Toon posts:

Welke surround setje? 5.1 of 6.1

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HELP, HELP wordt een beetje gek. Er is hier zoveel te vinden over speakersets.

Ik heb een soundblast audigy waar ik heel tevreden over ben.

maar welke speakerset gebruik ik het best: 80% games, 15% muziek, 5% film

via prijswatch heb ik een winkel in de buurt geselecteerd en twijfel ik nog tussen volgende setjes.

5.1 setje
Ozaki HM-030 (180W RMS) €137.55
Ozaki HM-050 (120W RMS) €127.99
Logistech z640 €77.11

6.1 setje
Logitech x620 €100.79
creative inspire 6700 €113.11

kan iemand mij helpen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Games maken maar héél zelden gebruik van 6.1, muziek trouwens ook, dus 6.1 is geen must voor je. Zelf zou ik voor de Logitech Inspire 6700 of z640 gaan, maar dat koomt vooral omdat ik Ozaki niet ken :)

The devil is in the details.

Verwijderd

ik zou de Logitech x620 €100.79 nemen die heb ik een keer geleend van een vriend en de kwalitijd was werkelijk geweldig

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
als je veel gamed kun je het best de inspire 6700 set halen deze is echt super vooral omdat je veel gamed

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

tsja, het gaat er vooral om wat je zelf mooi vind klinken denk ik... kun je ze niet een keer horen? zal wel niet...
maargoed, als je voornamelijkvoor gamen is 6.1 vrij overbodig, en zou ik voor een mooi 5.1 setje gaan. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij logitech omdat ik hier heel goeie ervaring mee heb (heb zx680) dus zou voor de z640 gaan, of anders de inspire 6700, maar dan zou ik ff de spec's naast elkaar leggen.. ozaki ken ik niet helaas

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Dark Master
tsja, het gaat er vooral om wat je zelf mooi vind klinken denk ik... kun je ze niet een keer horen? zal wel niet...
maargoed, als je voornamelijkvoor gamen is 6.1 vrij overbodig, en zou ik voor een mooi 5.1 setje gaan. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij logitech omdat ik hier heel goeie ervaring mee heb (heb zx680) dus zou voor de z640 gaan, of anders de inspire 6700, maar dan zou ik ff de spec's naast elkaar leggen.. ozaki ken ik niet helaas

uhm juist met 6.1 is het geluid in games mooier hoor komt voornamelijk door de achterste center :?
en logitech vindt ik persoonlijk teveel bas inzitten te hol behalve dan de z680 _/-\o_ maar jah dan praat je over een hele andere prijsklasse })

Verwijderd

Topicstarter
voor deze die Ozaki niet kennen:
www.ozaki.be/nl/893.asp (HM-050)
www.ozaki.be/nl/1217.asp (HM-030)

deze zijn nog niet lang op de markt, hierdoor hun onbekendheid.

• Dark Master
dan zou ik voor die ozaki gaan alleen dat uiterlijk al:P:D

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

@Dark Master: jah, goed daar heb je een punt.. maar volgens mij word het maar heel weinig toegepast in de huidige games.. misschien dat je d'r in de toekomst meer aan hebt? maargoed ik zou vooral ff een paar review's doorlezen, word je vaak een stukkie wijzer van :)
inspire 6700
nog een inspire
een z640 review

gewoon ff zoeken hier of op google..
ik moet zeggen dat die ozaki's er op zich ook best aardig uitzien, maar ik ken ze niet qua geluid.. jammer dat ze nog te nieuw zijn om reviews van te vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Felyrion op 15-10-2003 12:07 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb de Creative Inspire 4.1 4400 en ik vind de mijne mooier klinken dan de Z-640 van logitech, (het enige is dat de Z-640 1 speaker meer heeft), mijn subwoofer is kleiner maar veel beter (diepere bas, mooiere bas...)
Ik ben van plan om de Creative Inspire 5500 Digital te kopen, die wil ik gaan gebruiken met een DVD speler, GameCube en TV... weet iemand of die ook minimaal zo mooi geluid heeft als de mijn (t lijkt me wel, maar ik kan hem nergens beluisteren)

