Ben bezig met Access 2003 en nu wil ik graag het resultaat van een Query als standaardwaarde gebruiken voor een veld in een formulier.
Heb een Tabel (Artikelen) als onderstaande:
Nu wil ik graag de gemiddelde prijs weten van Artikel_nr 1. Geen probleem toch doe ik met de volgende Query (deze heet "select_gem_prijs"):
SELECT Avg(Artikelen.Prijs) AS Gem_prijs
FROM Artikelen
GROUP BY Artikelen.Artikel_nr
HAVING (((Artikelen.Artikel_nr)=[Forms]![Gemiddele prijs]![Artikel_nr]));
Het formulier "Gemiddelde prijs" bestaat uit een formulier met het veld Artikel_nr en een veld Gemiddelde_Prijs. Nu heb ik bij de eigenschappen van dit veld als standaardwaarde dmv expressie de QUERY geselecteerd. En dat leverd als waarde voor de standaardwaarde dit op: "=[select_gem_prijs]![Gem_prijs]"
Bekijk ik nu echter het formulier dan zie ik als waarde #naam?. Voer ik de query handmatig uit, werkt deze perfect. Dus is er iemand die enig idee heeft wat ik fout doe? Want na 2 dagen prutsen heb ik het er wel een beetje mee gehad....
Heb een Tabel (Artikelen) als onderstaande:
| ID | Artikel_nr | Prijs | ||
| 1 | 1 | 10 | ||
| 2 | 1 | 20 | ||
| 3 | 2 | 10 | ||
| 4 | 2 | 10 | ||
| 5 | 1 | 30 | ||
| 6 | 3 | 10 |
Nu wil ik graag de gemiddelde prijs weten van Artikel_nr 1. Geen probleem toch doe ik met de volgende Query (deze heet "select_gem_prijs"):
SELECT Avg(Artikelen.Prijs) AS Gem_prijs
FROM Artikelen
GROUP BY Artikelen.Artikel_nr
HAVING (((Artikelen.Artikel_nr)=[Forms]![Gemiddele prijs]![Artikel_nr]));
Het formulier "Gemiddelde prijs" bestaat uit een formulier met het veld Artikel_nr en een veld Gemiddelde_Prijs. Nu heb ik bij de eigenschappen van dit veld als standaardwaarde dmv expressie de QUERY geselecteerd. En dat leverd als waarde voor de standaardwaarde dit op: "=[select_gem_prijs]![Gem_prijs]"
Bekijk ik nu echter het formulier dan zie ik als waarde #naam?. Voer ik de query handmatig uit, werkt deze perfect. Dus is er iemand die enig idee heeft wat ik fout doe? Want na 2 dagen prutsen heb ik het er wel een beetje mee gehad....