Sweex ADSL Router met modem goed?

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek een goedkope ADSL router met modem, of een ADSL router voor mijn Alcatel speedtoch usb. Nu kwam ik deze tegen voor 65 euro http://www.sweex.com/content.asp?pcid=91 Vrij goedkoop dus, vandaar dat ik een beetje wantrouwig ben over dit product.

Heeft iemand ervaring met dit merk?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
euh bij mij zijn ze toch allebij 89 euro hoor als ik op die link klik

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 15-10-2003 15:31 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• poing
  • Niet online
laurens0619 schreef op 15 oktober 2003 @ 15:31:
euh bij mij zijn ze toch allebij 89 euro hoor als ik op die link klik
Ja ik heb hier een shop die ze voor 65 verkoopt

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:17
De prijzen op de site zijn advies prijzen, de meeste winkels zullen daar dus iets onder zitten. Heb zelf geen ervaring met dit apparaat (wel met een gewone Sweex Router) Laatst eentje geplaatst bij iemand, en dit werkt allemaal perfect dus..

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik heb 2 weken geleden bij de (toekomstige :P) schoonfamilie zo;n ding geinstalled. Duurde even voor ik de boel draaiende kreeg vanwegen de vele opties.
Wel erg vervelend dat er een verkeerde handleiding bijzat. Die zei dat ik moest connecten op 10.0.0.2, dat lukte dus voor geen meter. Bleek dat de handleiding op de begevoegde floppy heel anders was dan die op papier. Toen kreeg ik de boel wel gewoon aan de praat.

...

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Van die router/modem heb ik geen ervaring. Wel met de Sweex Broadband Router (zonder modem erin), die heb ik bij 2 vrienden/kenissen geinstalleerd en werkt prima. Prima NAT firewall en heel makkelijk (binnen 1 min) te configureren.

• poing
  • Niet online
Ja het enige dat ik via google gevonden heb is dat de docs niet goed zijn. Voor de rest niets goed of slecht. Raar dat de modem/router zo diep onder de prijs van andere merken zit.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

poing schreef op 15 October 2003 @ 16:51:
[...]
Raar dat de modem/router zo diep onder de prijs van andere merken zit.
Niet zo raar, het is een nieuw Nederlands merk dat de markt binnen probeert te dringen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

poing schreef op 15 October 2003 @ 16:51:
Ja het enige dat ik via google gevonden heb is dat de docs niet goed zijn. Voor de rest niets goed of slecht. Raar dat de modem/router zo diep onder de prijs van andere merken zit.
Van wat ik gehoord heb, en vindt het zelf ook best aannamelijk, zou je problemen krijgen als je met sharings programma's heel veel poorten open gooit, en dan bedoel ik ook een lekkere grote lijst met poorten. Dan zouden die Sweex dingen het niet meer zo leuk vinden.

Het is aannemelijk maar daar is alles mee gezegd, tot het echt getest is zou ik het met een schiplading zout nemen.

En tja, er zijn genoeg landen waar de lonen standaard zo laag liggen ( kinderarbeid of lekker diep in Azie ) dat je gemakkelijk aan zo'n lage prijs komt. Dure merken zijn vaak duur door hun service enzo...en tja... Sweex zal dat soort service waarschijnlijk niet kunnen leveren.

Kan natuurlijk er ook mee te maken hebben ( zoals al gezegd ) dat ze zich nog op de markt moeten invechten. Nou ja, voor simpel paar computertjes op het internet hoef je echt geen Cisco of 3Com router te hebben hoor.

Dat wordt natuurlijk anders op een Mega Lan Party :-)

[ Voor 25% gewijzigd door swampy op 15-10-2003 16:58 ]

There is no place like ::1

• poing
  • Niet online
Review gevonde: http://www.boeve.org/sweexmodem/sweex2.htm

Maar hier staat in dat je de provider moet kiezen (strange). Vraag me af of skynet (be) erin staat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
poing schreef op 15 October 2003 @ 17:47:
Review gevonde: http://www.boeve.org/sweexmodem/sweex2.htm

Maar hier staat in dat je de provider moet kiezen (strange). Vraag me af of skynet (be) erin staat.
Link dan ff naar hele reviewtje: http://www.boeve.org/sweexmodem/

Review is van de annex-B versie, maar de Annex A is identiek.

leuk, da's mijn reviewtje

Skynet staat er NIET in, maar dat maakt niet uit. Je moet alleen even de gebruikte protocollen weten/opzoeken voor je ISP (VCI/VPI, en modulatie/encaps.)
Maar van vrijwel alle providers is dit gewoon te vinden op het net, en dus in te stellen.

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 15-10-2003 18:51 ]

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:26

netblade

Sunrise

DJSmiley schreef op 15 oktober 2003 @ 18:49:
[...]

Link dan ff naar hele reviewtje: http://www.boeve.org/sweexmodem/

Review is van de annex-B versie, maar de Annex A is identiek.

leuk, da's mijn reviewtje

Skynet staat er NIET in, maar dat maakt niet uit. Je moet alleen even de gebruikte protocollen weten/opzoeken voor je ISP (VCI/VPI, en modulatie/encaps.)
Maar van vrijwel alle providers is dit gewoon te vinden op het net, en dus in te stellen.
het schijnt dat je geen webserver over poort 80 met dit apparaat kunt draaien :( dus ik weet niet of jullie weten hoe dit zit?

[ Voor 12% gewijzigd door netblade op 05-11-2003 09:28 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1