Toon posts:

Notebooks op MKB linux server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort krijgen wij een 4-tal notebooks op de zaak. Hiervoor moet ik een plan gaan schrijven omdat er dan het nodige veranderd moet gaan worden op het gebied van policies, userrights, synchronisatie etc. Derhalve ben ik op zoek naar tips hoe dit het beste is aan te pakken.

Case:
1x server met linux /Samba Extern beheert

4x notebook WIN XP Pro, Office XP Pro
2x Desktop WIN XP Pro, Office XP Pro

Notebooks moeten op de zaak aan de server hangen en daarbij moeten sjablonen, prijslijsten en documenten zo efficient mogelijk worden gesynchroniseerd.

Notebooks moeten "thuis" een inbelverbinding kunnen opbouwen naar Inet provider voor ophalen Mail. Op de zaak kan dit via de server.

Notebooks en WS hebben afhankelijk van de gebruiker rechten tot bepaalde mappen.

(Voor ondersteuning kan remote help functie van XP worden gebruikt of is dat af te raden?)

Wie heeft al eens met dit bijltje gehakt en weet waar de valkuilen liggen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:41:
Notebooks moeten op de zaak aan de server hangen en daarbij moeten sjablonen, prijslijsten en documenten zo efficient mogelijk worden gesynchroniseerd.
- Login scripts (kix) voor push/pull truukjes
- Locaties van sjablonen op het LAN zetten
- Bepaalde shares offline available maken voor het OS
Notebooks moeten "thuis" een inbelverbinding kunnen opbouwen naar Inet provider voor ophalen Mail. Op de zaak kan dit via de server.
Neem een gratis inbel account, of een betaalde.
Laat ze inbellen en Outlook met een ander profile opstarten (en sowieso je Outlook configgen voor offline meuk).

Ik vind heel eerlijk gezegd dat je dit wel ubermakkelijk neerdropt. Wat heb je zelf allemaal al uitgevogeld :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
- Login scripts (kix) voor push/pull truukjes
- Locaties van sjablonen op het LAN zetten
- Bepaalde shares offline available maken voor het OS
1. Het gaat mij dus om die push-pull truukjes, die zoek ik!
2. Sjablonen op het LAN zetten? En als de user thuis werkt? Enekel sjablonen worden regelmatig aangepast vanweg productacties. De nieuwste sjablonen staan dan op de zaak en de gebruiker die 1x per week of 2 weken langskomt moet dan automatisch bijgewerkt worden. Als ik dat van hun laat afhangen gaat het net als nu: Niet!
Ik maak nu regelmatig cd-roms met updates voor de programmatuur die de huidige gebruikers thuis op hun desktop hebben draaien. Maar als ze deze niet uitvoeren of ze vergeten elke keer de cd-rom dan weet ik op het laatst niet meer hoe ver hun software is bijgewerkt en zit ik uren met ze aan de telefoon om een probleem op te lossen. Daar moet ik van af.

Onze relatiedatabase kan eenvoudig via een vaste directory zichzelf synchroniseren. Zoeits zoek ik dus ook voor de andere applicaties.

Inbelaccounts e.d zijn geregeld, alleen de instellingen van firewalls en virusscanners ben ik nog mee bezig. Zeker als de netwerkkaart van het notebook op de zaak via de server het internet op gaat en "thuis" via adsl, dat wordt wat lastiger.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Laat kix kijken of een bepaalde waarde in de registry bestaat
- Bestaat deze niet => Templates naar profile kopieren en waarde in registry zetten

Met Kix kun je een hoop, kijk eens op http://kixtart.org zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
WHOOHA! Thnx! Dat is dus zo'n tip die ik zocht.

/me dacht dat kix gewoon vakjargon was en had niet verder gedacht.... 8)7

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-01 22:33
ff vraag met een vraag beantwoorden, maar hoe beheren jullie je samba server extern ? (niet uitgaande van SSH maar echte windows tools) Want dat is iets wat ik zoek en niet kan vinden in de howto's van samba...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:11:
WHOOHA! Thnx! Dat is dus zo'n tip die ik zocht.

/me dacht dat kix gewoon vakjargon was en had niet verder gedacht.... 8)7
Hmm .. blijkbaar dus niet bekend met Kix ;)
* Koffie zal morgen wel even een lapje code posten voor je hoe je dat doet :Y)

Pagina: 1