In de faq over DNS staat dat je een reverse lookup zone moet maken vooral als je
met Active Directory aan de gang gaat.
Wat is het nut van zo'n zone? Als hij zo belangrijk is waarom maak de installatie
die dan niet automatisch aan.
Verder heb ik nog een LinuxServer als firewall, maar hoe kan ik hiervoor een DNS
record aanmaken. Ik heb een domein, als ik daar een nieuw HOST(A) aan toevoeg
met dat IP nummer van de LinuxServer.
dan kent een client niet die naam van de linuxserver, terwijl hij wel alle clients
goed kent die een ipnummer hebben gekregen van de DHCP server.
Alle andere computers zitten nog wel in een workgroup (inclusief die Linuxserver), ben net begonnen met Active Directory dus zover ben ik nog niet
Ik heb al wat tutorials doorgelezen, maar die gaan maar tot het aanmaken van een forward zone en niet echt verder
heeft iemand antwoorden op mijn vragen
met Active Directory aan de gang gaat.
Wat is het nut van zo'n zone? Als hij zo belangrijk is waarom maak de installatie
die dan niet automatisch aan.
Verder heb ik nog een LinuxServer als firewall, maar hoe kan ik hiervoor een DNS
record aanmaken. Ik heb een domein, als ik daar een nieuw HOST(A) aan toevoeg
met dat IP nummer van de LinuxServer.
dan kent een client niet die naam van de linuxserver, terwijl hij wel alle clients
goed kent die een ipnummer hebben gekregen van de DHCP server.
Alle andere computers zitten nog wel in een workgroup (inclusief die Linuxserver), ben net begonnen met Active Directory dus zover ben ik nog niet
Ik heb al wat tutorials doorgelezen, maar die gaan maar tot het aanmaken van een forward zone en niet echt verder
heeft iemand antwoorden op mijn vragen