[Win XP] Zwervend profiel op 1 computer.

Pagina: 1
Acties:

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
Hallo,

Aangezien ik regelmatig de computer moet formanteren. En steeds de documenten en instellingen overnieuw moet instellen. Hbe ik het volgende bedacht.

Ik kopier de huidige profielen naar een partitie. Dan geef ik in XP aan dat hij de zwervend prfiel van die Partitie kan halen. En als ik formanteer hoef ik maar een paar bestanden in redding brengen. Formanteren, Xp instaleren. in XP opgeven waar het zwervend profiel is en klaar ben ik.

Maar het lukt mij niet echt. Als ik een profiel heb gekopierd naar de partitie. Hoe geef ik dan aan dat XP daar het profiel vandaan moet halen ?

En ook als ik opnieuw heb geinstaleerd hoe moet ik het dan doen? Gebrukers account instellen en dan verwijzen naar profielen maar hoe ? Of XP zeggen daar staan profielen. en dat XP dat de usernames automatisch pakt ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Euh, je gaat naar Computerbeheer, klikt de gebruiker aan, gaat naar het juiste tabblad en vult bij profiel de lokatie in?? (het liefst in UNC-formaat)

Als je XP opnieuw installeert moet je weer dat profielpad instellen, en let dan even op de NTFS-rechten van de persoon, die zal een ander SID hebben en dus niet kloppen.

Overigens is het gemakkelijk door, als je bijvoorbeeld een D-partitie hebt, de hele map "documents en settings" te kopiëren naar die D-partitie en dan verander je in het register op alle plaatsen het pad. Opnieuw opstarten en je kunt de oudere "documents en settings" verwijderen.

[offtopic]
disclaimer: dit werkt zo onder windows 2000, onder xp weet ik niet

• Rubie-The-Sysop
ddc schreef op 15 October 2003 @ 18:21:
Euh, je gaat naar Computerbeheer, klikt de gebruiker aan, gaat naar het juiste tabblad en vult bij profiel de lokatie in?? (het liefst in UNC-formaat)

Als je XP opnieuw installeert moet je weer dat profielpad instellen, en let dan even op de NTFS-rechten van de persoon, die zal een ander SID hebben en dus niet kloppen.

Overigens is het gemakkelijk door, als je bijvoorbeeld een D-partitie hebt, de hele map "documents en settings" te kopiëren naar die D-partitie en dan verander je in het register op alle plaatsen het pad. Opnieuw opstarten en je kunt de oudere "documents en settings" verwijderen.

[offtopic]
disclaimer: dit werkt zo onder windows 2000, onder xp weet ik niet
XP werkt anders (voor zover ik het kn volgen). EN met het register ben ik ook al niet zo handig

Plz iemand anders nog :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 15-10-2003 19:10 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wat dacht je van gewoon de file and transfer wizzard gebruiken en je profiel exporteren. Ik geloof niet dat Windows XP zonder server roaming profiles ondersteund.

[rml][ XP] File and Transfer wizard handleiding[/rml]
changing path of profiel

• Rubie-The-Sysop
mutsje schreef op 15 oktober 2003 @ 19:35:
wat dacht je van gewoon de file and transfer wizzard gebruiken en je profiel exporteren. Ik geloof niet dat Windows XP zonder server roaming profiles ondersteund.

[rml][ XP] File and Transfer wizard handleiding[/rml]
changing path of profiel
En hoe doe ik het met server. Want ik wil het in de toekomst met server. en dat het niet uit maakt op welke comp ik inlog ik altijd dezelfde instellingen en gegevens heb. Hoe stel ik het dan in ?

Verwijderd

Rubie-The-Sysop schreef op 15 October 2003 @ 19:59:
[...]

En hoe doe ik het met server. Want ik wil het in de toekomst met server. en dat het niet uit maakt op welke comp ik inlog ik altijd dezelfde instellingen en gegevens heb. Hoe stel ik het dan in ?
Dat is iets teveel om ff in 1 zin uit te leggen, zeg maar.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rubie-The-Sysop schreef op 15 October 2003 @ 19:59:
Dit soort informatie kan je eigenlijk heel goed vinden op microsoft.com - zoek eens rond op deze site en lees eens wat whitepapers. Het is misschien niet het exacte antwoord op je vraag, maar het zorgt er wel voor dat je een wat betere basis hebt :)

• Rubie-The-Sysop
Maar op de site van Microsoft. Zla ik dnek ik alleen maar engelse dingen vinden :'( .

