Toon posts:

[W98SE] Hrmm - VXD opstartproblemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem, bij het opstarten van de pc krijg ik de volgende melding:

Er is een ongeldige VxD - dynamic link call opgetreden naar apparaat 3, service B.
Uw windows-configuratie is ongeldig. Start setup opnieuw om het probleem te corrigeren.

Ik heb het volgende reeds geprobeerd:
- Setup draaien - loste niks op
- Veilige modus - draait zonder problemen
- Zo kaal mogelijk PC opstarten

Nu is mijn windows 98 SE kennis in de loop der tijd een beetje vervaagd :+ en nu vraag ik mij af hoe ik dit probleem het beste op kan lossen.

Hier is precies hetzelfde probleem beschreven maar mijn oplossing staat er niet tussen (Uhmmm.......typisch geval van FOK?????). Verder kon ik niets relevants vinden in de search.

Ik hoop dat er op GoT iemand rondloopt met een slim id'tje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:12 . Reden: Aantal probeerseltjes vergeten hehe ;) ]

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 15:11
al een keer geprobeerd zonder pci kaartjes te booten? toch een beetje verder zoeken he ;)
wel een beetje logisch nadenken natuurlijk... :D

Verwijderd

Topicstarter
Reeds geprobeerd - lost niets op :(

Was het vergeten te melden in de post hierboven :(

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 13:17

Animal_X

Rodin

Toevallig net een netwerkkaartje geinstalleerd? Zo ja dan moet je al je adapters/cliets/protocollen ff uit de eigenschappen van je lan adapter gooien. Vervolgens reboot je en installeer je alles opnieuw. Waneer er naar bestanden van de windows cd wordt gevraagd, laat hem die dan ook van de cd afhalen!!! (niet naar C:\windows\system32 verwijzen bv.) Want daar gaat het namelijk fout!
Ik kom dit probleem vrij vaak tegen bij W98SE, verkeerde versies van dll bestanden die door elkaar gebruikt worden...

[ Voor 10% gewijzigd door Animal_X op 15-10-2003 15:06 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen netwerkkaartje ge-installeerd.

Nu mijn volgende vraag. Omdat het systeem belangrijke data bevat is het van belang dat er geen gegevens verloren gaan.

Nu heb ik een andere windows CD welke wel wil installeren.

Omdat ik vanuit veilige modus natuurlijk weer niet bij de CDspeler kan :( kan ik wel installeren via DOS.

Nu mijn vraag. Wanneer ik via DOS windows over windows installeer behoudt de PC dan alle gegevens welke nu aanwezig zijn? Of schoont ie de hele schijf op?

Ik zou hier graag zekerheid over hebben zeker omdat dit m'n laatste optie lijkt :P

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Volgens mij moet je dit gewoon oplossne door een hardware apparaat te verwijderen in je apparaatbeheer. Oftewel de drivers weg gooien en opnieuw installeren. Probeer dus het apparaat waar naar wordt verwezen te achterhalen en hiervan de drivers opnieuw te installeren nadat je ze eerst geheel verwijderd hebt.

Via DOS windows over windows installeren werkt toch ook niet als je al geprobeerd hebt om de setup te draaien. Of wilde je eerst je partitie/ schijf formateren? Als je dat doet ben je alles wel kwijt.

Is er een nieuw hardware apparaat bijgekomen of is er 1 verstoken en krijg je sindsdien deze foutmeldingen? Misschien is er wel een stuk hardware kapot.

Als ik zoek op jouw specifieke error op Google staat er iets over geheugen. Misshcien kan je eventueel nieuw geheugen eruit halen en je oude/ orginele geheugen er uit halen en er opnieuw instoppen.

PS: Eigenlijk ben je hier al weer veel te veel mee geholpen. Zoeken is erg moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Er is niets aan de hardware configuratie veranderd.

Wat het geheugen betreft. Dit is getest zojuist met memtest86 en er zijn geen fouten gevonden.

Nog suggesties? :D

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Ja het geheugen er fysiek uithalen en opnieuw erin stoppen omdat dat bij vele de oplossing is geweest naar wat ik gelezen heb op internet.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
volgens mij zit de fout in je register van win98
setup en windows eroverheen zal dan veelal niet helpen

inderdaad het betreffend apparaat uit apparaatbeheer verwijderen is meest waarschijnlijke oplossing

start win 98 op via F8 en kies voor elke stap bevestigen dan weet je waar ie hapert

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is reeds opgelost door windows setup nogmaals vanuit dos erover heen te draaien. Windows blijkt toch slim genoeg om dan zelf uit de rommel weer een werkend systeem te creeren. :P

Toch bedankt voor de moeite :)
Pagina: 1