• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Tegenwoordig wordt je overal doodgegooid met GSM Flash stickers. Deze plak je bij je antenne, dan gaan er 2 ledjes knipperen. Geen batterijen, helemaal niets.

Deze werken dus op de straling die je telefoon afgeeft (wisselend magnetisch veld:?)

Kom ik gister bij Bob's, krijg ik zo'n ding, maar met een batterij erachter, ding blijft dus knipperen. Als echte tweaker natuurlijk onderzocht hoe dat werkte. Geen idee :P Maar, als batterij eruit was, en je hield ém bij magneet werkte het ook.

Ook in de lokale GSM-winkel heb ik een heleboel van die dingen werkend gezien.

Hoe werkt dit? Kan ik iets maken waardoor mijn sticker ook gaat knipperen, zonder dat ik aan het bellen ben? (sticker hoeft niet op m'n telefoon te zitten)

• Baardaap
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 11:23
knippert ie met een bepaalde regelmaat? als je aant bellen ben met een vast toestel en je houdt je gsm erbij hoor je ook dat je gsm straalt, ook als ie niet aan t bellen is oid

I'm a LAMER and i'm proud 2 be

Verwijderd

Zou goed kunnen dat die dingen werken door de fluxverandering ten gevolge van magnetisch veld.

• DiedX
  • Laatst online: 25-02 16:28
Ik denk niet dat het te maken heeft met magnetische velden, maar met elektrische velden. Echter: het bewegen van iets in een magnetisch veld kan een elektrisch veld tot gevolg hebben.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• coolmos
  • Laatst online: 10-02 16:21
Er zit een soort ontvanger chipje in dat op een aantal frekwenties meet. Zodra er op die frekwenties aktiviteit is gaat het ding knipperen.
Als je bij de aansluitingen van de chips kunt, is het loeisimpel om het ding continu te laten knipperen. Moet je alleen wel even kijken welke chips het zijn en welke aansluitingen.
Meestal is het gewoon een 4047 CMOS chip oid die de leds stuurt.
maak een fotootje van het ding.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
coolmos schreef op 15 oktober 2003 @ 13:22:
Er zit een soort ontvanger chipje in dat op een aantal frekwenties meet. Zodra er op die frekwenties aktiviteit is gaat het ding knipperen.
Als je bij de aansluitingen van de chips kunt, is het loeisimpel om het ding continu te laten knipperen. Moet je alleen wel even kijken welke chips het zijn en welke aansluitingen.
Meestal is het gewoon een 4047 CMOS chip oid die de leds stuurt.
maak een fotootje van het ding.
Ding van Bob's heb ik niet meer. Andere zal ik even opzoeken. Er zit een soort van spoel achterop, het lijkt alsof er geen batterij inzit... Dus alleen de chip aansturen lijkt mij niet genoeg.

• coolmos
Als het geen eigen batterijen heeft kun je het niet autonoom laten knipperen. Je krijgt de benodigde energie er niet in zonder een soort voeding te bouwen.

Verwijderd

Waar haal ik zo'n sticker, ik zie ze overal maar ik heb er nog geeneen.. ik wil dr ook eentje.. :P

Verwijderd

Met hetzelfde principe kan je in allerlei prullariawinkels ook een telefoonstandaard kopen met dezelfde werking. Ding knippert al voor je telefoon begint te, eeh, 'rinkelen'.

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Zit er niet een hall-sensor in ofzo, daar gaat en stroompje lopen als er een magnetisch veld is.
En dat ie daar zen spanning vandaan haalt? :?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Peveer schreef op 16 October 2003 @ 17:37:
Zit er niet een hall-sensor in ofzo, daar gaat en stroompje lopen als er een magnetisch veld is.
Zoiets ja, ben mijne momenteel kwijt, dus kan het niet testen. Maar, zover ik kan zien heeft dat ding geen batterij. Wel een soort van spoel onderop.

Verwijderd

hmm, die gare bobs flash gevallen? met dat magneetje wat er telkens afpleurt? :P

was er de 14e ook namelijk.. welk restaurant werk je ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 18:58 ]

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 18:57:
hmm, die gare bobs flash gevallen? met dat magneetje wat er telkens afpleurt? :P

was er de 14e ook namelijk.. welk restaurant werk je ?
Die dingen ja... Lijkt heel veel op zo'n GSM geval.
Zaandam Ankersmidplein

Verwijderd

WieMie schreef op 16 October 2003 @ 19:07:
[...]

