Ik heb dus al een dik jaar een Lite-on LTR-40125S brander. Deze is 40x write, 12x rewrite en 48x read. Alles ging altijd perfect op 40x tot twee weken geleden. Ineens wilde Nero m'n cd-r's alleen nog maar branden op 12x. Gereboot en toen wilde hij ze branden op 32x. Tijdje later weer gewoon op 40x. Met CDR-Win precies hetzelfde. Als ik in Nero kijk naar Recorder info dan staat er ook bij Max. speed: 12x of 32x ofzo ipv 40x. Ik heb verschillende cd-r's getest. Mijn schijf is nauwelijks gefragmenteerd en ik heb naar mijn weten niets aan de hardware veranderd. Ook geen firmware upgrades ofzo gedaan, dus heb echt geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Iemand een idee? Ik heb laatst wel Nero 6 geïnstalleerd. Deze werkte gewoon goed in het begin, maar na de problemen met de snelheid heb ik em gedeïnstalleerd en weer de originele versie die ik bij de brander had (5) geinstalleerd. Het probleem blijft echter en zoals ik al zei heeft het met Nero 6 een tijdje gewoon goed gewerkt, dus kan me haast niet voorstellen dat Nero 6 het vernachelt heeft. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ja.zetje01 schreef op 15 oktober 2003 @ 17:42:
Staat DMA nog wel aan op je IDE-controllers?
Ik heb niets gewijzigd in de hard- of software verder. De brander is dus in gebruik vanaf vorig jaar juli. Heb er denk ik zo'n 400 tot 500 cd's mee gebrand, maar dat zouden ze volgens de specs goed moeten aankunnen.wmeester schreef op 15 October 2003 @ 21:43:
uh, heb je andere wijzigingen gemaakt in de soft/hardware ?
-Hoe oud is die brander? Heb je er al 100erden cd-tjes mee gebrand, misschien dat ie al aan het dood gaan is.
[ Voor 29% gewijzigd door GoodspeeD op 15-10-2003 23:06 . Reden: Antwoord op bericht van wmeester ]