Toon posts:

Specificaties chipset van DivX DVD-spelers

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een inventarisatie te krijgen van standalone DivX DVD-spelers die op dit moment op de markt zijn en in Nederland (evt Duitsland/Belgie) te koop zijn. Het belangrijkste vind ik daarbij de gebruikte chipset. Misschien dat mensen me mee kunnen helpen dit lijstje uit te breiden of up te daten...?

Elta 8882: sigma
H&B DVD3110: sigma em8500
H&B DX-6526: sigma em8500
Himage HJ-2316: ?
Hiteker HE-920: ?
Jamba XDVD1000: sigma
Kiss DP-450: sigma em8500
Kiss DP-500: sigma em8550
Kiss DP-508: sigma em8550
LiteOn LVD2001: sigma
Revoy 3200DX: sigma em8500
Philips 737: ess vibratto
Yamada DVX6000: ess vibratto
Yamada DVX6100: ess vibratto

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 11:17 . Reden: updates ]

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Ik heb vandaag toevallig een H&B DX-3110 gekocht en hem even voor je opengeschroefd. Binnenin kwam ik een SigmaDesigns EM8500 tegen.

Tis wel een leuk machientje. Je brandt gewoon een CD of DVD (+/-R(W)) met door elkaar MPEG1, 2, 4, DivX-AVI, MP3, foto's, en hij sorteert het zelf allemaal uit in de juiste categorie (audio, video, foto's)

Naast de EM8500 kwam ik alleen nog twee Hynix-chipjes tegen en een of andere AMIC-chip. De DVD-speler zit vast via een IDE-aansluiting. Als het ding nou nog een LAN-interface had was'ie helemaal top. Maarja, kunt niet alles hebben voor €140.

ja, graag!

Verwijderd

Ik heb de Jamba prima apparaat, meer in dit topic

DVD/DIVX Player voor 129 euro bij Mediamarkt

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb er nog eentje gevonden op inet: Himage HJ-2316 --> €159,-

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dank, toegevoegd. Ik vraag me echt af of er veel verschil zit tussen de verschillende sigma-based players. Misschien leuk om eens de H&B, Kiss en LiteOn of Jamba naast elkaar te vergelijken. Jammer dat er zo weinig ESS-players zijn...

Volgens internet is de Xoro ook op ESS gebaseerd, maar is dat ding uberhaupt in Nederland te verkrijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 10:43 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
en hoe zit het met de Yamada DVX-6100? is die beter of slechter dan de DVX-6000

Home Assistant Configuratie V&A

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Kun je in je tabel aub het typenummer van die decoder chip neerplanten.
Is die ess chip "beter" dan die sigmadesigns?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Fire69
  • Laatst online: 01:42
Vergeet niet dat de Kiss DP-450 een EM8500 heeft en de DP-500 een EM8550.
Het verschil tussen de 2 kan je ergens lezen in Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Verwijderd

Topicstarter
De ESS chip zou beter zijn dan de Sigma Designs chipset. Alleen, als ik de gebruikerservaringen lees na de laatste updates van Kiss (eind september) dan is de achterstand ingehaald, zo niet voorbijgestreefd. Ik zit er over te denken om een Kiss, een Philips en nog een of twee andere spelers aan te vragen om ze eens goed aan de tand te voelen.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00
Als ik zie dat Philips en Yamaha itt die "mindere" merken de ESS-chip gebruiken, dan heb ik daar toch wat meer vertrouwen in als in die Sigma chip. Of het terecht is weet ik niet, maar het heeft de merken wel mee.

• Fire69
Dr_Frickin_Evil schreef op 21 October 2003 @ 15:47:
Als ik zie dat Philips en Yamaha itt die "mindere" merken de ESS-chip gebruiken, dan heb ik daar toch wat meer vertrouwen in als in die Sigma chip. Of het terecht is weet ik niet, maar het heeft de merken wel mee.
Ik weet niet of je hiermee wil zeggen dat de A-merken die ESS gebruiken, maar mag ik je dan wel wijzen op het feit dat het niet YamaHa, maar YamaDa is. Maw, niet echt een A-merk. ;)

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

zijn er al spelers die van het netwerk af kunnen lezen?
en wat gebeurd er als er een nieuwe codec uitkomt?

• Fire69
CRu5H0n3 schreef op 22 October 2003 @ 07:27:
zijn er al spelers die van het netwerk af kunnen lezen?
en wat gebeurd er als er een nieuwe codec uitkomt?
De Kiss DP-500 en 508 kunnen dvd, divx, xvid, svcd, ... streamen over het netwerk.
Nieuwe codec, nieuwe firmware. (als de chip de codec aankan) :)

Verwijderd

ik vind het allemaal wel leuk en aardig die chipsets, maar welke conclusie kan ik hier nu uit trekken? Welke chipset is bijvoorbeeld beter?

Verwijderd

Is het nu ook zo dat firmware van bijvoorbeeld ESS onderling uitwisselbaar is?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een Lite-On LVD 2001 , ook met een EM8500 chip, en wil eigenlijk
wel meer weten, namelijk:

1. heeft iemand een pin layout van de EM8500, zodat ik een connector
op de "debug" aansluiting op het printje solderen, en kijken of ik daar wat mee kan.
De specs vertellen me wel dat er inderdaad een uart in zit , en de lijntjes van die debug lopen ergens de cpu in, maar ik weet nu dus niet wat tx/rx/cts/rts etc is.

2. Weet iemand hoe je een update cd kunt maken ONDER LINUX ?
Het is mij nog niet gelukt , en ik heb geen windows. Het probleem is de
El Torito boot block, dit zit in die "linux.bin" maar de grootte ervan is niet
standaard......

3. De kernel sources die Sigma gebruikt zijn vrijgegeven, maar weet iemand of daar
ook de hw modules (fipmodule.o en khwl.o, mpegplayer.bin en mediaplayer.bin) bij
zitten. Iemand ervaring met uClinux compileren ? Of is die source code vrij
nutteloos (ben bang van wel)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1