Ipv6 uitschakelen per netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 16:33
Ik heb thuis een Pc en een xbox. Deze 2 zijn verbonden met elkaar. De pc krijgt standaard de ip 192.168.0.1 van de router. Op mijn pc zit nog een andere netwerkkaart, en daar zit mijn xbox aan. Die xbox heeft 192.168.10.2. Dit werkte allemaal prima totdat ik een ipv6 protocol had geïnstalleerd. Als de verbinding nu aan is met de xbox, heb ik geen verbinding meer met de router (en dus het internet). Ik had in een dosprompt "ipv6 uninstall" ingetikt, en daarna werkte alles weer naar behoren.

Nu wil ik dus graag een oplossing voor mijn probleem. Ik heb geprobeerd het ipv6 protocol alleen de uninstallen voor mijn xbox-netwerkkaart, maar toen verwijderde mijn pc ook het ipv6 protocol van mijn andere NIC. Is het mogelijk ipv6 per NIC uit te schakelen (of verwijderen) of is er een andere oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Er even van uit gaand dat je Windows XP gebruikt, kun je rechtsklikken op je netwerk omgevingen en eigenschappen kiezen. Dan rechtsklikken op de netwerkkaart in kwestie en daarvan de eigenschappen. In het lijstje het vinkje voor Microsoft TCP/IP versie 6 uitzetten.
Maar euh, als je dit soort allersimpelste dingen al niet weet en kennelijk zelf ook niet kunt achterhalen, wat wil je dan in vredesnaam met IPv6?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 16:33
Schaam schaam.... tuurlijk dat vinkje. Had alleen geprobeerd het per verbinding te verwijderen. Ik ben even weg, ik ga me zitten schamen in een donker hoekje.... :o :o 8)7

Dank voor je hulp trouwens.... _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Valigarmanda op 15-10-2003 21:45 ]