Toon posts:

Adressen in Excel rijen in Word tabel krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een excel bestand namen en adressen staan. Het adres dat bijvoorbeeld bij de naam in cel A1 hoort staat in cel B1, daarna komen nog wat gegevens. In dezelfde rij dus.
Nu wel ik deze adresgegevens in een cel van een tabel in Word krijgen zodat ik ze kan printen op stickers. Hoe kan ik dat het makkelijkste doen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zoeken op 'samenvoegen' in de help van Word....

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dat ligt eraan wat je precies wilt. Zoals je het nu opschrijft, zou ik zeggen Ctrl-C Ctrl-V, maar dat had je zelf waarschijnlijk al bedacht. Misschien kun je een voorbeeld van een paar rijen uit Excel posten + een voorbeeld van hoe die tabel er dan uit moet komen te zien.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15

Barca

In Search Of Sunrise

Dat kan het makkelijkste met Insert / File... (Invoegen / Bestand...)

Vervolgens de desbetreffende Excel file selecteren (kies: "alle bestanden") en hij zet het in Word in een tabel voor je.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:09

Padvinder

doet z'n best

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 15:02:
Ik heb in een excel bestand namen en adressen staan. Het adres dat bijvoorbeeld bij de naam in cel A1 hoort staat in cel B1, daarna komen nog wat gegevens. In dezelfde rij dus.
Nu wel ik deze adresgegevens in een cel van een tabel in Word krijgen zodat ik ze kan printen op stickers. Hoe kan ik dat het makkelijkste doen?
Als het je puur gaat om het printen van etiketten, kan je dat het makkelijkste met Access doen (importeer die excel sheet in access, stel de grootte in van het etiket en printen maar, goed iets moeilijker dan dat, maar F1 is je vriend, ook in Access)

Je kan alleen de laatste rij etiketten schijnbaar niet gebruiken... :D
[rml][ Access] Etiketten / paginamarges[/rml]

Als je het perse in Word wilt doen, dan kan dat ook... eerst doe je CTRL-C, CTRL-V om alle gegevens in Word te krijgen...

Vervolgens selecteer je de cellen die je bij elkaar wilt hebben en kies je "cellen samenvoegen"... is wel een flinke kl*te klus hoor...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Padvinder schreef op 16 oktober 2003 @ 13:42:
[...]

Als het je puur gaat om het printen van etiketten, kan je dat het makkelijkste met Access doen (importeer die excel sheet in access, stel de grootte in van het etiket en printen maar, goed iets moeilijker dan dat, maar F1 is je vriend, ook in Access)

Je kan alleen de laatste rij etiketten schijnbaar niet gebruiken... :D
[rml][ Access] Etiketten / paginamarges[/rml]

Als je het perse in Word wilt doen, dan kan dat ook... eerst doe je CTRL-C, CTRL-V om alle gegevens in Word te krijgen...

Vervolgens selecteer je de cellen die je bij elkaar wilt hebben en kies je "cellen samenvoegen"... is wel een flinke kl*te klus hoor...
Ach welnee man.... :D

Het leuke is dat je een excelbestand gewoon aan een wordbestand kan koppelen.

Als je een net spreadsheetbestand hebt met diverse kolommen zoals Naam Adres Postcode Woonplaats, dan kan je door 1 etiket op te maken ALLE adressen laten afdrukken op eigen etiketjes.... Kwestie van zo'n 2 minuten werk (zal vast nog sneller kunnen)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^^

Allemaal hele goede tips. Maar omdat dit toch echt goed is op te zoeken (als ik je vraag begrijp), kan dit topic wel op slot. Als ik je helemaal verkeerd begrepen heb kan je op nieuw beginnen maart leg dan wel heel duidelijk uit wat je al hebt gedaan / wat precies niet lukt etc. Maar gewoon samenvoegen is iets dat je toch wel zelf red ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.