[MSI KT4-V (MS-6712)] Onboard sound 5.1 blijft steeds 2.1

Pagina: 1
Acties:

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Ik heb de drivers van de CD-Rom die bij het mobo zat geinstalleerd. Ik kan netjes bij die drivers instellen wat voor surround je wilt hebben (hoofdtelefoon, 2.1, 4.1 of 5.1).
Echter, als ik kies voor 5.1 dan komt er maar uit 1 channel geluid (het front channel).

Het ligt iig niet aan me 5.1 setje, want ik heb het al met verschillende sets geprobeerd. Moet ik misschien ergens anders drivers vandaan halen die WEL het goede geluid naar elk channel sturen? Of wat dan wel, zodat het goed werkt?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:02
welke windows versie heeft u? In windows xp kunt u het aantal speakers instellen tot 5.1 in het "eigenschappen voor Geluiden en audioapparaten"- venster.
edit:
Staat dat al goed ingesteld in windows dan? (aangezien windows 2000 niet zoveel verschilt met XP)

[ Voor 33% gewijzigd door Zeus op 15-10-2003 18:57 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• seeKo
Althalus schreef op 15 October 2003 @ 18:55:
welke windows versie heeft u? In windows xp kunt u het aantal speakers instellen in het "eigenschappen voor Geluiden en audioapparaten"- venster.
Windows 2000

edit:
Het stond al op 5.1 Surround Sound ..

[ Voor 20% gewijzigd door seeKo op 15-10-2003 19:06 ]

Verwijderd

Ik heb er ook eens problemen mee gehad... Laatste Win2000 Service Pack installeren loste het probleem op.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:38
Ik neem aan dat je dit nu test met de luisprekertest van het Realtek audio-configuratie tootlje, of gebruik je een dvd ? Indien de laatste, heb je je dvd afspeel software ook op 5.1 ingesteld ?

• seeKo
Ik test het met winamp, games, etc.

BTW: Ik heb Windows 2000 SP4 dus dat zit wel snor neem ik aan :p

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:38
Zover ik weet heeft winamp standaard geen 5.1 downmix mogelijkheid, dus een mp3'tje zal er toch echt maar via twee kanalen uit komen. Als je de verschillende speakers test via het Realtek-tooltje, werken ze dan wel allemaal, en kloppen de outputs met de opstelling van je speakers ?

• seeKo
Nielson schreef op 15 October 2003 @ 22:26:
Zover ik weet heeft winamp standaard geen 5.1 downmix mogelijkheid, dus een mp3'tje zal er toch echt maar via twee kanalen uit komen. Als je de verschillende speakers test via het Realtek-tooltje, werken ze dan wel allemaal, en kloppen de outputs met de opstelling van je speakers ?
Winamp heeft het met mijn Creative Soundblaster 5.1 Live! altijd gedaan over alle kanalen geluid.

Overigens met het tooltje van Realtek komt er bij de front speakers goed geluid uit, alleen de achterste 2 zijn ongeveer de helft van het volume. Als ik in de geavanceerde volumeregeling kijk, dan zijn WEL alle kanalen op hun maximale volume.

Bij alle andere programma's nog steeds alleen maar 2.1 (Counter-strike, Windows Media Player, Winamp, C&C Generals, etc...)
Pagina: 1