Toon posts:

Partition Magic error 100 - Partition table is bad

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg elke keer als ik partition magic 7 of 8 op wil starten (met de laatste updates) de volgende melding :

Partition Magic Error 100
Partition table is bad :(

Ik heb GOT en google al afgezogd, maar genoeg van dezelfde problemen maar geen oplossingen...
Ik draai 2 maxtor diamond max 9 in raid 1.
Met een silicon image 680 controller met ook hier de nieuwste drivers van.

Scandisk e.d. heb ik al geprobeerd... :'( je raad het al...ook niks...

Iemand nog een suggestie ?? _/-\o_

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Partition table is bad... mhh, kan op bad clusters duiden, of een simpelweg corrupte PT... vreemd dat scandisk niets vind. Zou het aan je RAID liggen?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 15 oktober 2003 @ 15:59:
Partition table is bad... mhh, kan op bad clusters duiden, of een simpelweg corrupte PT... vreemd dat scandisk niets vind. Zou het aan je RAID liggen?
Ik heb geen bad clusters op mn hdd..
Ik heb gelezen dat het een ander merk raid controller met de nieuwste drivers op te lossen is...maar dat werkt niet bij deze..
Het heeft in het verleden ook altijd met dezelfderaid configuratie gewerkt..

Ik denk dat mn partition table inderdaan ver***** is :(
Weet iemand of hier een goed proggie voor is om dit te fixen ??

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.powerquest.com/support/primus/id2233.cfm voor de volledigheid heb je de partinfo switches geprobeerd?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 06:46
Heb dit probleem ook op een pc weet niet wat er aan te doen is.
Wacht ook nog steeds op een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik ook al gezocht.
Al deze oplossingen werken ook niet..
Met partinfo ziet hij helemaal geen drives :(

Verwijderd

Topicstarter
midget schreef op 15 October 2003 @ 16:06:
Heb dit probleem ook op een pc weet niet wat er aan te doen is.
Wacht ook nog steeds op een oplossing
Werk jij ook in raid ??

Verwijderd

ik heb wel eens gehoord dat partitionmagic gek gaat doen meer dan 120GB op een schijf (totale raid).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:10:
ik heb wel eens gehoord dat partitionmagic gek gaat doen meer dan 120GB op een schijf (totale raid).
Dit kan het bij mij ook niet zijn, want het heeft in het verleden wel gewerkt

Verwijderd

Voor zo ver ik RAID1 begrijp zou je ook even bij 1 schijf af kunnen koppelen en de andere als normale IDE kunnen aansluiten. Probeer het dan nog eens anders. Er zou toch gewoon het zelfde op bedeide schijven moeten staan?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 15:57:
Ik krijg elke keer als ik partition magic 7 of 8 op wil starten (met de laatste updates) de volgende melding :

Partition Magic Error 100
Partition table is bad :(

Ik heb GOT en google al afgezogd, maar genoeg van dezelfde problemen maar geen oplossingen...
Ik draai 2 maxtor diamond max 9 in raid 1.
Met een silicon image 680 controller met ook hier de nieuwste drivers van.
Ik zie in de handleiding van v8.0 bij 'System Requirements' het volgende staan :
Partion Magic supports hardware RAID level 0 (disk striping) and RAID level 5 (striping with parity).

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45
Ik draai RAID0 maar dat staat gewoon als een schijf. Ik weet niet of PM kan zien dat het RAID is, ik denk dat het er ook niet zo veel mee te maken heeft, RAID of geen RAID.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 15 October 2003 @ 21:04:
[...]

Ik zie in de handleiding van v8.0 bij 'System Requirements' het volgende staan :

[...]
Dat zou misschien theoretisch niet kunnen, maar het heeft voorheen wel gewerkt en dat vind ik het rare :?

Maar weet iemand misschien een programma als scandisk wat ook je PT kan herstellen van mogelijke fouten ?

Verwijderd

Mijn partition table is ook kapot. er zijn tooltjes voor de partition table maar daar moet je bijna altijd voor betalen (ik zoek nog naar een gratis versie) maar ik heb nog geen gratis tooltje gevonden. alleen eentje voor fat32:

grc.com/cih.htm

maar ik draai NTFS :'(

_/-\o_ Mensen, help ons een goed en gratis tool te vinden voor de partition table!!! _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Man, kap eens met het omhoogkicken van oude topics :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.