En ik heb ook al een paar boeken van de bieb geleend. En met Win NT kan het dus ook Roaming profiles. MAar dan kan het veel ingewikkelder. Dan kan ik zelf bepalen. Wie op welk tijdstop op welke computer mag aan melden _/-\o_ . Me broertje zal wel gek opkijken als hij opeens een melding krijgt dat hij zich niet kan aanmelden })

[ Voor 19% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 16-10-2003 16:30 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Rubie-The-Sysop schreef op 15 October 2003 @ 22:10:
Maar op de site van Microsoft. Zla ik dnek ik alleen maar engelse dingen vinden :'( .
Eh.... dan leer je Engels :?.
En ik heb ook al een paar boeken van de boek geleend.
Boeken van de boek :?.
En met Win NT kan het dus ook Roaming profiles. MAar dan kan het veel ingewikkelder. Dan kan ik zelf bepalen. Wie op welk tijdstop op welke computer mag aan melden _/-\o_ . Me broertje zal wel gek opkijken als hij opeens een melding krijgt dat hij zich niet kan aanmelden })
Dat kan met Windows 2000 ook.

Waarom koop je niet gewoon een boek in de winkel van Academic Service/MS Press. Je hebt dan een Nederlandstalig boek die is gebaseerd op het Engelstalige MCP-boek. Kosten ongeveer 50 euro per boek, valt mee dus.

• Rubie-The-Sysop
ddc schreef op 15 oktober 2003 @ 22:36:

[...]

Dat kan met Windows 2000 ook.

Waarom koop je niet gewoon een boek in de winkel van Academic Service/MS Press. Je hebt dan een Nederlandstalig boek die is gebaseerd op het Engelstalige MCP-boek. Kosten ongeveer 50 euro per boek, valt mee dus.
Maar het komt op een P1 met 65 Mb geheugen :o En past daar dan 2k op ? En wat is het voordeel met roaming profiles of ik een NT of een 2K server neem ?

Verwijderd

Je kunt je profiel inderdaad op een andere partitie/schijf plaatsen. Middels "folder redirection".

Als je echt zwervende profielen gaat gebruiken zul je toch echt een domein op moeten tuigen. Dan kun je in de eigenschappen van de gebruiker aangeven waar zijn profiel staat, en of dat zwervend of lokaal is.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 16:39:
Je kunt je profiel inderdaad op een andere partitie/schijf plaatsen. Middels "folder redirection".

Als je echt zwervende profielen gaat gebruiken zul je toch echt een domein op moeten tuigen. Dan kun je in de eigenschappen van de gebruiker aangeven waar zijn profiel staat, en of dat zwervend of lokaal is.
Hoe je folders redirecten dan? met Subst commando of zo?

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg hoor, maar ga nou voor de gein eens zoeken op "folder redirect windows xp" op Google of Technet.

Probeer uit wat je vindt, en vraag daarna aan ons hulp waar je vast loopt, ok?

Het is hier toch immers geen helpdesk?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 18:06:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar ga nou voor de gein eens zoeken op "folder redirect windows xp" op Google of Technet.

Probeer uit wat je vindt, en vraag daarna aan ons hulp waar je vast loopt, ok?

Het is hier toch immers geen helpdesk?
Ik loop nergens op vast.. de topic poster.. rustig maar..

En ja Windows 2000 werkt anders met roaming profiles als Winxp...

Verwijderd

henkleerssen schreef op 16 oktober 2003 @ 18:20:
[...]

Ik loop nergens op vast.. de topic poster.. rustig maar..

En ja Windows 2000 werkt anders met roaming profiles als Winxp...
hoe kom je daar bij? Wat is het verschil?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 19:21:
[...]

hoe kom je daar bij? Wat is het verschil?
Roaming profiles.. eeuh zijn het zelfde.. itt vorige reply.
Maar als je dus de profielen kopieert naar een partitie .. en in de registry de verwijzing verandert.. dat werkt dus wel in win200 maar niet in XP.. lokale profiles en opslag gaat dus anders op een of andere manier..
misschien iets nog met gpedit.msc iets te doen (wat eigenlijk ook al in de registry staat)?

• Rubie-The-Sysop
:? Nou ik kan het niet meer volgen hoor. Maar als ik over een poosje me server klaar heb. Dan zal ik nog wel een topic openen (in het netwerk gedeelte :)).
Pagina: 1