Toon posts:

Barebone vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nieuw met de barebone computers.. maar het ziet er wel allemaal goed uit.

Ik ben op zoek naar een computer met een super mooi design en hij moet als een soort doorsluis comp naar mijn tv zijn. Waar ik dan mijn divx en mp3's mee kan afluisteren. Nu wil ik ook een tv OP mijn computer zelf hebben, dus een tvtuner moet er ook in zitten. + de comp moet ook dvd kunnen opnemen van tv of iig de hardeschijf zou dit moeten kunnen. Zzodat ik ze evt later op dvd kan branden.
Verder ook liefst zo min mogelijk draden..

Ik zat te denken aan deze kast, maar kan ik hier ook andere componenten in zetten?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1064577819.jpg

Iemand een idee wat voor iets ik moet kopen??

BVD

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 14:21
Aan een plaatje heb ik niet zoveel, kan je zeggen welke kast dit is? Bij de meeste sff (small form factor) kasten, zit er al een klein moederbord bij met maar 1 of 2 uitbreidings sloten. Je hebt een videokaart nodig met tv-in en een tv-kaart. En je moet zorgen dat het moederbord een 5.1 geluidsaansluiting heeft. Verder heb je ook nog een DVD brander nodig.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05

Blaz0r

:)

http://www.tweakers.net/nieuws/29237

Daar staat een test. 4 barebones vergeleken met elkaar, met hun voor en nadelen en hun uitbreidingsmogelijkheden, ik weet van shuttle iig dat ze 1pci en 1agp slot vrij hebben zodat je er dus een aiw videokaart in kan stoppen of en tv tunner kaart in het pci slot. en dvd'd kan je afspelen/branden met de dvd drive die je er in stopt he.

Verwijderd

Waarom een AIW en een tv kaart?? het leuke van een AIW is toch dat er al een tv-tuner geintegreerd zit ofnie?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n shuttle als TV doos, probleem is wel dat niet alle 5.1 geluidskaartjes erin passen als je een iets grotere koeler op je systeem hebt. Ook de temperatuur kan redelijk hoog kan oplopen als je de kast te vol 'propt'.

Kijk dus eerst wat je allemaal nodig denkt te hebben en of dit bij elkaar past..
(edit: Domme opmerking want volgens mij ben je daar al mee bezig. :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 19:46 ]

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05

Blaz0r

:)

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:31:
Waarom een AIW en een tv kaart?? het leuke van een AIW is toch dat er al een tv-tuner geintegreerd zit ofnie?
lezen? ;)
Ik typte toch of

Als hij bijvoorbeeld al een goede videokaart heeft hoeft ie die niet te vervangen voor een aiw en kan hij er een tv tuner in doen.
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:39:
Ik heb ook zo'n shuttle als TV doos, probleem is wel dat niet alle 5.1 geluidskaartjes erin passen als je een iets grotere koeler op je systeem hebt. Ook de temperatuur kan redelijk hoog kan oplopen als je de kast te vol 'propt'.

Kijk dus eerst wat je allemaal nodig denkt te hebben en of dit bij elkaar past..
(edit: Domme opmerking want volgens mij ben je daar al mee bezig. :) )
In de nieuwe shuttles zit al 5.1 geluid on board, dus dan heb je daar iig ook geen problemen meer mee.

[ Voor 44% gewijzigd door Blaz0r op 15-10-2003 19:52 ]

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 14:21
Ik zei het fout. ;) Maar kan je niet gewoon beter een mediacentre kopen?

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

MSI radio/pc meuk ding Afbeeldingslocatie: http://www.msicomputer.com/product/mega/mega_small.jpg
hier wat meer info

It's just a donkey

Verwijderd

Topicstarter
dat ding ziet er dus NIET uit... wil een strak model hebben, dit lijkt wel van de blokker te komen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe kunnen wij nou weten wat jouw smaak voor een strak model? Er zijn genoeg barebones te vinden met de bijhorende informatie, zoek maar eens op de MSI MegaPC en 'Shuttle barebone'. Van de barebone in de topicstart is op de frontpage een review gepost met de daarbijhorende informatie.

Door even een kijkje te nemen in de review zijn bijna al je vragen al beantwoord mbt het kiezen van de hardware. Ik raad je aan eerst even zelf wat research te doen en dan met een specifieke vraag hier te komen. Jij bent ook degene die een systeem moet uitzoeken, wij niet, jij bent immers degene die de systeem koopt. Wij kunnen je daar maar tot een beperkte hoogte bij helpen.

Een paar gerelateerde links:
Barebone reviews op de frontpage
Barebones van Biostar, Shuttle en Soltek vergeleken
[search=multimedia PC]
De TV-OUT FAQ (als je eenmaal aan de gang gaat)

Hiermee kom je er als het goed is zelf wel uit. Als je dit hebt doorgenomen en toch nog vragen hebt mag je die wel stellen, maar kom dan wel met specifieke vragen. Wat-moet-ik-kopen mag eigenlijk ook helemaal niet n.l..

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 15-10-2003 22:51 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Juist géén barebone nemen vind ik.
Ik wil (al jaren) hetzelfde: een multimedia PC.
In de Asus Terminator K7 die ik heb zitten maar 2 PCI slots. Netwerk, Video (shared memory) en geluid zitten on-board. Je kunt dus geen (AGP-) VGA-kaart vervangen, en hebt maar een beperkt aantal mogelijke poorten.

Ik wil dus nu zelf een kast maken, en daar een normaal ATX moederbord inzetten. Een display knutselen we er dan zelf wel op (met extra com- en/of printerpoort). Het moederbord denk ik met de HCC-dagen aan te schaffen.
Bij voorkeur wordt het een moederbord waar ik mijn bestaand SDRAM in kwijt kan, en ook de AMD 1800+ op kan overzetten.

eagle

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aikeleer in "Barebone vraagjes"

Daar staat alles in _O_
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.