XboX live : DaWauZ
Meningen zijn hier op dit forum verdeeld, voornamelijk Adobe Premiere en Pinnacle Studio. Ik gebruik Pinnacle Studio.
Gebruik de search en u zult voor- en tegens van de desbetreffende programma's vinden.
Gebruik de search en u zult voor- en tegens van de desbetreffende programma's vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Barca op 15-10-2003 19:05 ]
Lees idd wat reviews, maar het is misschien ook wel handig om bij Bol.com oid te kijken waar je een makkelijke handleiding of cursusboek van kan kopen, aangezien er heel veel mogelijkheden in zulke programma's zitten.
Oja, ik gebruik zelf Adobe Premiere
Oja, ik gebruik zelf Adobe Premiere
'When you're not paying for the product, you are the product!'
als het alleen gaat om knippen en plakken raad ik je m2-edit pro aan.
dit programma zorgt ervoor dat niet heel de film opnieuw opgebouwd word.
het bewerken van een opgenomen tv serie/film - het verwijderen van reclame - duur ongeveer 15 min op mn amd900@900.
dit programma zorgt ervoor dat niet heel de film opnieuw opgebouwd word.
het bewerken van een opgenomen tv serie/film - het verwijderen van reclame - duur ongeveer 15 min op mn amd900@900.
[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]
Ik gebruik zelf Pinnacle Studio 8 en Pinnacle Edition DV, het eerste programma is simpel opgezet en werkt naar behoren. Jan simpel filmpjes aan elkaar plakken en overgangen erin slepen. Gewoon de overgang aanklikken en die sleep je naar je scene toe en hij staat erin. Ik ben al 6 jaar gebruiker van Pinnacle en het heeft even geduurd voordat de programma's goed werkten onder Windows 98 SE, toen had ik dat eindelijk voor elkaar en begon ik XP te gebruiken wat gewoon stukken beter loopt met bewerken dan Windows 98. Dus ik raad je aan om in iedergeval ook Windows XP te gebruiken.
Verwijderd
Pinnacle is om mee te beginnen (en bij kleine projecten) een prima pakket. Zodra je echter iets meer complexe dingen wilt doen zul je tegen de beperkingen van het pakket aanlopen. Verder zou ik eens in de meuktracker kijken wat betreft de ervaringen met updates en patches: http://www.tweakers.net/m...r?CatID=77&Query=pinnacle
Daar heb je gelijk in Swabbertje. Heel veel mensen hebben problemen met Pinnacle. Ook ik heb regelmatig het programma vervloekt, maar wanneer je goed leest op internet en dingen op een bepaalde manier insteld dan gaat het goed. De laatste update van Pinnacle is mij goed bevallen. Het maken van dvd menu's gaat veel beter nu zonder vage fouten enzo.
Als je onder XP werkt zit er een gratis programma bij, moviemaker.
ALs je daarvan versie 2 ophaalt met alle uitbreeindingen heb je meer dan voldoende om te beginnen en je te orienteren. Dan weet je ook wat je nog mist en kan je aan de hand daarvan een uitgebreider pakket aanschaffen
ALs je daarvan versie 2 ophaalt met alle uitbreeindingen heb je meer dan voldoende om te beginnen en je te orienteren. Dan weet je ook wat je nog mist en kan je aan de hand daarvan een uitgebreider pakket aanschaffen
Dat is ook een optie boomsma, ik heb zelf ook wel eens met moviemaker gewerkt. Dat werkt ook wel leuk. Pinnacle 8 is net weer wat uitgebreider, maar uiteraard is Moviemaker een leuke keus om eens te gaan proberen!
Pinnacle Studio 8 en magix film cd&video gebruik ik
Wat versta je onder editten??
Want om filmpjes aan elkaar te plakken en er geluid onder te zetten volstaat VirtualDub ook wel.
Want om filmpjes aan elkaar te plakken en er geluid onder te zetten volstaat VirtualDub ook wel.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Pagina: 1