[Access] Etiketten / paginamarges

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik probeer etiketten te maken adhv een tabel in Access. Nou is dat op zich niet zo'n probleem, maar zodra ik m'n etiket gekozen heb uit de lijst, krijg ik de melding dat er horizontaal te veel ruimte in beslag wordt genomen waardoor ie de onderste 3 etiketten van de pagina niet bedrukt.

In een andere post die ik vond in de search stond de tip het etiket met de hand in de ontwerpweergave te verkleinen, maar ik moet deze zo ontzettend veel kleiner maken om niet meer die melding te krijgen (dat er horizontaal teveel ruimte gebruikt wordt) zodat ie buiten de etiketten gaat afdrukken. Dat lijkt dus geen optie.

Toen kwam ik tot de conclusie dat misschien de pagina marges het probleem waren, maar deze kan ik niet aanpassen :?. Zodra ik deze aanpas en op OK druk krijg ik geen foutmelding oid maar de waardes worden niet aangepast. Zodra ik dus weer naar het marges scherm ga staan de waardes doodleuk weer op standaard. Ik denk dat dit geintje zorgt voor m'n probleem, ik wil alle marges op 0 kunnen zetten maar dat lukt dus niet.

Als ik overigens dezelfde etiketten (het formaat) selecteer in Word heb ik weer nergens last van. Dit is wel een noodoplossing maar omdat ik eigenlijk alles in 1 Access database wil houden is dit niet m'n bedoeling. Het lijkt er op dat Word het niet erg vindt als de marges 0 zijn en Access wel oid.

Extra info:
- Geprobeerd met Access XP (op Win2003) en 2003 (op WinXP), beide geven hetzelfde probleem.
- Etiketten die ik gebruik zijn van type APLI 1273, 37mm x 70mm per etiket, 3 etiketten horizontaal, 8 etiketten verticaal, geen boven/onder/tussenmarges.
- Ook geprobeerd bij aangepast etiket bovenstaande waarden in te vullen maar dat geeft zelfde probleem.
- Ik merk dat als er geen printer geinstalleerd is dat ik helemaal niet eens in het marges scherm kom.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het niet zo dat office die marges van je printer overruled op degene die jij instelt?

Probeer eens hetzelfde te bewerkstelligen in Word. Weet je meteen of het aan Access ligt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mike Jarod
  • Niet online
Probeer eens hetzelfde te bewerkstelligen in Word. Weet je meteen of het aan Access ligt.
Zie startpost:
Als ik overigens dezelfde etiketten (het formaat) selecteer in Word heb ik weer nergens last van.
;)

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

Hé interessant topic... want ook ik word niet goed van iedere keer zo'n rijtje lege etiketten... raar hoor. Ik heb ook al honderduizend keer geprobeerd het goed te krijgen (office2000), maar nix helpt.

* bookmarkt topic

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:36

Boss

+1 Overgewaardeerd

Office zal indeerdaad de marges nooit kleiner laten zijn dan de marges die je printer aankan. Mede daardoor lukt het vaak nie tom op de onderste rij etiketten te printen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Mike Jarod
  • Niet online
Boss schreef op 15 oktober 2003 @ 16:56:
Office zal indeerdaad de marges nooit kleiner laten zijn dan de marges die je printer aankan. Mede daardoor lukt het vaak nie tom op de onderste rij etiketten te printen.
Je zegt Office in het algemeen. Maar als ik dus iets (bv etiketten) maak in Word waarbij 0-marge-waarden gebruikt worden, dan drukt ie het wel af. Bij Access lijkt dat niet te werken.

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Probeer de marge eens in te stellen op 1 ipv 0 mm. Heb zoiets volgens mij ook eens gehad en toen ik een iets anders dan 0 in voerde lukte het wel.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Mike Jarod
  • Niet online
Force schreef op 15 October 2003 @ 19:18:
Probeer de marge eens in te stellen op 1 ipv 0 mm. Heb zoiets volgens mij ook eens gehad en toen ik een iets anders dan 0 in voerde lukte het wel.
Heb het geprobeerd, maar ik kan niet lager dan de waardes die ie aangeeft, wel hoger. Blijkbaar is die waarde echt het minimum wat de printerdriver aankan oid. Heb als test nog even een Generic/Text Only printer geinstalleerd en die als standaardprinter gezet, en dan kan ik wel weer veel dichter bij de 0 komen (nog steeds niet precies nul, maar in elk geval worden dan wel alle etiketten bedrukt bij het afdrukvoorbeeld). Maar das ook niet echt een optie omdat er dan elke keer als er etiketten afgedrukt moeten worden, de standaardprinter ook veranderd moet worden.

Verwijderd

Padvinder schreef op 15 October 2003 @ 16:12:
Hé interessant topic... want ook ik word niet goed van iedere keer zo'n rijtje lege etiketten...

* bookmarkt topic
Van ellende gebruik ik die lege dingen nu als plakband. :(

• Mike Jarod
  • Niet online
Heb ook nog even rondgezocht op Google Groups en kom tot de ontdekking dat zo goed als iedereen dit probleem heeft (was ook al te merken aan de reacties in dit topic). Komt voornamelijk omdat de onderste marge bij veel printers erg groot is (vandaar dus de laatste rij labels die niet bedrukt wordt). Bij mijn printer (HP DJ 3550) is dat blijkbaar 11,64mm.

Kortom een oplossing lijkt er niet te zijn, omdat sommige printers dit hardwarematig niet aankunnen. Een alternatief is etiketpapier gebruiken waar er al rekening wordt gehouden met de marges, zegmaar met een nutteloze rand rond je papier.

Zet je trouwens wel aan het denken ... waarom brengen fabrikanten in godsnaam papier zonder marges op de markt ... |:(

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

mikejarod schreef op 15 October 2003 @ 19:46:
[...]
Heb als test nog even een Generic/Text Only printer geinstalleerd en die als standaardprinter gezet, en dan kan ik wel weer veel dichter bij de 0 komen (nog steeds niet precies nul, maar in elk geval worden dan wel alle etiketten bedrukt bij het afdrukvoorbeeld). Maar das ook niet echt een optie omdat er dan elke keer als er etiketten afgedrukt moeten worden, de standaardprinter ook veranderd moet worden.
Je kan in access bij pagina instellingen van een rapport een printer opgeven die hij moet gebruiken. Hij zal dan altijd op deze printer printen ongeachte de ingestelde standaard printer.
Kijk maar bij pagina instellingen op het tabblad pagina en vink specifieke printer gebruiken aan.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ondanks dat dit topic meer dan een jaar oud is, toch even een reply. Dit aangezien dit probleem volgens mij meer kanten heeft.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan: Access moet en zal bepaalde marges aanhouden. Dit terwijl de printer die marges prima aankan, gezien de 'oplossing' die ik hiervoor heb gevonden: converteren naar PDF en dan uitprinten. Maar dat is natuurlijk niet handig.

Heeft daarom iemand in 2004 wellicht de oplossing voor dit vervelende probleem? Het maakt me niet uit als de grootte van het etiket verkleind wordt, het adres dat er op staat neemt immers niet het gehele etiket in. Maar dat mag er niet toe leiden dat de etiketten naar boven schuiven, dan komen ze er immers niet goed op. En dat is nu juist waar ik tegenaan loop wanneer ik het aantal etiketten wel op 2x8 krijg op de standaardprinter.

Iemand een ingeving?
Pagina: 1