Toon posts:

Freq out of range, kom niet eens in de bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd, maar niks werkt.
Bios resetten, mobo batterij eruit, ander videokaartje proberen, allemaal met hetzelfde resultaat.
Direct na het resetten krijg ik eenmalig de melding "Freq out of range" te zien en that's it.
Met een andere monitor geprobeerd, hetzelfde resultaat, dus het is aannemelijk dat het probleem bij m'n moederbord zit.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem verhelp?

Verwijderd

Specs?

Verwijderd

Topicstarter
Whoops, mijn fout;

- Mobo; MSI K7T Turbo2
- Videokaart; GeForce 2 MX400

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

andere vga kabel? hoe heb je hem aangesloten etc etc..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Probeer ook eens een andere monitor, het zal me niets verbazen als het daaroor komt :)

Verwijderd

Plotseling begonnen? Zie je na doorstarten uiteindelijk nog wel je besturingssysteem verschijnen of blijft de melding?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
of je grafische kaart is stuk of je monitor is stuk dacht ik tot ik beter las.... sja dan is er niet veel over: dan denk ik aan het mobo :/

(is trouwens geen melding van je pc, maar van je monitor)
Je kan evt ook eens een ander vga kabel proberen, maar ik vrees dat dat niet gaat helpen
edit: ik neem aan dat je de stroom al eens van scherm en pc hebt gehaald voor een paar minuutjes?

[ Voor 15% gewijzigd door the_stickie op 16-10-2003 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 13:18:
Plotseling begonnen? Zie je na doorstarten uiteindelijk nog wel je besturingssysteem verschijnen of blijft de melding?
Helemaal niks, dat had ik namelijk met m'n ati 9800, dat het met de dual screen niet helemaal lekker liep.
Maar hier krijgt het scherm helemáál niks, hij blijft op standby staan zeg maar.
Andere schermen die ik geprobeerd heb ook trouwens.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 13:20:
[...]

Helemaal niks, dat had ik namelijk met m'n ati 9800, dat het met de dual screen niet helemaal lekker liep.
Maar hier krijgt het scherm helemáál niks, hij blijft op standby staan zeg maar.
Andere schermen die ik geprobeerd heb ook trouwens.
krijg ik ook nog antwoord? ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 16 oktober 2003 @ 13:13:
andere vga kabel? hoe heb je hem aangesloten etc etc..
Vga kabel?
Gewoon de kabel van de videokaart naar het beeldscherm bedoel je?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ja, hoe heb je die aangesloten? via dvi? of normaale uitgang?

Verwijderd

Topicstarter
De normale uitgang, sowieso weinig keuze bij deze geforce :)

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

check even of er op de kabel geen pinnetje defect is :) dus gebogen of kapot ofzo.
en probeer eventueel een andere videokaart als je die heb.

[ Voor 27% gewijzigd door Hubert op 16-10-2003 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 16 October 2003 @ 13:58:
check even of er op de kabel geen pinnetje defect is :) dus gebogen of kapot ofzo.
en probeer eventueel een andere videokaart als je die heb.
Andere monitor (dus andere kabel), andere videokaart, alles al geprobeerd :{

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Toen ik las welk mobo je had, moest ik meteen aan zo'n topic over defecte elco's denken, bijv.:[rml][ EL] Condensators vervangen mobo[/rml]

Misschien is er iets verdacht te zien aan de exemplaren op jouw mobo.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

what heeft het signaal naar zijn monitor vanaf zijn vidkaart te maken met condensators op ze mobo?

vga kaart geeft beeld of niet...
beetje vaag probleem dit :)

Verwijderd

Hubert schreef op 16 oktober 2003 @ 14:15:
what heeft het signaal naar zijn monitor vanaf zijn vidkaart te maken met condensators op ze mobo?

vga kaart geeft beeld of niet...
beetje vaag probleem dit :)
Als de VGA kaart een te lage , vervuilde of geen spanning krijgt van het MOBO , dan kun je deze problemen krijgen! En hier hebben de Elco's dan weer van alles mee te maken!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 14:25 ]

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mja maar in dat geval kan je redeneren dat het mobo de vidkaart niet kan detecten waarna je de wel bekende bios piepjes zou moeten horen :)

