Toon posts:

[Win2k server] Exchange doet raar ofzo!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://rick.vrachos.nl/error.jpg
Zoals hier boven te zien is, is dat exchange mijn server niet ziet terwijl deze er wel degelijk is. Ik heb alle mogelijk combinatie van server met domain al geprobeerd (als servernaam) Verder heb ik alles al gestart van exchange (services) niks helpt. Ik zal dus wel ergens een instelling genaait hebben. Ik heb verder niks ingesteld. Gewoon na installatie geprobeerd te openen. dat werkt dus niet
Ik kan wel komen op de exchange web interface de exchange werkt wel degelijk (kijk ook maar naar screenshot [telnet sessie]). Ik hoop dat dit voldoende is ADMIN zo niet laat het even weten dan pas ik hem aan!

Dus even samengevat: Hoe zorg ik ervoor dat die Exchange Administrator mijn server wel vind?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 16:18 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vrachos,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar een topic aan moet voldoen, zodat er een klein beetje structuur is in de topics.

Een van de meest belangrijke punten bij een topic is dat je duidelijk omschrijft wat je probleem is, en dat je zelf initiatief toont. Met dit laatste bedoelen we dat je bijvoorbeeld aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt, en wat je gevonden hebt toen je hierop zocht. Hiermee voorkomen we dat er allerlei dingen gevraagd of gesuggereerd worden naar jou, die jij al lang geprobeerd hebt.

In jouw topic mis ik voornamelijk een duidelijke probleemomschrijving, terwijl een screenshot een en ander wel degelijk duidelijker kan maken, is jouw topicstart wel erg karig. Ik zou je dan ook willen vragen je topicstart even zo aan te passen dat er meer informatie in staat over je probleem, en over wat je al geprobeerd hebt.

Succes :)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 14:37

collin

Who da man !!

Je start de Exchange Server 5.5 manager en die doet het ook bij mij niet (iig niet om een Exchange 2000 server te beheren). Om je Exchange server te beheren moet je de Active Dir users & computers snap-in laden en de exchange system snap-in. (start->run->MMC-->Tools-->add/remove snap-in->Exchange System en Active Dir users and Computers)

Klik bijv. eens rechts op een User account, dan heb je de optie 'Exchange tasks' (alleen op machines waarop de Exchange admin tools geinstalleerd zijn)

[ Voor 35% gewijzigd door collin op 15-10-2003 16:30 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dat kon ik met system manager ookal. Maar volgens mij kan ik met die exchange administrator nog veel meer. Of heb ik dat verkeerd??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic gaat trouwens over Exchange, dus hoort het in Software Algemeen thuis. Ik verplaats het topic eventjes.

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 14:37

collin

Who da man !!

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:03:
Dat kon ik met system manager ookal. Maar volgens mij kan ik met die exchange administrator nog veel meer. Of heb ik dat verkeerd??
Dat heb je verkeerd begrepen volgens mij. Die Exchange admin kan je niet gebruiken.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Aha naja iig bedankt :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Let er wel op als je via AD Users & Computers in de Exchange eigenschappen wilt kijken vanaf een werkplek de werkplek aan de volgende critirea? moet voldoen.

IIS + NNTP&SMTP moet geinstalleerd zijn.
Hierna Exchange setup runnen je krijgt als enige optie de Exchange System manager en de oude Exchange5.5 admin te installeren.

De poort op de Exchange server in IIS moet op port 80 staan anders krijg je ook weer errors met openen van Exchange properties.
Pagina: 1