Toon posts:

Halo Pc start niet op!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Halo voor de pc gekocht nou ik installen en dan wil ik het spelen en dan wil die niet opstarten! Het maakt niet uit of ik hem via de cd of via windows verkenner opstart. Wie heeft dit probleem ook of wie weet iets om het op te lossen?

specs:
120gb hd
Dvd rom
2400+ processor
Directx 9.0B
512 mb werkgeheugen

Verwijderd

Wat versta je precies onder niet op starten? krijg je ook geen foutmelding oid :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:30 ]

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 10:22

HellBeast

Oh My GoT!

probeer dit eens :

Een shortcut maken op je desktop en dan dit achter de halo.exe zetten:

-use20 -vidmode 1024,768,100

-use20 is de pixelshader 2.0 je kunt hier ook -use14 en -use11 gebruiken als je kaart dit niet ondersteund.
- vidmode is je resolutie + je refresh rate. Dus kan ook bv 800,600,60 zijn. Wat je monitor ondersteund i.i.g.

En zet bij de opties van je DirectX in je videokaart drivers ALLES uit. Dus geen FSAA en dat soort dingen. Wel bij mipmapdetail op de hoogste stand zetten en dan zou hij het moeten doen.
Suc6

Beauty is in the eye of the beerholder

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

(ik ga er dan wel vanuit dat je directX9 hebt geinstalled)

Verwijderd

Topicstarter
HellBeast schreef op 15 oktober 2003 @ 14:42:
probeer dit eens :

Een shortcut maken op je desktop en dan dit achter de halo.exe zetten:

-use20 -vidmode 1024,768,100

-use20 is de pixelshader 2.0 je kunt hier ook -use14 en -use11 gebruiken als je kaart dit niet ondersteund.
- vidmode is je resolutie + je refresh rate. Dus kan ook bv 800,600,60 zijn. Wat je monitor ondersteund i.i.g.

En zet bij de opties van je DirectX in je videokaart drivers ALLES uit. Dus geen FSAA en dat soort dingen. Wel bij mipmapdetail op de hoogste stand zetten en dan zou hij het moeten doen.
Suc6
wat bedoel je met erachter zetten?
en waar kan je de directx9.0b opties zien?

edit: ik heb nu een of andere patch geinstalld en nu zegt ie als ik halo opstart : Missing error string 137 (shaders\vsh.bin)
en als ik op google zoek naar vsh.bin zie ik wel meer mensen met dat probleem

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:53 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 14:51:
[...]

wat bedoel je met erachter zetten?
en waar kan je de directx9.0b opties zien?
Je moet rechtermuisknop doen op Halo icoontje op je desktop en dan Eigenschappen. Dan krijg je een nieuw venstertje met ook 'Doel:', daar zie je iets zoals dit: E:\Halo\halo.exe

Daar zet je dan die commands achter waardoor je bijvoorbeeld dit krijgt: E:\Halo\halo.exe -use20 -novideo -screenshot -console. Zo heb ik het momenteel, maar aangezien jij een Geforce 4 hebt raad ik je aan om -use14 te gebruiken :)

Direct X opties kan je zien door Start » Uitvoeren te doen en dan DXDIAG in te typen, maar erg veel wijzer wordt je daar denk ik niet uit.

Overigens kan je ook OpenGL/Direct 3D instellingen veranderen door rechtermuis op je desktop te doen » Eigenschappen » Instellingen » Geavanceerd.
edit: ik heb nu een of andere patch geinstalld en nu zegt ie als ik halo opstart : Missing error string 137 (shaders\vsh.bin)
en als ik op google zoek naar vsh.bin zie ik wel meer mensen met dat probleem
Al eens aan gedacht om het spel gewoon eens opnieuw te installeren? Desnoods op een andere plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 15-10-2003 15:33 ]

The devil is in the details.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dat is volgens mij een ander probleem dan waar ik op doelde.

Wat ik bedoel met erachter zetten is dat je een shortcut op je desktop maakt en dan kun je de shortcut bewerken. Je ziet dan een regel die eindigt op halo.exe en daarachter typ je wat ik hierboven heb gemeld.

Verwijderd

Topicstarter
alles is niet gelukt :( *knip* Ook daar zit een copyright op.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 16:50 ]

Verwijderd

Staat vsh.bin toevallig niet los op de CD? Zo ja, dan kan je hem handmatig kopieren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:45:
Staat vsh.bin toevallig niet los op de CD? Zo ja, dan kan je hem handmatig kopieren
nee

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Misschien CD corrupt? Zitten er zichtbare krassen oid op?

Verwijderd

Topicstarter
HellBeast schreef op 15 oktober 2003 @ 17:19:
Misschien CD corrupt? Zitten er zichtbare krassen oid op?
nee

Verwijderd

Topicstarter
tis al gelukt

Verwijderd

Wat was de oplossing?

Verwijderd

ja, inderdaad... wat heb je precies gedaan? er zijn hier mensen die jou proberen te helpen, wees dan ook ff zo lief om te posten wat precies je oplossing was :O

Verwijderd

Hallo Gamers

ik heb hetzelfde probleem met Halo

Heb ik hem net op mijn 2400P4 met 1gig rdram en Geforce ti4600 gezet.
wil het spel niet opstarten echt vaag.

jullie hebben hier aardig wat info staan over dit probleem maar welke opties moet ik nu voor mijn systeem gebruiken ?

het probleem = A problem occured initializing Direct 3d. Hardware acceleration maybe disabled. Please run DxDiag.

Dit DXDIAGNOSIS progje verandert niets aan de zaak het enigste dat erin staat is dat het niet helemaal WHQL is maargoed alle andere games doen het wel ?

mvg Khoral.

Verwijderd

DXDIAG verandert zelf ook niets aan je settings, je moet even kijken bij het tabje beeldscherm of Direct3D versnelling wel ingeschakeld staat.

Verwijderd

Het werkt

ik heb in DxDiag(Deze stonden al aan): de optie's DirectX Functies Uitgeschakeld en weer aangezet.

en bij het tabblad meer help de verversingsfrequentie van directdraw gewijzigd naar 85 Hz
Pagina: 1