Toon posts:

Router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem met de router. Als ik de router tussen het netwerk zet, ben ik mijn verbinding kwijt. Haal ik de router ertussen weg en sluit ik de kabel aan op de modem, dan is mijn verbinding herstelt. Waar kan dit aan liggen? Ik heb van sommigen gehoord dat je een MAC-waarden moet invoeren, maar waar doe ik dit en is dit wel nodig? Een ander zegt dat ik geregistreerd sta onder 1 IP-adres en de MAC-waarde van de modem en dat er gebeld moet worden met de centrale om de MAC-waarde van de router in te laten stellen zodat er meerdere computers aangesloten kunnen worden. Of moeten er veranderingen in het IP-adres plaatsvinden?

Wie weet een antwoord op mijn vraag _/-\o_ , want we hebben al van alles geprobeerd :(

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Wat is je isp?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Bijvoorbeeld bij Chello wordt je toegang bepaald door het mac adres van je netwerkkaart
Als je router een ander mac adres heeft dan krijg je geen verbinding omdat je het verkeerde adres gebruikt.

Wat je dan doet is het macadres wat je netwerkkaart heeft invullen als het macadres van je router, dan wordt aan je router toegang verleent en kan je computer contact hebben met de router. Dit doe je met de s0oftware van de router.

Een macadres is het hardware adres van een netwerkkaart elke kaart heeft zo'n adres en elk adres komt maar een keer voor.

Voor win98 gebruik je 'winipcfg' om je macadres te vinden, voor winxp gebruik 'ipconfig /all'. open een command window en typ dit command in.

[ Voor 8% gewijzigd door orca op 15-10-2003 18:27 . Reden: typo's ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

tozzke

aka tozzert

zo te horen heb je de router niet eens ingesteld via de webinterface.... zoek eerst eens op in de beschrijving hoe dat dat moet

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Wellicht ten overvloede; zorg gewoon dat je router hetzelfde MAC adres krijgt als je internet-netwerkkaart en het zou moeten werken. Zo hoef je dus je MAC adres niet eens te wijzigen bij je provider en kan je zonder problemen je echte PC ook weer direct op je modem aansluiten (mocht dat ooit nodig zijn).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. We gaan het ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien een andere manier om achter het MAC-adres te komen, want het schiet mijn beel door wanneer ik de opdracht: "ipconfig /all", laat uitvoeren (op pauze drukken heeft geen zin: gaat te snel om het op het juiste beeld te krijgen. Heb ik al verschillende keren geprobeerd).

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Reptile209

- gers -

ipconfig /all | more
:)

Zo scherp als een voetbal!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt natuurlijk ook de scrollbar gebruiken ;)

Anyway, welke ISP heb je? Toen ik nog kabel had (Sonera, nu Multikabel) met een Surfboard modem, volstond het aan en uit zetten van het modem. Dat ding hield zelf bij welk MAC adres er door mocht, en door te powercyclen vergat ie dat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ook

Ook

Yes I can!

Probeer anders eerst even een gewoon DOS box te voorschijn te halen, dat pause drukken hoeft echt niet :)
Enne, voor de 3e (en wat mij betreft laatste) keer: Wat voor type router heb je nou?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Sitecom Broadband Internet Router DC-202.

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 10:03:
Het is een Sitecom Broadband Internet Router DC-202.
Sorry trouwens voor mijn bijdehante opmerking.. Dacht ff dat dit een ander topic was waar de TS al meer malen naar het type router was gevraagd en waar maar geen antw op kwam.. Dat van die "3e keer" slaat hier dus nergens op 8)7

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Die moet je via een webbpanel even configgen.. Ik heb er gister nog een eentje ingesteld en het werkt allemaal perfect.

http://192.168.0.1 meestal, op je client runnen

Ik geloof niet dat je mac waardes moet invoeren.. Ik heb al meerdere van dat soort apparaatjes aangesloten, inclusies een scala een freesco servers, en nog nooit heb ik ergens maar ook een mac adress ingevoerd :)

Check dus gewoon de instellingen en je zal zien dat het allemaal goedkomt !

[ Voor 47% gewijzigd door paradoXical op 16-10-2003 13:15 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Wat voor een modem heb je???
Meestal als je mac adres wordt vast gelegd dan kun je het best je modem even gek maken en daarna is hij het opgeslagen mac adres kwijt en kun je hem dus via je router verbinding laten maken omdat het dan het mac adres van je router accepteerd. Zelf heb ik dit al meerdere malen met succ6 gedaan. Hoe je je modem optilt laat slaan is simpel. trek het voedingstekkertje er uit en stop hem er binnen 1sec weer in en er binnen 1sec weer uit doe dit 4 keer ofzo en dan zou hij je mac adres kwijt moeten zijn. >:)

PS dit werkt zeker met de motorola surfboard modems 4200 5400

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 13:42 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Nu is het even van belang om te weten welk type router je hebt, de DC-202 V1 (zwart kastje) of de DC-202 V2 (zilverkleurig kastje) en welke internetprovider

voor V1 volg dit:

http://192.168.0.1 (en vul evt. pass in)
ga naar "Setup"
klik "next"
maak hier een keuze wat voor type internet verbinding je hebt [next]
vul de gegevens verder in die je van jouw ISP hebt gekregen
test de internet verbinding

voor de V2 geldt (klein verschil):

http://192.168.0.1 (en vul evt. pass in)
ga naar "Setup"
klik "next"
kies land en provider
vul de gegevens verder in die je van jouw ISP hebt gekregen
test de internet verbinding

Verwijderd

Topicstarter
Dat van http://192.168.0.1 staat ook in het instructieboekje, alleen krijg ik geen respons op de pagina als ik het invoer. Waar kan dit aan liggen?
Het is trouwens een DC-202 V1 en de modem is een COM 21 model CP 1080.
Het voedingstekkertje eruit trekken heeft bij mij trouwens geen resultaten opgeleverd. Oh ja, en @Home is de provider

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:04 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

dan moet je eens je computer instellen zodat hij een IP toegewezen krijgt via DHCP en dan je router voor de zekerheid eens resetten. Daarna kijken welk IP je hebt, wanneer dat 192.168.0.x is, dan moet de router te benaderen zijn op http://192.168.0.1 .

Krijg je een ander IP toegewezen (bijv 10.0.0.x) dan moet je gewoon het laatste getal van jouw IP veranderen in een "1" en via Internet Explorer dàt IP (http://10.0.0.1) proberen te benaderen.

Als dit nog niet mag baten, zal ik eens een mailtje naar Sitecom sturen en het probleem voorleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het. Allemaal bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!!!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 21:06:
Hij doet het. Allemaal bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!!!
graag even vermelden wat je dan precies hebt gedaan

wel zo netjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TCP/IP gegevens op "automatisch IP-adres laten toewijzen" gezet. En de Net-Bios instellingen op standaard gezet (weet echter niet of dit nodig is geweest). Vervolgens heb ik de router benaderd op http://192.168.0.1 Hier heb ik het MAC-adres van mijn router ingevoerd en daarna mijn eigen toegewezen IP-adres (van @Home, dus niet de automatische toegewezen) ingevoerd samen met de Subnetmasker, standaard Gateway en de DNS-server. Vervolgens wordt er een test gedraaid en die was positief.
Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd.
Pagina: 1