Hoe AGP omlaag?

Pagina: 1
Acties:

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Topicstarter
Ik heb een probleem, als ik mijn fsb op 200 zet en ik test dit in sandra is alles stabiel.
Ik stress men Barton 2500+ en men geheugen (pc2700 twinmos dan dus op 200) en dat gaat goed. Ook op 210 gaat alles perfect.

Maar als ik dan 3dmark03 probeer gaat het minder. Soms (zelden) maakt hij een hele sessie af (alle testjes rond hij af) maar meestal krijg ik halverwege een fout dat een filetje corrupt is. Als het lukt dan gaat mn score maar gering omhoog, ongeveer 50 punten, maar meestal haalt hij het einde niet.

Dus ik dacht MISSCHIEN lukt het als ik mn agp voltage 0.1 omhoog doe, maar dan kon hij de desktop niet goed opstarten. (dacht ook even dat ik mijn Radeon 9600 pro gesloopt had, maar gelukkig niet) Ook daarna geprobeerd heel 3dmark opnieuw te installeren, en vervolgens ook mn kaart opniew geinstalleerd, maar werkte niet.

Uiteindelijk dacht ik hem stabiel te hebben maar dat was dus niet zo, want c&c generals doet hij niet langer dan 5 minuten, dan crashed hij naar de desktop. Ook in Comanche 4 doet hij er niet lang over voordat het beeld stil staat.

Jammer dus, maar ik naar bios 1.005 van mijn A7N8X 2.0 Deluxe, en verzet de snelheid van de agp van auto naar 66. Lijkt mij logisch, want dan heeft hij zn eigen snelheid. Maar er is hier eerder gezegd dat hij stabieler loopt als je hem gewoon op auto laat staan. En inderdaat, hij kan windows niet laden...

Daarna voor de zekerheid de fsb weer op 166 gezet, spellen lopen weer normaal, en ook als ik mn r9600pro overclock, dan doet hij het perfect.

Wie weet hoe ik dit probleem op moet lossen? Ik wil dus gewoon fsb hoog, en agp normaal houden.
Misschien moet de snelheid van de AGP precies een meerfout zijn van de fsb ofzo? Lijkt me sterk dat dit zo precies moet zijn. Maar ik kan het op dit moment even niet direct testen.

En zo is het!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 11:30

JeroenT

hoi!

Ik las laatst nog dat er wat problemen waren met 9600pro's icm A7N8X

Misschien eens agp op 2x of 4x zetten en weer proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 15-10-2003 15:36 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
file corrupt doet mij meer denken aan harddisk of ide-controller die er niet mee kan lachen dat je'm overclockt???

Verwijderd

Mij lijkt dat het niet aan de AGP ligt. Wie zegt me dat je geheugen het wel trekt? Die stabiliteitstest van Sandra is imho niet zo best.

Download eens een progje dat zijn resultaten checkt, zoals Super Pi of Prime95, en draai dat eens...

Verwijderd

Daar ben ik het helemaal mee eens, het geheugen is waarschijnlijk de bottleneck.
Als ik mijn fsb verhoog naar 230 draait ie pifast nog wel, maar bij het 3d-marken klapt ie eruit , meestal bij de 6e test (lobby high-detail).
Ik denk dat dat een warmteprobleem van de NB is (waterkoeling op cpu, nb en cpu).

Heb eventueel nog wel 2 reepjes 256MB pc3200 twinmos in de aanbieding(juli 2003) , i.v.m. aanschaf mushkin pc 3500.
Die halen zeker de 230MHz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 17:09 ]

Verwijderd

Ik kreeg ook die corrupte file error bij 3dmark03 toen ik mn 2500+ naar 10.5x210 had gezet. Op 11x200 draait alles wel prima.

Ik denk ook dat het niet aan de AGP ligt, die staat met die nForce2 bordjes nl gewoon gelockt en daar heb je (volgens mij) dus geen omkijken naar.

