Welk moederbord is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Onlangs heb ik een Pentium3 - moederbord met een Pentium3 op 450 Mhz (?) gevonden. Om deze te testen wil ik graag weten welk moederbord dit is, aangezien het wel handig is om bijvoorbeeld te weten waar de het draadje van de powerknop moet worden aangesloten. ;)
Helaas verschijnt nergens op het moederbord informatie over de fabrikant. Er is geen FCC string te vinden, en het stickertje op het bios wordt nier vermeld bij wimsbios uit de FAQ.

Omdat ik verder niets meer kon verzinnen om mijn moederbord te identificeren hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik heb helaas geen digicam, dus kan er geen foto's van maken, maar de specs zijn:

* 91 x 244 mm
* SIS 5600 Northbridge en 5595 Southbridge
* 1 AGP slot, 3 PCI sloten, 1 ISA slot
* BIOS (fabrikant onleesbaar, maar er zit een AWARD stickertje op het ISA slot) met een stickertje met daarop:
6SSA2-C100A
TS8155-2 V7.0
02/11/99 3E3B
* 3 geheugenbankjes
* 2 IDE en 1 floppyaansluting
* Onboard sound
* 2 USB poorten
* s/n: M9903067352

En op de achterkaant staat:
QEC 5VO 94VO

Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven over welk mobo dit is. Dan kan ik daarna eens gaan proberen of hij nog werkt, want dat is ook nog niet helemaal zeker.. ;)

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan DYNA zijn.
Als ie opstart komt er links onderin bijna altijd een BIOS identificatie string. Schrijf deze op en zoek er eens naar op internet, wellicht kan je hem dan wel vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik vond wel deze foto... klopt deze ? Volgens mij zijn er nl. veel meer mensen op Internet op zoek naar de maker van dit bord... ik vond nl. meer mensen die op zoek zijn.... ;)

http://www.trademe.co.nz/...3&title=Intel+Celeron+566

Geen idee,... zal wel een Fastfame ofzo zijn...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:38
Je klopt gewoon gedeeltes van die cijfercodes in Google in, en dan komt er vanzelf wel wat naar boven, bv :

http://www.chaintech.co.yu/proizvodi/slot1/ct-6ssa2.html

Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.co.yu/proizvodi/slot1/6ssa2.jpg

't Is niet echt engels, maar als je het merk eenmaal weet lijkt me de rest niet zo moeilijk.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Microkid schreef op 15 oktober 2003 @ 13:57:
Kan DYNA zijn.
Als ie opstart komt er links onderin bijna altijd een BIOS identificatie string. Schrijf deze op en zoek er eens naar op internet, wellicht kan je hem dan wel vinden.
Het probleem is nu net, dat ik een handleiding nodig heb om hem te kunnen opstarten ;)
all_by_myself schreef op 15 October 2003 @ 13:58:
Ik vond wel deze foto... klopt deze ? Volgens mij zijn er nl. veel meer mensen op Internet op zoek naar de maker van dit bord... ik vond nl. meer mensen die op zoek zijn.... ;)

http://www.trademe.co.nz/...3&title=Intel+Celeron+566

Geen idee,... zal wel een Fastfame ofzo zijn...
Deze had ik ook al gevonden met google, maar dit is hem niet. (Had ik wel even in de startpost kunnen zetten eigenlijk...) Mijn moederbord is slot-1 en heeft drie geheugenslots ipv twee.

offtopic:
Wat een klein slot trouwens, boven die drie PCI dingen. Is dat AGP..?
Nielson schreef op 15 October 2003 @ 13:59:
Je klopt gewoon gedeeltes van die cijfercodes in Google in, en dan komt er vanzelf wel wat naar boven, bv :

http://www.chaintech.co.yu/proizvodi/slot1/ct-6ssa2.html

[afbeelding]

't Is niet echt engels, maar als je het merk eenmaal weet lijkt me de rest niet zo moeilijk.
Deze lijkt er nog het meeste op, alleen de plaatsing van sommige componenten is anders. Ik ga in ieder geval eens zoeken op de chaintec-site. Bedankt!
(En dat binnen 10 minuten... _/-\o_ )

[ Voor 13% gewijzigd door Hertog op 15-10-2003 14:10 . Reden: Laatste quote viel weg ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Idsert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-10-2024

Idsert

Bla

Dit lijkt erg op mijn chaintech bord die ik heb gehad.. Gezien vorige reacties lijkt mij dit ook het meest logisch..

Best wel klote bord trouwens... Ding heeft twee HD's van me gemold.. IDE controller is dus niet te vertrouwen..

EN als je nog wil wten war ie vandaan kwam.. zeg ik ALDI :D

[ Voor 48% gewijzigd door Idsert op 16-10-2003 14:07 ]

Bla

Verwijderd

Dit mobo is een Chaintech: [google=6SSA2] van 6 maart 1999 afaik

Tip voor onoplosbare moederborden:

Neem een voorschakelweerstandje in serie met 2 ledjes in contra en gebruik dat om alle pinnetjes na te lopen. Zo veroorzaak je iig geen kortsluiting. ;)

code:
1
2
3
testpin1 -----[weerstand]---+---|<|---+----- testpin2
                            |         |
                            +---|>|---+
De ledjes in contra is ervoor zodat polariteit niet uitmaakt van je 2 testpinnen (die je het beste netjes kan voorzien van dip-connector en buitenisolatie. Natuurlijk kun je ook een stukje draad + connector van een oud frontpanel aansluiting gebruiken :)

Overigens kun je ook even kijken/meten of de betreffende pinnen naar ground gaan of iets anders.
De meest gebruikte benamingen voor de aan/uit connector bij mobo's:
- PW/On
- P-On
- PW/SW
- etc...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 06:59 ]

Pagina: 1