[router]smc router dood na firmware

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
wij hebben sinds kort een smc router. nu we eindelijk ook een kabelinternet aansluiting hebben zijn we tot de ontdekking gekomen dat de router het hele verhaal niet deelde over de pc's. Toen is ons dus verteld dat we een firmware moest installeren voor de router. Dat hebben we gedaan, althans... we heb de firmware update gestart, maar na 1,5 uur was er nog niks veranderd. het enige dat we te zien kregen was: processing, please wait. Toen is de stroom eraf gegaan en daarna wilde wij weer proberen om de router te benaderen en gebeurt er niks mee. Er knipperen alleen wat lampjes bij een bepaalde lan aansluiting.
ik heb zelf het idee dat de router dood is. we kunnen niet meer inloggen op de router om instellingen of iets dergelijks te wijzigen. het normale netwerk werkt ook niet meer. heeft er iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
verder wilde ik graag weten of hier meer mensen zijn die ervaring hebben met smc routers en wat die ervaringen zijn. en mocht de router echt dood zijn... welk merk router kan ik dan het best aanschaffen??? niet te duur.. ik had nu een router van 35 euro.

bedankt!
arjo

Verwijderd

Als dit inderdaad zo is - en daar lijkt het wel op - kun je er in principe weinig meer aan doen.

En tja, er zijn geen 'slechte' routers. Lees eens wat ervaringen-topics door :)

• DeRooney
aanvullende vraag: hoe lang duurt een firmware update bij een router normaal dan ongeveer? bij mijn cdbrander was het klaar binnen 5 minuten...

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
1 minuut ofzo.
Over welke router hebben we het eigenlijk? (link naar de fabrikant > type)
Heb je al geprobeert de router te reseten?
Een router die je internet verbinding niet deelt lijkt me ook sterk(ook al heb je de firmware niet up to date)
Meer info graag

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 17:47
Duurt volgens mij nog geen minuut ofzo. In elk geval vind ik 5 minuten al erg lang klinken.
Heb een wireless router van SMC. Al een paar keer geflashed zonder problemen. Gewoon door met Internet Explorer een firmware te uploaden naar het ding via de webtool.

Let wel op dat je instellingen default komen te staan!

Wie heeft je trouwens gezegd dat je de firmware moest upgraden? Iemand van de winkel waar je 'm kocht, toevallig? Terug ermee dan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

35 euro voor een router?
was het een 2e hands?? zoja, dan heb je je misschien wel een kapotte router aan laten smeren.

was die nieuw? terug naar de winkel ermee, en ruil hem om.

• DeRooney
was een nieuwe router. gekocht bij de norrod shop van de hanzehogeschool groningen. en heb geprobeerd te resetten maar reageert nergens op.
vraag mij alleen af of firmware upgrade wel onder de garantie valt....

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Check even of dat ding niet per ongeluk naar z'n default ip is terug gezet (zie manual). Als het ip van je workstation in een andere range zit is het niet gek dat je er niet meer bij kunt.

Verwijderd

vraag mij alleen af of firmware upgrade wel onder de garantie valt....
bij het bedrijf dat de firmware levert heb je dan nogsteeds garantie. (die maken tenslotte het apparaat, en leveren de firmware (waar verbeteringen inzitten voor je product)
Mocht je dit ding via je provider hebben aangeschaft, dan verlies je vaak wel de support vanaf de helpdesk van je provider.
SMC routers kan je het beste helemaal resetten. Bij de nieuwere blijven de 'fabrieksinstellingen' vaak ergens achter.. Moet je even de manual doorlezen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:59 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf ook al een paar jaar een SMC router (7004BR; wat voor type heb jij??) en ik heb de firmware ook al een paar keer met succes geflasht (< 1 minuut).

Er zit een soort "crash recovery" op mijn router, als het misgaat (zoals bij jou) dan is die functie erg goed (& handig). Bij mijn model is het volgens mij "aanzetten met 2 bepaalde pinnetjes op de seriele poort met elkaar verbonden". Als ik dat doe begint de crash recovery mode en gaat het lampje ~7 secs snel knipperen en in die tijd kan ik een firmware update starten. Daarna boot de router 'normaal' maar aangezien jouw huidige firmware vern*ukt is, doet ie het dan niet.

Meld dus hier even het type nummer en spit zelf ondertussen even de handleiding door naar "crash recovery" of "reset to factory default" settings. Dat laatste doe je normaal via je webconfig maar moet ook met een trucje kunnen (bv een paar van die seriele pinnen kortsluiten).

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1