Prog om netwerkstructuur te beheren

Pagina: 1
Acties:

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ben op zoek naar een programma om netwerk verbindingen administratief te beheren.
Excel is een mogelijkheid, maar heeft verder geen controlerende functie (b.v. 2 keer dezelfde patch invoeren.)

Zijn hier programma's voor om dit eenvoudig te beheren?

Ik met google gezocht en ook hier de search gebruikt, maar ik vind alleen programma's die het netwerk 'scannen' en daar een overzicht van geven. Maar dit is dus niet wat ik zoek, ik ben juist geïnteresseerd in de patch bezetting.
offtopic:
Dit zou dus de spam van artjants over fluke moeten tegenhouden ;)

Ook ervaringen met zulke programma's zijn erg welkom.

Verwijderd

Heeft Visio hier geen plug-ins voor of vergis ik mij?
Ik herinner mij ook een freeware-tool, maar kan niet op de naam komen. Iets met scan en lan erin dacht ik.

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Visio had ik ook aan gedacht, maar dat wordt een grote warboel. De draden van het patch-panel naar de switches lopen dan zo door elkaar dat het onoverzichtelijk word.
Ook heeft Visio geen functionaliteit de het belet om 2 draden op dezelfde aansluiting te zetten.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waarom zou je in excel niet kunnen checken als een waarde 2x is ingegeven :? met een macro moet dat toch te doen zijn??

You don't need eyes to see, you need vision

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
de meeste bedrijven doen het met excel of access. Je moet wel heel erg groot zijn wil dit niet meer voldoen. Dan moet je denken aan de grote kabelaars en ISP's.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|