Ik vraag me af of het mogelijk is, en zo ja hoe, om zelf een debian pakketje te maken van een bestaand *.tar.gz archief. Ik vind het namelijk irritant om software te moeten installeren door make install en te verwijderen met make uninstall, en dat ik dus bij elk pakketje dat ik wil verwijderen moet gaan bedenken of ik het met dpkg of met make heb geïnstalleerd.
Op mijn speurtocht ben ik alleen nog maar tegen gekomen hoe ik bestaande debian pakketjes kan hercompileren, en hoe ik debianpakketjes kan maken van deb-src. Niet echt wat ik zoek dus...
Nog 1 keer voor de duidelijkheid
: Ik zoek een mogelijkheid om van een programma dat is ingepakt in *.tar.gz een fatsoenlijk *.deb pakketje te maken.
Dit omdat ik het vervelend vind dat nog lang niet alle software door de makers wordt voorbereid voor debian.
Op mijn speurtocht ben ik alleen nog maar tegen gekomen hoe ik bestaande debian pakketjes kan hercompileren, en hoe ik debianpakketjes kan maken van deb-src. Niet echt wat ik zoek dus...
Nog 1 keer voor de duidelijkheid
Dit omdat ik het vervelend vind dat nog lang niet alle software door de makers wordt voorbereid voor debian.
[ Voor 4% gewijzigd door Z-Dragon op 15-10-2003 14:26 . Reden: Lichtelijke lay-out verbetering ]
^ Wat hij zegt.