Toon posts:

[Subwoofer] Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een passieve subwoofer met een losse eindtrap.
We zijn van plan om deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr4300_lrg.gif

receiver te kopen. Is het mogelijk om deze passieve subwoofer te houden met deze combinatie en dat de eindtrap dus als het ware van deze subwoofer een actieve woofer maakt.

En mijn tweede vraag. Is het zo dat wanneer we deze marantz aanschaffen dat de lage tonen bij de frontspeakers overgenomen worden door de subwoofer? We hebben hier namelijk twee 70 Watt Celestions staan die echter beginnen te trippen als er te lage tonen zijn.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ja en ja, zonder het model te kennen kan ik dit met 99% zekerheid zeggen. large/small settings voor de sattelieten hebben bijna alle 5.1 receivers, net als een sub-pre-out.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat betekend dat we dus alleen een receiver en een celestion center speaker hoeven te kopen. Is er nog merkbaar verschil tussen deze oplossing met de subwoofer en wanneer we een nieuwe actieve subwoofer kopen of is dit niet het geval?

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Joepie , nog een Celestion aanhanger ;)

[ Voor 196% gewijzigd door TomSwinnen op 15-10-2003 18:30 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, zeer goed geluid :) Ik heb nog een paar hele mooie staan van een flink aantal jaartjes terug.
Maak nog wel wat fotootjes met de digicam.

We zijn al sinds 1977 celestion aanhangers, we hebben ze nog steeds staan en zijn nog in zeer goede conditie. Celestion Ditton 15 XR, voor de kenner.

BTW, de subwoofer is van B&W , die passen bij de B&W Solid Monitor speakers, die we dan als achterspeakers willen gaan gebruiken.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 18:36 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

nvm;)

[ Voor 99% gewijzigd door TomSwinnen op 15-10-2003 18:41 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry TomSwinnen was nog reactie van je andere post ;) (inmiddels verwijderd door mij en jou :) )

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 18:31:
Jep, zeer goed geluid :) Ik heb nog een paar hele mooie staan van een flink aantal jaartjes terug.
Maak nog wel wat fotootjes met de digicam.

We zijn al sinds 1977 celestion aanhangers, we hebben ze nog steeds staan en zijn nog in zeer goede conditie. Celestion Ditton 15 XR, voor de kenner.

BTW, de subwoofer is van B&W , die passen bij de B&W Solid Monitor speakers, die we dan als achterspeakers willen gaan gebruiken.
Ditton _/-\o_

Ik ben nog niet zo lang aanhanger van Celestion ( ik leef nog niet zo lang als dat jullie er aanhanger van zijn :p ) maar het is begonnen bij mijn eerste fatsoenlijke stereo ervaring , een paar Celestion's 5 .. toen Celestion's 9 ( die nu mijn surrounds zijn ) en nu als fronts/center de C-serie :9

Verwijderd

De marantz's pre sub out crossed op 80Hz. De helling is vrij steil dus die kun je direct op je eindtrap aansluiten. Het nadeel is dat deze freq. en Q van deze freq. niet instelbaar is

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

De Q van de frequentie? bedoel je niet gewoon de flanksteilheid?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 18:59:
De marantz's pre sub out crossed op 80Hz. De helling is vrij steil dus die kun je direct op je eindtrap aansluiten. Het nadeel is dat deze freq. en Q van deze freq. niet instelbaar is
Ok, maw we moeten kijken naar een andere receiver die dit wel kan? Of is dit iets wat gewoon het gevolg is van het aansluiten van een passieve receiver op de eindtrap waardoor die freq. zo wordt?

Deze mooie celestion zal het waarschijnlijk worden als center:
http://www.celestion.com/products/fseries/f35c.html

Helaas nog geen prijs kunnen vinden..... :/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:24 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:12:
[...]

Of is dit iets wat gewoon het gevolg is van het aansluiten van een passieve receiver op de eindtrap waardoor die freq. zo wordt?
Yep.. als je een subamp aan een actieve sub bekijkt , kan je die dingen instellen. Op een eindtrap gaat dit niet hé.
Deze mooie celestion zal het waarschijnlijk worden als center:
http://www.celestion.com/products/fseries/f35c.html

Helaas nog geen prijs kunnen vinden..... :/
De richtprijs van de F35c ligt rond de 135 €

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 15 October 2003 @ 20:35:
[...]

Yep.. als je een subamp aan een actieve sub bekijkt , kan je die dingen instellen. Op een eindtrap gaat dit niet hé.

[...]

De richtprijs van de F35c ligt rond de 135 €
Dank u :)
Pagina: 1