ik werk bij een automatiserings bedrijf waar we nu met een big problem zitten:(. we hebben voor een klant zijn laptop opnieuw moeten installeren en hebben al zijn data op een usb pen gezet. maar tot onze schrik, nadat we hem in een andere pc hebben gestopt is er iets op de usbpen doorgebrand:'( waardoor allen zeer belangijke data niet meer te lezen is heeft iemand een idee waardoor we de data van de pen terug kunnen krijgen.:?
cynisch dat mensen die de faq niet lezen ook vaak in de problemen komen..
Misschien klant even opbellen of hij zelf nog backup's heeft; de usbpen
geef ik weinig kans (op de usb pen?)!
Kan je is vertellen waarop het fout ging?...
misschien kan je de hardeschijf nog te recoveren ?
(avon is zelf ook graag cynisch en ziet de hele taferelen al voor zich
)
> Ah meneer, wij zetten zo even uw pc'tje even over naar Windows XP Professional
< Fijn knul, zet je mijn belangrijke documenten ook even over dan
> Komt u vanmiddag nog maar even terug meneer, uw data is in vertrouwde handen
Misschien klant even opbellen of hij zelf nog backup's heeft; de usbpen
geef ik weinig kans (op de usb pen?)!
Kan je is vertellen waarop het fout ging?...
misschien kan je de hardeschijf nog te recoveren ?
(avon is zelf ook graag cynisch en ziet de hele taferelen al voor zich
> Ah meneer, wij zetten zo even uw pc'tje even over naar Windows XP Professional
< Fijn knul, zet je mijn belangrijke documenten ook even over dan
> Komt u vanmiddag nog maar even terug meneer, uw data is in vertrouwde handen
[ Voor 89% gewijzigd door avon op 15-10-2003 15:52 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
er betsat software om van dit soot geheugens data te recoveren: pc inspector smart recovery bv (dank aan c't voor het artikel erover deze maand), maar over het algemeen moet de pen drive dan wel herkend worden
edit: ik vind het trouwens niet erg slim om gegevens die zo belangrijk zijn over te laten aan 1 usb geheugenpennetje...
edit: ik vind het trouwens niet erg slim om gegevens die zo belangrijk zijn over te laten aan 1 usb geheugenpennetje...
[ Voor 24% gewijzigd door the_stickie op 15-10-2003 15:27 ]
Pendrive openschroeven en kijken wat er is doorgebrand en evt dat onderdeel voorzichtig vervangen?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
dat is op zijn minst dikke kut man :-/ hoe kom je bij de vaststelling dat er iets is doorgebrand?
de enige optie mijn inziens is het spul aan een electronicus te geven die het zal demonteren en de ic's rechtreeks probeerd uit te lezen met een programmer. meer zit er niet op helaas.
ps: jammer dat je zoeen onduidelijke topic-header gebruikt, is lastig als iemand later op zoek is naar een gelijkaardig probleem.
de enige optie mijn inziens is het spul aan een electronicus te geven die het zal demonteren en de ic's rechtreeks probeerd uit te lezen met een programmer. meer zit er niet op helaas.
ps: jammer dat je zoeen onduidelijke topic-header gebruikt, is lastig als iemand later op zoek is naar een gelijkaardig probleem.
Heb je in de faq al gekeken bij Hoe krijg ik verloren gaande data terug? 
Trouwens, is dat ook niet de verantwoordelijkheid van de klant? Is mij ook wel eens overkomen iets dergelijks, jammer maar helaas
Trouwens, is dat ook niet de verantwoordelijkheid van de klant? Is mij ook wel eens overkomen iets dergelijks, jammer maar helaas
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#titel
Trouwens knap lullig voor je klanten dat je als 'automatiserings bedrijf' voor zoiets hulp moet gaan zoeken.
Trouwens knap lullig voor je klanten dat je als 'automatiserings bedrijf' voor zoiets hulp moet gaan zoeken.
