IPX multiplayer met RA2 werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-08 16:35
Ik vind het een heel raar probleem wat ik heb, vorige week ging ik ff proberen om te multiplayeren met m'n netwerk (3 comps op een kabelrouter), ik heb toen Warcraft 2 geïnstalleerd en IPX ge:installerden daara starte ik het spel op en starte het multiplayer gedeelte op, en het werkte allemaal. Maar nu wou ik vandaag het met Red Alert 2 doen maar dat wil op geen enkele manier werken. Ik heb in netwerkinstellingen->IPX naar netwerk ID gekeken en die heb ik allebei ingesteld op 0002003, maar dat werkt ook niet. Toen maar ff in Red Alert 2 in de netwerkinstellingen gekeken, en daar heb ik het volgende gedaan:

Network Card, er stonden er drie tussen en ik heb 3 comps in m'n netwerk staan is het daar dus van? Ik heb ze alle 3 geprobeerd maar wou niet werken

Socket Number, niet geprobeerd geen ervaring mee

Destination Network, heb geprobeerd m'n IP adres in de typen van het netwerk (192.168.2.1) maar toen gaf Red Alert 2 aan dat het in xx.xx.xx.xx formaat moest.

Oftewel ik ben geen stap verder gekomen...

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Hari-Bo
Kan echt niemand me helpen :'(

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
op die xx:xx... moet het mac adress van de andere computer staan

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Hari-Bo
Dat lukt ook niet, want het MAC adres is12-cijferig en ik kan ermaar 8 intypen :?

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als de Externe toegangsadapter geinstalleerd is, verwijder die dan als je die niet gebruikt. Die is alleen nodig als je inbelt. (RA2 geeft alle interfaces op de lokale computer weer.)
Socket number en destination network (waar overigens een hexadecimaal ip adres wel in past :P) heb je volgens mij alleen nodig als je achter een firewall zit en geen verbinding via internet kan maken.
Bij mij werkte (toen ik RA2 nog speelde) IPX multiplayer goed met de standaard instellingen in RA2 en bij de IPX eigenschappen.