Hoe kan ik weten of ik 66 of 100 mhz mem. heb ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40
Ik moet weten voor een geheugenuitbreiding of ik momenteel 100 mhz of 66 mhz geheugen heb, hoe kan ik hier achter komen ?
(Niet zeggen dat ik de FSB op 100 mhz moet zeggen en als ie boot dat het dan 100 mhz is :P )

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57

Thorne

Forrester

Ehhhh... dimmen eruittrekken... dimmen bekijken... er staat waarschijnlijk een soort code op. Als er iets van een 10 of een 12 in staat (meestal achteraan) dan heb je 66 MHz. geheugen. Als er een 7 of een 8 staat dan heb je PC100.

Correct me if i'm wrong..

>specs<

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

bij motherboardmonitor 4.11 zit een progje om je dimmspeed te bepalen. weet niet of het 100% betrouwbaar is maar je kan een heleboel info over je geheugen krijgen.
suc6

sko

Verwijderd

maar als je fsb op 66 mhz draait dan je geheugen ook toch. dus dan heb je volgens mij weinig aan dat proggie.

Verwijderd

Bij Motherboard monitor kun je met DIMMSPD (moet je apart bij installeren) de (E)EPROM van de DIMMs lezen, daar staat bij mij in 100 Mhz. Ook als ik de FSB op 66 Mhz zet.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40
Tommie --> waar is dat neer te halen ?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik heb je een programmaatje gestuurd. Het heet DIMM-ID en je kunt daarmee merk en type geheugen bekijken.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Biobak heb je misschien een linkje of kun je het mij ook mailen (dan gooi ik het eventueel op mn server met een linkje hier)
mbmspd werkt niet bij mij :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1