[ Voor 53% gewijzigd door Mior op 15-10-2003 15:28 ]
Precies, niet echt professioneel om belangrijke data op één individueel medium op te gaan slaan en dan nog een USB-pennetje ook. Misschien dat je het nog terug kan halen met tooltjes als GetDataBack? Mag ik ook vragen waar je werkt, weten wij weer waar we niet heen hoeven gaan
.
Misschien met een zelfde soort usbpen en dan onderdelen overbouwen?
Of lul ik nu uit mn nek en kan dit niet?
Verwijderd
Het is idd op eigen risico van de eigenaar vogges mij... zoiets zal waarschijnlijk in jullie contract (moeten) staan
enige bijdrage heb je nooit echt geleverd... (ALLEEN 2 topics geopend met slechte titel)
maar je best doen om een duidelijk topic te openen is kennelijk ook te veel moeite
tis je in beide topics wel 14.000 keer verteld de FAQ e.d. door te lezen
enige bijdrage heb je nooit echt geleverd... (ALLEEN 2 topics geopend met slechte titel)
maar je best doen om een duidelijk topic te openen is kennelijk ook te veel moeite
tis je in beide topics wel 14.000 keer verteld de FAQ e.d. door te lezen
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 15:37 ]
het kàn wel, mits je OF wel héél fjin kan solderen, OF over de juiste apparatuur beschikt om zo'n SMD componenten te solderenSuperPaddo schreef op 15 October 2003 @ 15:32:
Misschien met een zelfde soort usbpen en dan onderdelen overbouwen?
maw ik zou het niet proberen....
Als bedrijf zijnde heb je als je goede garantievoorwaarden hebt, het recht om hier niet aansprakelijk voor te zijn op dit soort momenten. Ik zou zeggen check dat ff en anders is het jammer dan voor de klant.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
Ik dacht dat er ook speciale datarecovery bedrijven waren, die dat van gecrashte harde schijven en zo redden? Misschien doen die ook USB-pennen
Een beetje bedrijf heeft in zijn reparatie voorwaarden staan dat zij niet voor het verlies van data aansprakelijk zijn, en dat de consument vooraf een backup moet maken van zijn/haar bestanden.
Da's helaas onbetaalbaar...Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 15:45:
Ik dacht dat er ook speciale datarecovery bedrijven waren, die dat van gecrashte harde schijven en zo redden? Misschien doen die ook USB-pennen
Waar het probleem zat is de usb van de comp. normaal zitten de sigmenten van de usb op een zwart blokje maar dat zwarte blokje is duz weg waardoor er waarschijnlijk kortsluiting door is ontstaan waardoor er iets is doorgebrand (en mensen hoe ik dat weet zoiets ruik je!!!!)duz datarecovery heeft geen zin, denk ik!!!en ik vind het op dit moment belangrijker om de date terug te krijgen dan op de faq te letten dat komt wel weer als er iets onbelangrijkers kom!
Verwijderd
maak de pen eens open, bij vele usbpennen zit er een apparte geheugen chip op. Deze zit in een "IC voet" en kan je dus ook overzetten op een andere pen. zo neem je dus alle gegevens over in je nieuwe pen.
Moet je wel een dezelfde soort pen hebben anders werkt het waarschijnlijk niet.
Moet je wel een dezelfde soort pen hebben anders werkt het waarschijnlijk niet.
Too bad, sandwichspread. Klant bellen en uitleggen. Zie het als een leermoment.Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:21:
de chip zit hellaas erop vast gesoldeert:'( duz dat word iets moeilijker
En niet alleen een leermoment qua hardware, datasecurity en omgang met data van anderen, maar ook wat betreft openen van topics en posten op GOT!!!
Een beetje vriendelijker mag ook wel hé ..
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren
[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 15-10-2003 16:59 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Nou Perdition, wat heb je verder geprobeert dan tot nu toe ?
