Tablet in auto, hoe aansluiten op de speakers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil mijn Tablet (Acer C110) in de auto bouwen voor navigatie en MP3 etc :D
Nu wil ik die op de speakers in de auto aan sluiten
Hoe doe ik dit dus van mijn tablet analoog out en hoe doe ik dit veder.
Ik heb er nu nog “standaard” speakers & radio in.
Ik wil nog nieuwe speakers en misschien versterker kopen als ik daar geld voor heb.

Dus het gaat me alleen om hoe ik dit moet aanstuiten het gaat niet om voeding etc gewoon de kabel die uit de analoog out gaat en waar sluit ik dit op aan en war moet ik dan op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Als je geen line-in ingang hebt op je headunit (radio), dan heb je een probleempje. Dan moet er namelijk eerst een een andere headunit kopen. Dan moet je dus ff opletten dat je radio dat ondersteund. Pioneer heeft bv een extern kastje nodig voor een line-in, dit koste ongeveer 65 euro,- Niet goed koop, maar nu kan ik mijn iPod beter gebruiken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets : http://www.merconnet.com/products.php?ProductID=80

AudiaX Digiana Wireless Portable FM Linker (FM Transmitter)

[edit] Euros: €30.33

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Helaas is de geluidskwaliteit niet top en is het nogal storingsgevoelig. (Heb het zelf voor mijn DVD set in de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
als je een casettespler hebt in de wagen kan je overwegen om zo'n casette te kopen met line-in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fetcher schreef op 15 October 2003 @ 16:31:
Helaas is de geluidskwaliteit niet top en is het nogal storingsgevoelig. (Heb het zelf voor mijn DVD set in de auto)
bedoel je hiermee die audiax ?? Als het een rot ding is is het een slechte koop; maar testen die ik heb gelezen waren minder negatief (bedoel goed). Er zijn echter meer van dit soor devices in de handel; zoek maar ff op wireless fm transmitter oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:58
The_Stickie schreef op 15 October 2003 @ 16:34:
als je een casettespler hebt in de wagen kan je overwegen om zo'n casette te kopen met line-in...
Zoiets had ik vroeger ook om mijn discman in de auto te gebruiken. De kwaliteit van de audio gaat alleen erg achteruit

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 16:36:
[...]

bedoel je hiermee die audiax ?? Als het een rot ding is is het een slechte koop; maar testen die ik heb gelezen waren minder negatief (bedoel goed). Er zijn echter meer van dit soor devices in de handel; zoek maar ff op wireless fm transmitter oid.
Hij doet het goed als je rijd, dan hoor je de "ruis" minder. Het blijft FM kwaliteit die gewoon minder is dan mp3 of cd/dvd :)

Ik heb niet de audiax, maar een ander merk. zal het doosje zo even opzoeken. Ben er nog wel tevreden over hoor, maar het kan veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
SnowDude schreef op 15 October 2003 @ 15:58:
Als je geen line-in ingang hebt op je headunit (radio), dan heb je een probleempje. Dan moet er namelijk eerst een een andere headunit kopen. Dan moet je dus ff opletten dat je radio dat ondersteund. Pioneer heeft bv een extern kastje nodig voor een line-in, dit koste ongeveer 65 euro,- Niet goed koop, maar nu kan ik mijn iPod beter gebruiken.
Ik ga nog een pioneer radio kopen, maar wat voor kastje bedoel je ik heb op de site gekeken van pioneer maar kan hem niet vinden.

Ik weet ook niet of ik een headunit nu heb ik heb een standaard radio die in een Fiat Bravo 1800 GT hoort zo'n dashboard radio die dus precies aan het dashbord vormt. Zie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Deze moet je hebben:
http://www.pioneer-eur.co...id=4010&taxonomy_id=25-38
Deze sluit je aan op de ip-bus (voor de CD wisselaar)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik ga denk maar toch niet voor een pioneer ik heb nog eens goed gekeken en nu moet Becker ook een goed merk zijn ik kende het niet eens. De Becker Monza MP3 7885 de blauwe dus vind ik wel mooi. Ook de spec’s en er zit direct een AUX-ingang voor externe apparaten zoals Discman of Walkman op nu weet ik niet of ik dab direct mijn laptop er op aan kan sluiten maar ik denk het wel, weet iemand dat ?

Ik moet nu Alleen nog een prijs hebben en een zaak in Nederland die het verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 13:34:
Zit er geen speaker in dat notebook dan? Dan heb je namenlijk ook geen CD/Radio geluid meer! Bij navigatie is het veel handiger om je radio te muten op het moment dat de navigatie wat te zeggen denkt te hebben. Daar heb je wel speciale mute boxjes voor indien je radio geen mute ingang heeft. Als je verder toch alle muziek ook uit je notebook wilt laten komen dan snap ik dat wel. Je hebt apparaatjes die een kleine FM zender zijn, zodat je het gewoon kunt ontvangen op de autoradio. Dat is het meest handige, soms stoort het wel een klein beetje. Anders gewoon direct de line-out van je notebook op de line-in van de radio.

offtopic: Hoe bevalt die Acer? Het lijkt me dat die 10.4" van het scherm wel klein is, niet? Is die 1GHz voldoende?
Ja op die tablet zitten wel speakers maar in de auto is dat veel te zacht voor als je hard rijd :) Dus daarom wil ik het aansluiten op de radio/boxen.
Ik wil denk ik die De Becker Monza MP3 7885 kopen maar dat zal nog even moeten wachten ik heb geen geld en geen werk meer ;(
Helaas kan ik ook weinig info vinden van deze mp3 radio ja op de site maar niet van mensen zelf, wat ze er van vinden.
Ik wil namelijk wel een Mp3 omdat ik niet altijd mijn tablet kan mee nemen.

Tablet is top ja klein scherm maar wel groot genoeg vind ik alles is duidelijk te lezen en dat nog op 1024x768x32.
1GHz centrio is snel genoeg ik hef er geen games op te doen dus kan makelijk.
Alleen wireless valt me tegen eigenlijk dat loopt niet top, het werkt wel maar niet snel genoeg vind ik.
Veder is die lekker klein en licht. Ik had eerst een normale laptop maar die heb ik verkocht en ik ben nu bij met deze het is gewoon makkelijker doordat die klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 17:00:
volledig offtopic: werken de standaard wardrive programmatjes met de ingebouwde WLAN chipset?

ontopic: waarom geen PC boxjes aansluiten in de auto? Ik bedoel, als je het op je radio aansluit kun je geen radio meer luisteren en dat lijkt me niet de bedoeling. Alleen zo'n miep die de weg wijst is niet erg gezellig hoor!
Wardrive programmatjes heb ik nog niet getest dus zou het niet weten maar wel een keer leuk om te doen :)

Ja computer boxen vind ik ook weer wat dat moet wel goed vast zitten enzo (ik rij altijd vrij pittig) lijkt niets.
Maar voor navigatie heb ik denk ik nu wel wat gewoon een oordopje in één oor :) maar voor muzien van loptop moet ik nog kijken zo'n becker heeft er een aansluiting voor dus als ik geld heb koop ik dat denk ik maar.
Pagina: 1