2003 @ 18:45:
Die waren bijna allemaal fake, helaas. :) Op m'n werk heb ik trouwens wat dozen die door die Linux kernel bug aangeven dat ze 30 dagen up zijn, terwjil 't er 527 zijn :P. Klopt dus ook niet :).
Zelfde met Windows (de oudere) die kunnen niet hoger dan 49,5 dagen. Dan gaan ze weer verder vanaf 0.

Bij mij op werk is laatst alles terug gegaan naar 0.
We gingen verhuizen en mocht de servers niet in het rek laten hangen met een paar UPSjes erbij voor de uptime. :'(
Stom he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
ja jij wou de hdd's van die servers naar de vaantjes helpen: transport met draaiende schijven kom nou....

[ Voor 6% gewijzigd door the_stickie op 15-10-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 18:48:
[...]

Zelfde met Windows (de oudere) die kunnen niet hoger dan 49,5 dagen. Dan gaan ze weer verder vanaf 0.

Bij mij op werk is laatst alles terug gegaan naar 0.
We gingen verhuizen en mocht de servers niet in het rek laten hangen met een paar UPSjes erbij voor de uptime. :'(
Stom he? ;)
Doen wij ook wel eens, maar aangezien je dubbele voedingen hebt kun je gewoon 't pand door lopen met die server en kabels swappen. :) Geen probleem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

The_Stickie schreef op 15 oktober 2003 @ 18:50:
ja jij wou de hdd's van die servers naar de vaantjes helpen: transport met draaiende schijven kom nou....
Gewoon rustig aan doen, gaat prima. :)

offtopic:
Jij bent 'r zeker zo 1 die altijd met polsbandjes werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 15 October 2003 @ 18:53:
[...]

Doen wij ook wel eens, maar aangezien je dubbele voedingen hebt kun je gewoon 't pand door lopen met die server en kabels swappen. :) Geen probleem! ;)
Dat ging nogal lastig, dingen moesten door 2 verschillende liften enzo. Maar ach, die op de remote locaties doen 't nog wel oke. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eigen record is 54 dagen en 21 uur.
maarja dat is dan ook maar een gewone "thuisserver".
ik moest hem trouwens rebooten omdat ik de nieuwe printer erop moest installeren, niet omdat hij vastliep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Je moet rebooten voor een nieuwe printer? Wat was dat nou weer voor een OS :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Je hebt een duitse versie:
http://uptime.0rd.net/

En een engelse versie:
http://uptimes.hostingwired.com/

Die laatste site heb ik ooit ergens vandaan gehaald (vraag me niet waar). Dus die draai ik zelf ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 15 October 2003 @ 19:18:
Je moet rebooten voor een nieuwe printer? Wat was dat nou weer voor een OS :? :D
Ik neem aan Windows met een USB printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Uberhaupt, voor zover ik weet getuigt een hoge uptime alleen maar van een lange tijd geen updates. Uiteraard is het zo dat belangrijke servers niet down moeten gaan, maar de meeste servers kan je af en toe wel ff rebooten voor een update. (00:00 uur bijv.)

Maarjah, aan de andere kant, mijn server draait nu alweer 23 dagen en zal voorlopig ook niet geupdate worden...

[ Voor 19% gewijzigd door MagicTempest op 15-10-2003 19:32 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:22:
[...]

Ik neem aan Windows met een USB printer.
was idd een usb printer....
maar hij wilde toch opnieuw opstarten, heb ook zonder geprobeerd maar deed het niet :(
en ik draai win2k dus daar kan het niet aan liggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:32:
[...]

was idd een usb printer....
maar hij wilde toch opnieuw opstarten, heb ook zonder geprobeerd maar deed het niet :(
en ik draai win2k dus daar kan het niet aan liggen denk ik
Jawel, windows 2000 heeft gewoon voor veel dingen reboots nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
jep schreef op 15 oktober 2003 @ 22:01:
[...]

Jawel, windows 2000 heeft gewoon voor veel dingen reboots nodig. :)
Windows 2000 rules _/-\o_

Ik heb hier nu al 43 dagen mijn 2 win2k servers up na stroomuitval :(

Ja, ik moet een ups'je aanschaffen maar het geld er ff niet voor heheh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

MagicTempest schreef op 15 oktober 2003 @ 19:30:
Uberhaupt, voor zover ik weet getuigt een hoge uptime alleen maar van een lange tijd geen updates. Uiteraard is het zo dat belangrijke servers niet down moeten gaan, maar de meeste servers kan je af en toe wel ff rebooten voor een update. (00:00 uur bijv.)

Maarjah, aan de andere kant, mijn server draait nu alweer 23 dagen en zal voorlopig ook niet geupdate worden...
Heb geen zin in *nix - windows flamewars, zo is deze opmerking ook niet bedoeld, maar een *nix kun je doorgaans zonder enige reboot alles updaten. Enige wat je zo niet kunt updaten (en in theorie kan dat zelfs, maar da's nog net "iets" lastiger) is de kernel zelf, maar het komt niet erg snel voor dat er security gerelateerde patches in een kernel komen die van toepassing zijn op monolitische kernels, dus waarom zou je een stabiele kernel updaten als hij effectief weinig toevoegd. Mijn uptime was half augustus eentje sinds 12 april, echter kreeg mijn hoster de kriebels om eea in zijn racks te verschuiven en zodoende (met mijn toestemming) het bakje gereset. Vorige week vrijdag servers omgebouwd, dus weer beginnen bij 0, maar na mijn laatste aanpassing over een week of wat zal ik eens een uptima van een jaar ofzo bij elkaar sparen ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:27

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 18:43:
Ik heb een tijdje geleden een website gezien waar een lijst was met servers en hun uptimes erbij, dit was in een soort wedstrijd verband.
Ik ben alleen het adres kwijt en kan hem niet meer vinden en via de search kwam ik er ook niet uit..
Weet iemand heeeeeeel misschien waar dit was?

Bij voorbaat dank _/-\o_
Sjender
Probeer dit maar eens te verbeteren:
http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html :Y)

1656 dagen _/-\o_

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

1 dag ongeveer, voordat het vastloopt (niet het OS, maar de game server (!))

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
@ Kippenijzer, al mijn systemen draaien op debian, en het klopt idd dat je daar wel het meeste kan updaten zonder reboot. Maar vooral die kleine servertjes en thuisservers kan je wat mij betreft regelmatig updaten.

Maarjah, misschien ben ik wel update geil tegenover andere mensen die uptime geil zijn ;)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1