Ik heb thuis een Pc en een xbox. Deze 2 zijn verbonden met elkaar. De pc krijgt standaard de ip 192.168.0.1 van de router. Op mijn pc zit nog een andere netwerkkaart, en daar zit mijn xbox aan. Die xbox heeft 192.168.10.2. Dit werkte allemaal prima totdat ik een ipv6 protocol had geïnstalleerd. Als de verbinding nu aan is met de xbox, heb ik geen verbinding meer met de router (en dus het internet). Ik had in een dosprompt "ipv6 uninstall" ingetikt, en daarna werkte alles weer naar behoren.
Nu wil ik dus graag een oplossing voor mijn probleem. Ik heb geprobeerd het ipv6 protocol alleen de uninstallen voor mijn xbox-netwerkkaart, maar toen verwijderde mijn pc ook het ipv6 protocol van mijn andere NIC. Is het mogelijk ipv6 per NIC uit te schakelen (of verwijderen) of is er een andere oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt voor de hulp!
Nu wil ik dus graag een oplossing voor mijn probleem. Ik heb geprobeerd het ipv6 protocol alleen de uninstallen voor mijn xbox-netwerkkaart, maar toen verwijderde mijn pc ook het ipv6 protocol van mijn andere NIC. Is het mogelijk ipv6 per NIC uit te schakelen (of verwijderen) of is er een andere oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt voor de hulp!