Je zou kunnen denken dat je mem geen hogere klok trekt, maar dat betwijfel ik, Ik kreeg die corrupt error dus met een mem clock van 210 op mn 2x256 Corsair pc3200 TwinX. :/

Ik weet niet of die ide/harddisk (ik gebruik trouwens S-ATA op mn a7n8x deluxe) dan ook gelockt staat, het lijkt mij dat dat gewoon onder PCI valt en staan die bij nforce ook gelockt, maar ik denk toch dat het daar ergens aan ligt.
offtopic:
if I don't meet you no more in this world, i'll meet ya on the next one, now don't be dazed (jimi rules) ;)

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
Dit heb ik gedaan:
Super PI en ATTO Diskbenchmark (op standaard instellingen) gedownload en gedraait met fsb op 166 en mp op 12.
Daarna heb ik fsb op 200 gezet en mp op 10 (+- zelfde cpu snelheid dus) en weer alles goed. Met minimale tijdswinst, 1 sec sneller bij de PI met 512K cijfers. Maar mn cpu en harddisk (een matrox plus 9 133 7200/8mb) zijn dus goed. Toch? Maar misschien weten jullie wel een beter programma om je hd te testen?

En ik draai daarna 3dmark03 en bij het derde filmpje laat hij het afweten. Corrupted file.

Maar zo heb ik volgens mij mn geheugen niet op een andere manier getest dan met Sandra, want super PI is toch meer voor de cpu?

Wat ik ook nog even wilde zeggen is dat hij bij het 6e 3dmark filmpje, 2de cpu test dus, sowieso al fouten geeft, op welke snelheid ook. Hij komt er wel door, maar er zitten foutjes in het beeld, blokjes. Hebben meer mensen dat? Het zal er vast niet horen...

offtopic:
En niet alleen zn gitaarwerk, maar ook zn VAGE :? teksten _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Aseslno op 15-10-2003 20:16 ]

En zo is het!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Geef eens wat meer info over je voltages, temps en settings joh, want zo komen we niet verder!
Als ik het zo lees krijgt je systeem ergens te weinig juice, lopen de temperaturen teveel op of kan je geheugen het helemaal niet aan.....

Specs

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
cpu temp = 39 C
mb temp = 20 C
Maar dat is omdat ik hem nu op 10 * 200 heb staan, maar ik denk dat bij de mp op 11,5 of 12 ook de hitte/cpu niet echt het probleem is.
en van asusprobe afgelezen:

+12V = 11,968 V
+5V = 4,945 V
+3,3V = 3,296
Vcore =1,776

de mem timings heb ik op 11;4;4;2.5
en memorie voltage op 2,7 gezet

AGP dus op auto, want als ik hem op 66 zet start hij windows niet op :?

En alsik fsb dus op 200 zet dan werken alle benchmarks behalve 3dmark03 (gaat vaak fout) en spellen trekken het niet lang.

Ik dacht uiteindelijk dat het mn r9600pro en/of agp, maar hier dachten ze daar anders over. Dus misschien moet de titel verandert worden in "Hoe krijg ik dit stabiel?"

Eerlijk gezegd ga ik nu ook een beetje twijfelen aan mn geheugen, maar de sandra benchmark gaat dus perfect... Maar er werd mij hier verteld dat die niet echt betrouwebaar is?

Die fsb hoeft trouwens niet super hoog te worden hoor, maar de fsb op 200 leek me toch wel leuk...

[ Voor 22% gewijzigd door Aseslno op 15-10-2003 21:17 ]

En zo is het!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Test anders je onderdelen eens onafhankelijk van elkaar, zet je MP op 9,5 ,mem op 83% en de voltages op de maximale waarden.
Schroef dan je FSB omhoog en ga bijvoorbeeld testen met de Prime95 torture test. Geen problemen? Dan je FSB omlaag en je mem omhoog etc...

Net zolang tot je de boosdoener gevonden hebt, kost wel behoorlijk wat geduld, dat geef ik toe.... Je kan ook nog Memtest86 proberen natuurlijk, om je geheugen te testen op hogere snelheden.

Je voltages en temps zien er inderdaad goed uit, blijft dat stressed ook zo?

Specs

Pagina: 1