Verwijderd
haha precies! genoeg eventuele oplossingen, maar op alles zeg je "nee, kanniet" wat dacht je dan? dat het makkelijk zou zijn?
nee inderdaad is het niet makkelijk!maar we hebben wat meer aan nuttige tips dan afkraak tips.maar we hebben nog niet veel kunnen proberen we zijn ict'ers geen electricien's.en ik zal dan special voor jullie de faq doorlezen als dit probleem is opgelost.
Verwijderd
kan je misschien een foto maken van het beschadigde deel, dan kunnen wij misschien een gerichte tip gevenVerwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:37:
nee inderdaad is het niet makkelijk!maar we hebben wat meer aan nuttige tips dan afkraak tips.maar we hebben nog niet veel kunnen proberen we zijn ict'ers geen electricien's.en ik zal dan special voor jullie de faq doorlezen als dit probleem is opgelost.
Verwijderd
Er zijn TIG tooltjes in omloop die data van een harddisk terug kunnen halen (ook data van "vorige installaties" Ik zou het daarop gooien en een licentie voor een van die tooltjes aanschaffen om de data terug te halen.
Een FAQ lees je voor jezelf, om antwoorden te krijgen op veel gestelde vragen!Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:37:
en ik zal dan special voor jullie de faq doorlezen als dit probleem is opgelost
@ Kaasie : blijkbaar is het recoveren van data een veel gestelde vraag want
zie hier de Hoe krijg ik verloren gaande data terug faq
[ Voor 30% gewijzigd door avon op 15-10-2003 16:52 ]
Verwijderd
die licenties kosten meestal meer dan een hele laptopVerwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:46:
Er zijn TIG tooltjes in omloop die data van een harddisk terug kunnen halen (ook data van "vorige installaties" Ik zou het daarop gooien en een licentie voor een van die tooltjes aanschaffen om de data terug te halen.
offtopic:
[quote]AvOn schreef op 15 October 2003 @ 16:47:
[...]
[/quote]
en dit is een veel gestelde vraag??
sorry hoor maar kunnen we niet allemaal even ontopic blijven en deze persoon helpen ipv te zeuren of titel/faq
[quote]AvOn schreef op 15 October 2003 @ 16:47:
[...]
[/quote]
en dit is een veel gestelde vraag??
sorry hoor maar kunnen we niet allemaal even ontopic blijven en deze persoon helpen ipv te zeuren of titel/faq
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 16:50 ]
Netzoals AvOn zij, probeer eens data recovery in hoop dat de bestanden nog te kunnen recoveren die van belang zijn. Zoek maar een naar Get Data Back op google. Deze tool heeft bij mij de data terug kunnen halen van een geformateerde HD.
En het is net zo stom dat de klant zelf geen backup heeft gemaakt van zijn data.(of misshien het systeem beheer van de klant)
En het is net zo stom dat de klant zelf geen backup heeft gemaakt van zijn data.(of misshien het systeem beheer van de klant)
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "hoe krijg ik verloren gaande data terug?" 
Verder raad ik je aan om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens aandachtig te doornemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Dit is namelijk echt niet de manier om een topic te openen. De titel is helemaal fout, je bent echt niet de enige die hier hulp nodig hebt en de topicstart laat niet zien wat je allemaal had uitgezocht cq uitgeprobeerd en waarom dat niet werkte.
Verder raad ik je aan om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens aandachtig te doornemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Dit is namelijk echt niet de manier om een topic te openen. De titel is helemaal fout, je bent echt niet de enige die hier hulp nodig hebt en de topicstart laat niet zien wat je allemaal had uitgezocht cq uitgeprobeerd en waarom dat niet werkte.
Doe eerst maar eens de FAQ en search gebruiken want de hulpeloosheid en zelf niks uitzoekerigheid straalt van jouw topic af (alleen de topictitle al
)
Kom je d'r alsnog niet uit, open dan op een fatsoenlijke manier maar een topic
Kom je d'r alsnog niet uit, open dan op een fatsoenlijke manier maar een topic
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()