Verwijderd

TS, heb je wel het gevoel dat je besturings systeem nog gestart wordt?
Hubert schreef op 16 October 2003 @ 14:35:
mja maar in dat geval kan je redeneren dat het mobo de vidkaart niet kan detecten waarna je de wel bekende bios piepjes zou moeten horen :)
Nee hoor, dat mag je niet concluderen. Je PC kan nog heel goed in staat zijn tot communicatie met je bord, maar je clock-generator waar de sync signalen vandaan komen kan wel problemen. Redenen kunnen zijn dat deze delen op verschillende voedingsspanning draaien en bv alleen de 5V verrot is of dat een onderdeel gevoeliger is voor dit soort zaken dan een ander onderdeel.
Verder is het mogelijk dat TS zijn interne speakertje heeft uitgeschakeld en dan heb je ook geen beepjes :) Maar daar gaan we even niet vanuit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 12:25:
TS, heb je wel het gevoel dat je besturings systeem nog gestart wordt?
Yep, weet het bijna wel zeker, als je íets mag concluderen uit de activiteiten van de harde schijf, dan zou mijn conclusie zijn dat verder alles gewoon werkt...

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Probeer es om je AGP keert eruit te halen en er een PCI kaartje in te zetten. Klinkt in ieder geval of er iets goed mis is, met je AGP bus.

De melding op je monitor houdt in dat de grafische kaart wel werkt, maar een veel te hoge refresh-rate geeft naar de monitor. Ik gok voorzichtig op 640X480 bij 200 Hz. En dat lusten de meeste monitoren niet echt.

Wel vaag verder, want de refresh wordt normaal pas aangepast als je OS al gestart is. Misschien es zien of je op de gok met F8 in veilige modus kunt opstarten. Alleen zou er dan even gekeken moeten worden, welke toetsen je in welke volgorde moet gebruiken, om zo op te starten dat er geen stuurprogramma's geladen worden.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 14:49:Yep, weet het bijna wel zeker, als je íets mag concluderen uit de activiteiten van de harde schijf, dan zou mijn conclusie zijn dat verder alles gewoon werkt...
gaat het HD lampje echt aan en uit (zoals normaal met windows laden) en kan je het horen lezen (als dat kan met je HD's dan)
soms als een computer helemaal niet opstart, blijf het HD lampje namelijk continue aan staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 17-10-2003 15:24 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

De melding op je monitor houdt in dat de grafische kaart wel werkt, maar een veel te hoge refresh-rate geeft naar de monitor. Ik gok voorzichtig op 640X480 bij 200 Hz. En dat lusten de meeste monitoren niet echt.
Kan ook te laag zijn bij mijn weten.
Wel vaag verder, want de refresh wordt normaal pas aangepast als je OS al gestart is. Misschien es zien of je op de gok met F8 in veilige modus kunt opstarten. Alleen zou er dan even gekeken moeten worden, welke toetsen je in welke volgorde moet gebruiken, om zo op te starten dat er geen stuurprogramma's geladen worden.
Vandaar ook de vraag of TS het gevoel had dat de machine verder wel normaal opstartte.
Je zou overigens automatsch in safe mode moeten komen als je de bootprocedure van Windows (als dat gebruikt wordt) afgebroken wordt. Normaliter :+ zie :+ je dan een melding dat een vorige poging om Windows te starten niet goed verlopen is, je krijgt je F8 schermpje dat bij default op safe-mode staat en na de timeout wordt Windows in safe mode gestart (ervaring W9x, W2K/WXP kunnen anders zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:46:
Je zou overigens automatsch in safe mode moeten komen als je de bootprocedure van Windows (als dat gebruikt wordt) afgebroken wordt. Normaliter :+ zie :+ je dan een melding dat een vorige poging om Windows te starten niet goed verlopen is, je krijgt je F8 schermpje dat bij default op safe-mode staat en na de timeout wordt Windows in safe mode gestart (ervaring W9x, W2K/WXP kunnen anders zijn).
Ik draai overigens windows xp, heb de computer een half uurtje aangelaten om te testen, helaas zonder resultaat ;(

Verwijderd

probeer via de tv-out
Pagina: 1