[Boek C#] Programmeren van Controls?

Pagina: 1
Acties:

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Ik moet voor mijn stageopdracht een grafische representatie maken van een DataTable in de vorm van een planbord, maar dan kan ik natuurlijk amper/geen gebruik maken van standaard .NET controls. Het liefst zou ik em dus zelf maken in C#. Zijn er een beetje geavanceerde boeken over het maken van custom controls in C#? Ik lees nu "Programming windows with C#" van Petzold, maar die gaat volgens mij niet dieper in op de werking van controls.

Iemand een idee/suggestie?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Winforms of webforms? In ieder geval weet ik dat er redelijk veel artikelen zijn verschenen op MSDN en fawcette; www.asp.net bij de artikelen staat ook wel eea.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Lees je boek uit.. dat je de basis kent, en google daarna wat. Gehaait dat je het vind!
Of kijk even bij www.c-sharpcorner.com of daar nog wat voorbeelden bij zitten. Dan kom je er vast wel uit.

Er zijn ook gespecificeerde boeken over Custom Control.. maar pruts eerst even wat voordat je je daar in verder verdiept.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien heb je hier iets aan. Boeken van manning zijn meestal behoorlijk praktisch.

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Denk je dat dit boek zoveel geavanceerder is dan het boek van petzold? Het klinkt namelijk exact hetzelfde (afgezien van embedded webbrowser... nuttig).
Zijn er geen boeken voor de "geavanceerde" gebruiker? (niet dat ik zo geweldig ben, maar dan weet ik tenminste dat het boek niet de bottleneck is.)
Alarmnummer schreef op 15 oktober 2003 @ 17:23:
Misschien heb je hier iets aan. Boeken van manning zijn meestal behoorlijk praktisch.

Verwijderd

C# Voor Procefionals, en kijk even op de MSPRESS site en daar vind je een leuk arsenaal aan boeken!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Grimm9mm schreef op 16 October 2003 @ 09:10:
Denk je dat dit boek zoveel geavanceerder is dan het boek van petzold? Het klinkt namelijk exact hetzelfde (afgezien van embedded webbrowser... nuttig).
Ik zou het echt niet weten :) Ik heb dat boek niet, maar wel een aantal andere van manning en ze zijn praktisch gezien meestal erg nuttig. Ze hebben ook een aantal boeken over Swing en daar staat echt veel diepgaande Swing info in.. dus misschien is dit boek ook zo. Je kan misschien een poging doen om het met een p2p programma te vinden.. *kuch*shareaze*kuch*

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 00:10
off-topic:
C# voor WAT?! :D

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 11:25:
C# Voor Procefionals, en kijk even op de MSPRESS site en daar vind je een leuk arsenaal aan boeken!
C# voor Professionals bedoel je. :P
Als je doelt op dat Wrox boek, dat is idd een goed boek, waar er een hoofdstuk gewijd is aan het devven van controls. Ik weet echter niet of dat hoofdstuk echt diepgaand is.
De gegevens van dat boek vind je in de P&W FAQ, in de .NET sectie.
Er is echter 1 probleem: Wrox is failliet, dus ik denk niet dat je nog makkelijk aan dat boek komt.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 16 October 2003 @ 12:06:
Er is echter 1 probleem: Wrox is failliet, dus ik denk niet dat je nog makkelijk aan dat boek komt.
Ik geloof dat Apress fanatiek is geweest om zowel de schrijvers als de content van Wrox over te nemen. Misschien dat je ook eens kan zoeken op deze uitgever. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Soultaker schreef op 16 oktober 2003 @ 12:06:
off-topic:

[...]

C# voor WAT?! :D
Tja... dislectie, mijn excusses 8)
Pagina: 1