Toon posts:

[Novell] Policies worden op werkstations niet doorgevoerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We draaien met een Novell 6 server en alle werkstations (+/- 70) draaien met Windows 98 en Office 97. De werkstations willen we upgraden naar W2k en office 2k. We maken gebruik van ZENworks 3.2 en hebben de werkstations goed dichtgetimmerd met policies.
Ik heb policies voor W2k aangemaakt en een paar werkstations geinstalleerd met W2k en Office 2k en Novell client 4.83. Dit draaide zonder veel problemen en de policies werden ook doorgevoerd. Nu kwam een paar weken geleden Client 4.9 uit, na installatie van deze client op de werkstations worden de policies niet meer doorgevoerd en staan ze dus open. Weet iemand hier de oplossing voor, behalve de oudere client 4.83 gebruiken ? Single sign on is voor ons een reden om de nieuwere client te gaan gebruiken, dit werkte in 4.83 niet of niet goed.

Alvast bedankt voor je reactie.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Draai eens wmsched op een workstation. Dan kan je zien welke policies actief zijn voor dat workstation en of ze al eens gedraaid zijn.

En controleer of het importeren goed gaat. (c:\wsreg32.log)

En misschien als je een policy aan een WS zelf hangt?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
Als ik WMSCHED draai dan zie ik de Workstation en de User policy. De Werkstations worden goed geimporteerd. Ik heb ook een policy rechtstreeks aan een werkstation gehangen maar dat hielp ook niet.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Zijn de policies ook al eens gestart? Start ze ook eens met de hand.

Dat je ze kan zien wil in ieder geval zeggen dat ze door het ws 'gezien' worden, dus aan het importeren en de NDS-structuur ligt het niet.

Wat je nog kan proberen is om een tijdelijke nieuwe policy te maken terwijl je de oude even 'uitschakelt'. Dan in die nieuwe policy maar een optie selecteren en kijken of dat werkt.
Als dat lukt kan je proberen alle opties die je wilt een voor een aan te zetten, tot het niet meer lukt. Misschien dat er in je bestaande user-policy iets staat wat client 4.9 niet goed trekt...?

Maar dan ben je wel even bezig...

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:47:
Hallo,

We draaien met een Novell 6 server en alle werkstations (+/- 70) draaien met Windows 98 en Office 97. De werkstations willen we upgraden naar W2k en office 2k. We maken gebruik van ZENworks 3.2 en hebben de werkstations goed dichtgetimmerd met policies.
Ik heb policies voor W2k aangemaakt en een paar werkstations geinstalleerd met W2k en Office 2k en Novell client 4.83. Dit draaide zonder veel problemen en de policies werden ook doorgevoerd. Nu kwam een paar weken geleden Client 4.9 uit, na installatie van deze client op de werkstations worden de policies niet meer doorgevoerd en staan ze dus open. Weet iemand hier de oplossing voor, behalve de oudere client 4.83 gebruiken ? Single sign on is voor ons een reden om de nieuwere client te gaan gebruiken, dit werkte in 4.83 niet of niet goed.

Alvast bedankt voor je reactie.
eerst testen voor je uitrolt :)

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

client 4.9 sucks....

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 12:38
Ik raad je ook aan om client 4.83SP2 te gebruiken. Ondanks dat er zeker verbeteringen in 4.90 zitten wat o.a. betreft contextless login zitten er nog een aantal fouten in.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 11:46

Predator

Suffers from split brain

Graag je reactie iets meer onderbouwen. Ongefundeerde reacties horen niet hier niet thuis.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1