Toon posts:

[Access 2003] Resultaat van een Query als standaardwaarde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met Access 2003 en nu wil ik graag het resultaat van een Query als standaardwaarde gebruiken voor een veld in een formulier.

Heb een Tabel (Artikelen) als onderstaande:

IDArtikel_nr Prijs
1 1 10
2 1 20
3 2 10
4 2 10
5 1 30
6 3 10

Nu wil ik graag de gemiddelde prijs weten van Artikel_nr 1. Geen probleem toch doe ik met de volgende Query (deze heet "select_gem_prijs"):

SELECT Avg(Artikelen.Prijs) AS Gem_prijs
FROM Artikelen
GROUP BY Artikelen.Artikel_nr
HAVING (((Artikelen.Artikel_nr)=[Forms]![Gemiddele prijs]![Artikel_nr]));

Het formulier "Gemiddelde prijs" bestaat uit een formulier met het veld Artikel_nr en een veld Gemiddelde_Prijs. Nu heb ik bij de eigenschappen van dit veld als standaardwaarde dmv expressie de QUERY geselecteerd. En dat leverd als waarde voor de standaardwaarde dit op: "=[select_gem_prijs]![Gem_prijs]"

Bekijk ik nu echter het formulier dan zie ik als waarde #naam?. Voer ik de query handmatig uit, werkt deze perfect. Dus is er iemand die enig idee heeft wat ik fout doe? Want na 2 dagen prutsen heb ik het er wel een beetje mee gehad.... :(

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een querie kan je niet gebruiken als standaardwaarde.

Probeer eens met de functie DAVG()

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt!! Dat ik daar zelf niet op ben gekomen :D.