Home Assistant Configuratie V&A

• Dark Master
ik heb de Creative Inspire 4.1 4400 en ik vind de mijne mooier klinken dan de Z-640 van logitech, (het enige is dat de Z-640 1 speaker meer heeft), mijn subwoofer is kleiner maar veel beter (diepere bas, mooiere bas...)
Ik ben van plan om de Creative Inspire 5500 Digital te kopen, die wil ik gaan gebruiken met een DVD speler, GameCube en TV... weet iemand of die ook minimaal zo mooi geluid heeft als de mijn (t lijkt me wel, maar ik kan hem nergens beluisteren)

gelijk heb je creative heeft dan mischien niet veel power in zijn subwoofer maar der zit wel voller en beter geluid in dan logitech ow jah en als je het dan direct goed wil doen koop dan een inspire 5700 digital die is echt _/-\o_ _/-\o_ O-)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb juist gelezen dat de Inspire 5700 Digital een veel minder goed 'midden' bereik heeft, en dat komt doordat de subwoofer een gesloten systeem heeft, en dus minder diepe bas aankan... en hij is veel duurder. ;)

Home Assistant Configuratie V&A

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
zelf zou ik voor de 5.1 gaan heb het zelf ook en heb er goeie evaringen mee
komt goed en veel geluid uit hij is goed voor games en muziek uiteraard ik vindt hem in iedergeval top maar ja je moet zelf maar kijken wat je wil succes

• Dark Master
ik heb juist gelezen dat de Inspire 5700 Digital een veel minder goed 'midden' bereik heeft, en dat komt doordat de subwoofer een gesloten systeem heeft, en dus minder diepe bas aankan... en hij is veel duurder.

jah maar dat zeggen der wel meer maar als je hem zelf eens hebt gehoort O-)
maar jah het is ook de manier van plaatsen he ;)
in ieder geval de inspire 5700 mjam mjam _/-\o_ (mijn mening }) )

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 23:08
Dark Master schreef op 17 October 2003 @ 10:11:
ik heb juist gelezen dat de Inspire 5700 Digital een veel minder goed 'midden' bereik heeft, en dat komt doordat de subwoofer een gesloten systeem heeft, en dus minder diepe bas aankan... en hij is veel duurder.

jah maar dat zeggen der wel meer maar als je hem zelf eens hebt gehoort O-)
maar jah het is ook de manier van plaatsen he ;)
in ieder geval de inspire 5700 mjam mjam _/-\o_ (mijn mening }) )
ooit dit knopje gezien? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif

kan je mee quoten. hoef je dus niet de hele tekst van een ander te copy-en

[ Voor 4% gewijzigd door PhuSioN op 17-10-2003 10:54 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
creative inspire 6700 €113.11

57696520646974206c65657374206973206e657264

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon mooi gaan voor de Logitech Z640 [5.1] a € 75,-. Ik heb em nu ook en het bevalt mee uitstekend...!

Klinkt echt geweldig _/-\o_ [vooral die subwoofer :D ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

is die z640 ook te gebruiken voor muziek? Ik heb het systeem namelijk wel eens gehoord met een film en dat dreunde lekker. Maar wil je ff lekker harde muziek opzetten dan dan zullen die kleine speakertjes dat toch nooit redden of wel?

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Kwil graag jullie advies vragen over mijn situatie,
kheb nu gewoon 2 van die standaard PC boxjes B)
Maar kwil wat nieuws/beters

Ik d8 aan een 5.1 of 6.1 setje , kan iemand mij adviseren.

Mijn budged is € 150 liefst minder natuurlijk :P
Wat ik er mee ga doen: 70% muziek (rap) 15% films 15%games

Alvast bedankt !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik kan je de 5.1 speakers van creative wel aanraden, ik heb zelf de inspire 5100 en je kan natuurlijk ook de 5500 of de 5700 nemen

Verwijderd

het is zeker niet mogelijk om een 2.1 speakersetje aan te schaffen en daar vervolgens nog 3 extra speakers op aan te sluiten (analoge speakers van mn receiver). Op mn receiver zit namelijk geen subwooferingnag en die wil ik wel graag hebben. Maar ik heb dus wel een receiver met een center/2rear en 2 frontspeakers waarbij de bass dus door de frontspeakers gaat.

