Toon posts:

Welk merk DIMM heb ik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 jaar geleden geheugen gekocht bij exile wat nu dus failiet is....
Wat ik bestelde was 256 mb pc333 dane elec geheugen en dat stond ook op de factuur.

Maar een aantal weken deed het het neit meer en heb ik het teruggestuurd naar dane elec. Nu heb ik het geheugen net terug met een brief erbij: Het kwam erop neer dat het niet hun geheugen was en dat ik dus geen nieuw geheugen kreeg..(logisch)
Maar ik ben dus zwaar genaaid door exile :( en kan hier ook niks meer aandoen.

Nu wil ik natuurlijk wel nieuw intern.. Op de zijkanten van die zwarte blokjes staat: infinion met een hoop cijfers er achter. wil dit dan zeggen dat infinion die module heeft gemaakt of dat aleen dat zwarte blokje van infinion is?

help me please...
alvast bedankt :p

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De geheugenchip is van infineon, zegt nog niks over de fabrikant van de module lijkt me

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 15-10-2003 17:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

zou hem naar infinion sturen :)

meeste geheugen fabrikanten geven vele jaren garantie

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik zou zeggen dat je een nieuw dimmetje zult moeten kopen. Je zou kunnen proberen de curator for Exile te vinden, die dan een verzoek indienen voor info, of je geld terug. Dit moet allemaal officieel (papier werk e.d). En dan nog is de kans extreem klein dat je ook maar een cent zal zien.

Dus ga gewoon naar de winkel en koop voor 40-50 Euro of zo een nieuwe dimm.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Eh, de chips zijn iig van Infineon. Als er stickers op de DIMM staan zou je die eens door google heen kunnen halen (that is: de code's/tekst daarop). Verder kan ik je ook niet helpen met zo weinig info.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Klop de nummers die op de chips staan eens in op google. Misschien dat je daar meer vindt.

Wanbeleid is ook beleid.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
er bestaan tooltjes om de EPROM die op de module zit (die dus oa de fabrikantsgegevens en de standaard CA en RAS ed) bevat uit te lezen.
op de site van C'tvind (www.ct.nl) je zo'n tooltje, maar ik geloof dat het enkel werkt voor simms en SD-Ram dimms

edit: http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml is het tooltje (wel in het duits :? )

[ Voor 17% gewijzigd door the_stickie op 15-10-2003 18:02 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
The_Stickie schreef op 15 October 2003 @ 17:59:
er bestaan tooltjes om de EPROM die op de module zit (die dus oa de fabrikantsgegevens en de standaard CA en RAS ed) bevat uit te lezen.
op de site van C'tvind (www.ct.nl) je zo'n tooltje, maar ik geloof dat het enkel werkt voor simms en SD-Ram dimms
De SPD bedoel je. TS kan het proberen maar sinds de DIMM het niet meer doet...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• the_stickie
klopt, misschien zou het wel lukken, ware het niet dat het tooltje idd enkel werkt tot pc133 :'(

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

aida32, detecteerde bij my keurig 2 maal kingston pc2700, inclusief serienummers

[ Voor 14% gewijzigd door Emmeau op 15-10-2003 18:05 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

aida32, detecteerde bij my keurig 2 maal kingston pc2700, inclusief serienummers
zoals al eerder gezegd, zn geheugen werkt niet meer :)
maar, als je nou je geheugen bij een ander stripje zet, 'ziet' de pc hem dan nog wel?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er is toch altijd een sticker met de merknaam/ geheugenspecs op het geheugen. Kijk daar eens op en stuur die dan naar die fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 15 October 2003 @ 18:14:
Er is toch altijd een sticker met de merknaam/ geheugenspecs op het geheugen. Kijk daar eens op en stuur die dan naar die fabrikant.
daar staat op: bt-dd333-512m-t322
512mb pc2700
batch 0316161

das dus volgens mij geen fabrikant? en infinion is duits ben ik 8r dus mischien dat ik wel gewoon nieuw intern koop.
Is infinion beter dan dane elec? dan weet ik of ik genaaid ben...:p

• pisart
  • Niet online
Infineon pc2700 uit de USA klokt heel goed over, maar ik weet niet of die toen al gemaakt werd :p
Ik heb het ingegeven in google, maar die vind niks relevant. :? Heb je voor de rest niets erop staan buiten infineon?

• the_stickie
pisart schreef op 15 oktober 2003 @ 18:14:
maar als ze het geheuegen willen verkopen als zijnde van een ander merk (om het lyrisch te zeggen) dan trekken e die er héél eenvoudig gewoon af :o

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de infinion site mijn geheugen gevonden met precies de code die ook mijn geheugen staat. Dat is dus opgelost!:p
Aleen als ik mijn geheugen wil terugsturen naar dat bedrijf moet ik mijn factuur erbij sturen met geen infinion geheugen erop!! :( Wat zal ik doen? mailen naar die lui en kijken of ze het willen begrijpen?
alvast bedankt

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 18:20:
[...]

daar staat op: bt-dd333-512m-t322
512mb pc2700
batch 0316161

das dus volgens mij geen fabrikant? en infinion is duits ben ik 8r dus mischien dat ik wel gewoon nieuw intern koop.
Is infinion beter dan dane elec? dan weet ik of ik genaaid ben...:p
Infineon met een E maakt geheugen chips, Dane-Elec gebruikt bv. deze chips (of een ander merk) en plakt deze op een eigen of ook weer ander merk printplaat (pcb).

Op echt merk geheugen zit btw. altijd een sticker op de chips of merk op pcb of heatspreader etc. je moet het altijd kunnen zien.

Ik heb zelf ook een paar Infineon repen, en werken super, Sandra zegt dat het Winbond repen zijn... ach ze werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Redje op 15-10-2003 18:40 ]

• pisart
  • Niet online
Mail ze maar en leg het grondig uit. Het is niet u schuld dat de winkel heeft zich "vergist" van merknaam.

[ Voor 9% gewijzigd door pisart op 15-10-2003 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee bdankt voor jullie advies en ik zie wel wat ik doe met mijn geheugen, mischien krijg ik opeens nog eens zin om te mailen of ik koop gewoon nieuwe.
:p
nicjE
Pagina: 1