Die dingen ja... Lijkt heel veel op zo'n GSM geval.
Zaandam Ankersmidplein
mja, kwerk in heerhugowaard.. was wel geinige avond.. alleen hadden ze def rhymz thuis mogen laten :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Peveer schreef op 16 October 2003 @ 17:37:
dan hadden we denk ik geen kerncentrales..
zou wel vet zijn, genoeg energie op te wekken met zoiets. misschien de technologie van seiko?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• coolmos
De energie wordt opgewekt door de spoel.

Als je een magnetisch veld door een spoel laat gaan krijg je electriciteit.

En het feit dat er voldoende energie uitgezonden wordt om de LED's te laten knipperen ? Waarom denk je dat sommige mensen zich zorgen maken over GSM straling ?

Er zit voor zover ik weet geen Hall sensor op. Dat zou ook weinig zin hebben, zo'n ding detecteert alleen OF er een magnetisch veld is. De spoel doet dat ook, maar zet het bovendien om.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
werkt idd dmv een spoel en inductie. Heb er zelf ook een gehad en je kan de spoel goed zien zitten. Bovendien knipperen de ledjes op de maat van de 'verbinding'. Wanneer je spreek branden ze bijvoorbeeld continue en wanneer het stil is knipperen ze.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~ooster48/HPIM1806.jpg
Zo ziet de achterkant van dat ding eruit... Met een magneetje eroverheen werkt niet...

Verwijderd

coolmos schreef op 17 oktober 2003 @ 10:01:
De energie wordt opgewekt door de spoel.

Als je een magnetisch veld door een spoel laat gaan krijg je electriciteit.

En het feit dat er voldoende energie uitgezonden wordt om de LED's te laten knipperen ? Waarom denk je dat sommige mensen zich zorgen maken over GSM straling ?

...
Juist, een GSM geeft zoveel stralingsenergie af dat het minstens een led kan doen branden.
Ik heb de volgende toestellen gehad: Nokia 1610, Sony Z1+, Ericsson t10s, Nokia 3310. Ze gaven me allemaal koppijn na een minuut of 5.

Ik heb nu de Sony Ericsson T310, en geen probleem met de straling qua hoodfpijn.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat de straling wel degelijk aanwezig is, en genoeg energie heeft om een led te voorzien van stroom. Zie ook de brandende tl buizen in een stroomcentrale (zonder dat die tl is aangesloten)

Verwijderd

hwwy, ik kwam dit tegen, sorry dat ik een vrij oud ropik schop, maar vond het wel intresant : http://images.google.nl/i...26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8

(was aan het zoekken naar wat SMD parts, toen vond ik deze :D)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

je bedoelt dus Afbeeldingslocatie: http://home.ust.hk/~bcandyp/RW04.jpg ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
volgens mij komt dit idd door de straling die de telefoon uitzend en dan met iets van inductiestroom of fluxveranderingen , dit heb ik ooit eens geleerd bij natuurkunde

Verwijderd

Een idee waar je deze nog gratis kan krijgen, heb wel interesse

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als je ze over je broek wrijft dan doen ze het ook 8)

Geen idee verder waar het op werkt :P
Statische elektriciteit lijkt me niet :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
K wil ook wel van die gratis dinkies :P
Om ze te kopen zijn ze vaak overiogens ook niet zo duur. Op de markt kom je vaak genoeg van dat soort "prullaria" tegen.

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik zag van de week dat Stimrol (kauwgum) die dingen ook weggeeft, zitten dan in de verpakking

-

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb er nog wel 100 van...

als men intresse heeft moet men mij maar even mailen

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 21:16:
Een idee waar je deze nog gratis kan krijgen, heb wel interesse
Bij 2 pakjes Stimerol krijg je er 1 kado geloof ik.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

iemmand opgevallen dat dit zelfde soort kronkels ook en LDR's zitten (Light Dependant Resictor maar dan in goed gespeld engels en nederlands 8)7 )
dta zwarte blopje met die 3 pootjes, wat is dat? een SMD transistor ofsow die het lampje naat knipperen om-en-om?

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 21:38
Ik heb dergelijk onderwerp een keer op een tentamen natuurkunde gehad, en het blijkt dus idd, zoals coolmos ook al zei, dat de elektriciteit wordt opgewekt door het magnetisch veld dat door de spoel wordt geleid 8)

strava

Verwijderd

bij een young-dynamic info setje zat laatst ook zo'n ding.
Pagina: 1