Toon posts:

Windows 2003 Server Local Area Network Adapters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje in Windows 2003 Server en weet niet hoe ik het moet oplossen dus vandaar mijn topic hier.
Denk niet dat het probleem verschilt met Windows 2000 Server, maar mijn probleem is dat ik in Windows 2003 de Active Directory geinstalleerd heb en daarna weer weggehaald heb.
Nu als ik naar Start --> Network Connections ga dan staan daaronder niet mijn netwerkadapters, maar alleen "New Connection" weergegeven.
Waarschijnlijk heeft dit wat te maken met de beveiliging of iets dergelijks van Windows 2003 Server toen ik Active Directory geinstalleerd heb, want volgens mij waren ze er nog wel voordat ik Active Directory installeerde.

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen en hoe ik mijn netwerkkaarten weer kan zien en de properties kan aanpassen zoals TCP/IP etc.
Want op dit moment kan ik het alleen via DOS Prompt doen, maar daar weet ik zelf vrij weinig vanaf.

Het probleem is dat 1 netwerkkaart een raar IP krijgt; 169.254.230.213
Maar hij moet gewoon een normaal netwerk IP krijgen zoals; 192.168.0.2
Als ik dit via ipconfig in het DOS Prompt doe en ik release het IP dan werkt het niet op die desbetreffende netwerkkaart om het te resetten.

Weet iemand hoe ik het gewoon weer krijg zoals het was en dat ik het gewoon zelf handmatig weer allemaal kan aanpassen.

Alvast bedankt voor de reacties!

GreeDz

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem al opgelost.
Heel simpel, dus eigenlijk te snel iets gepost.
Heb gewoon de netwerkkaart die het IP: 169.254.230.213 geeft verwijderd en toen opnieuw geinstalleerd en ze waren weer zichtbaar in het mapje "Network Connections"
Beetje vaag maar goed, had dat als enige nog niet geprobeerd.

Het probleem is wel dat die netwerkkaart dat IP van 169.254.230.213 blijft geven.
Weet iemand hoe dit op te lossen is.
Dit is wat voor informatie hij geeft via IPConfig:
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/100 VM Network Connection
Physical Address. . . . . . . . . : 00-C0-9F-05-08-72
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.230.213
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Als iemand weet hoe dit te veranderen is in een gewoon netwerkadres please let me know!

GreeDz

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Kabel erin waar een DHCP server achter hangt of een vast-IP instellen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:30:
Het probleem is wel dat die netwerkkaart dat IP van 169.254.230.213 blijft geven.
De addressen in de 169.x.x.x reeks zijn zogenaamde APIPA - en het betekent in principe dat je de adapter op DHCP hebt staan, maar dat er geen (authorative) DHCP server antwoord.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
elevator schreef op 15 oktober 2003 @ 18:30:
[...]

De addressen in de 169.x.x.x reeks zijn zogenaamde APIPA - en het betekent in principe dat je de adapter op DHCP hebt staan, maar dat er geen (authorative) DHCP server antwoord.
idd dat klopt jah.. de TS moet dus gewoon even een ip adres in kloppen en die komt dan netjes tevoorschijn als je het met ipconfig commando de instellingen gaat bekijken..

offtopic:
als je dit niet weet wat doe je dan met win2k3 server 8)7 |:(