op school ( ja weet het, maar hier komen de leraren ook niet uit) moet ik een server inrichten. Deze draait met windows 2k server en de client is win 2000. Nu wilde we op school het bureablad van de client aanpassen, zodat het configuratiescherm niet te zien is enz. Maar, als we dit instellen op de server krijgen we het niet aan de praat. Kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt? Op school hebben ze er ook iemand naar laten kijken met een diploma, en die kwam er ook niet uit. Die snapte er ook totaal niets van. Bij de ene installatie werkt het wel, en bij de andere niet. Waar ligt dit in hemelsnaam aan?
Dit soort zaken kun je volgens mij wijzigen met policies. Dit is een filtje wat je in 'netlogon' op je server zet. Deze wordt bij het inloggen uitgelezen en 'geactiveerd' op je client.
visjesoft - je zal toch echt iets meer informatie moeten geven willen we je proberen te helpen. Wat heb jij (en je lerareren, en je mensen die je hebt laten komen) al geprobeerd? Wat probeer je precies en wat lukt er niet ?
visjesoft - Had je al in de WOS FAQ gekeken? Hier staan een aantal Howto's in met betrekking tot policies. bijvoorbeeld deze Windows 2000: Account & Computer policy's zetten
Ook kent Microsoft zelf een site speciaal voor windows 2000
ook is het handig om deze url door te lezen.
Ook kent Microsoft zelf een site speciaal voor windows 2000
ook is het handig om deze url door te lezen.