Van DVD naar DivX -> film speelt versneld af

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Hoi allemaal ik heb de volgende handleiding gevolgd (http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm) om van een DivX film een DVD film te maken met ondertiteling. De handleiding is erg duidelijk alleen wannee rik de film test met powerdvd wordt de film verseld afgespeeld.

Ik heb alle gebruikte programma's gebruikt die worden aangegeven in de handleiding. Tien ik met TMPGEnc bezig ging kon ik de film nog previewen of het goed ging en dat ging het. Dus het is ergens fout gegaan tussen TMPGEnc en IFOedit waar je de ifo's enzo mee maakt. Kan iemand me vertellen waarom de film nu opeens extra snel afspeeld?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
Hoeveel sneller?

Kan zijn dat de source pal was, en dat je hem naar ntsc hebt geconvert.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Kijk eens of de framerate wel goed staat? Dat is meestal de grote oorzaak van te snel afspelen :)

The devil is in the details.

• Binnetie
Ik zie dat mijn topic tiltel verkeerd is het moet zijn van DivX naar DVD.
De source was NTSC en die heb ik met met virtual dub naar PAL omgezet en vervolgens bij ik verder gegaan met TMPGEnc toen die eindelijk klaar was. Heb ik de film getest en blijkt hij goed te wezen (die m2v file heb ik getest). Toen moet ik de file naar IFO's etc omzetten met IFOedit. En toen is het mis gegaan. Want na die tijd speelt hij vekeerd af. Dus het zit ergens in IFOedit omdat de m2v file wel goed is.

• Binnetie
MaRc0 schreef op 15 oktober 2003 @ 11:59:
Kijk eens of de framerate wel goed staat? Dat is meestal de grote oorzaak van te snel afspelen :)
Waar moet ik dan naar kijken? In welk programma?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
probeer anders je m2v , Fake (soms) Ac3 geluid stream en/of chapterindeling in DVDMaetro te importeren dit programma re-autherd ook en maakt er ook keurige .vob en IFO bestanden van :)

PS: heb je die ondertiteling ge-frameservert naar TMPENC ? of niet ? wat dan ook nog een oplossing is om je je Video en ondertitling (vanuit nandub) te frame serven naar CCE deze methode gebruik ik altijd omdat het 1.5 uur sneller is als TMPENC en nog betere kwaliteit geeft ook :)

[ Voor 45% gewijzigd door Possible op 15-10-2003 12:59 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Binnetie
Ik heb niks ge-frameservert, in TMPGEnc kan je een ffdshow lugin selecteren en die heb ik gebruikt en dat werkte goed. Als ik de boel frame server in Nandub dan kan moet ik gewoon dat frameserve bestand openen in CCE?

edit1: Ik ben nu met encoderen met CCE, maar krijg ik straks precies hetzelfde als TMPGEnc? Want met TMPGEnc daar kies je nog van PAL DVD en de groote enzo....?

edit2: Met het gebruik van CCE hetzelfde probleem. Ik denk dat ik nu gewoon de film niet over zet naar PAL maar gewoon in NTSC laat staan...

edit3: Ik heb de framerate gewoon gelaten als het origeneel (23.nogwat frames) en met CCE ge-encodeerd. Helaas hetzelfde resultaat. De m2v file is gewoon goed af te spelen alleen na het gebruik van IFOedit loopt de film sneller dan normaal. Ik gebruik versie 0.95 en ben gisteren nog even overgestapt naar 0.96 (was een nieuwe versie). Maar helaas geen verbetering. Ik vermoed dan ook een verkeerde instelling in IFOedit, alleen weet ik niet welke. Kan iemand mij vertellen wat er mis kan zijn?

[ Voor 78% gewijzigd door Binnetie op 16-10-2003 08:52 ]

Pagina: 1