Verwijderd

Laat die ozaki's aub links liggen. Die dingen zuigen echt aars...

Pak een logitech of een Creative setje als je perse computer luidsprekers wil, of een setje van klipsch ofzo...

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:35
BiG-GuY schreef op 16 oktober 2003 @ 09:43:
Ik heb hier de Creative 5500 Digital sinds maart staan en ben erg tevreden over de kwaliteit. Hij doet mij bij dienst als home-theater setje i.c.m met een LG DVD speler en in mijn woonkamertje (zo'n 16m2) volstaat ie uitstekend.
Natuurlijk, ik zou wel iets meer bas willen om mijn bank mee te laten dreunen op de lage tonen, maar dat gaan mijn huisgenoten niet waarderen vrees ik.
Ik heb helaas niet de mogelijkheid gehad om de 5500 te vergelijken met andere setjes, maar voor zijn prijs (rond en nabij de €160,-) vind ik m top !

Zelf gaan luisteren blijft natuurlijk de beste manier om tot de juiste conclusie te komen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Zen71
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2021

Zen71

the First

Beste Tweakers,

Een woordje uitleg over Ozaki omdat ik ervan uit ga dat jullie niet weten wie deze nieuwe speler is op de europese speakermarkt.
Eerst en vooral doet Ozaki slechts sinds enkele maanden zaken in Europa en ze doen het nog goed ook want er word op tweakersforum over geschreven ;)
Ozaki is een taiwanees bedrijf met natuurlijk de fabrieken in China en is reeds enkele jaren één van de fabrikanten voor ... Logitech, Hercules, Labtec en consoorten. Ozaki kan betere prijzen aanbieden dan zijn conculega's omdat deze een rond de wereld marketing moeten houden en dat kost dus heel veel eurootjes.
De produkten zijn natuurlijk niet identiek maar op kwaliteit moet Ozaki zeker niet onder doen en ... op prijs-kwaliteit zijn ze echt niet te kloppen.

Bij deze

greetz

King Lolo

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 22:51

Sick Nick

Drop the top!

Sorry dat ik het zeg, maar iemand die vandaag registreert en dit als enige reactie heeft denk ik dat jij niet helemaal objectief bent ;)

Als ik verkeerd zit, beschouw het dan maar als niet gezegd.

Anyway, ik heb zelf een Z680 en die klinkt heerlijk. De 640 vond ik zelf niet echt lekker klinken, de bas wat wat plopperig en de midden/hoge tonen niet echt strak. Ben toen verder gaan kijken en kwam dus uit bij die z680.
Aan dat advies heb je niks omdat die niet rond de 100 euro zit maar wel aan het feit dat de 640 niet echt een aanrader is. Denk dat je dan beter uit bent bij dat creative setje, ga anders naar de mediamark en beluister ze allemaal even.

Verwijderd

Yez SickNick , ook ik ben pas geregistreerd en hoop dat je me niet kwalijk neemt als ik zeg dat die Ozaki's echt wel goed zijn ;

Heb thuis de HM010 ; is een 5.1 met een RMS van 115W ; meer dan voldoende voor huis-tuin-en keukengebruik en ook een stap verder.

Zo wordt de PC ook gebruikt voor sound-making (DJ console Hercules in combinatie met HipHop-maker (oud programma van DataBecker) ... amateuristisch niveau van muziek createn maar m'n sound is wel high-professional ...

wat kan ik er nog meer van zeggen ... nog 1 troef voor mij dan toch ; dit model (ik heb hem nu 5-tal weken) is de eerste wereldwijd (zo werd me toch verteld) die 1 jaar onsite garantie & support geeft. Ik vond in de doos dus een appart document met hotline-number op en een knappe uitleg welke stappen ik zou moeten volgen indien ik een defect heb. Gelukkig heb ik het nog niet moeten doen (alles werkte perfect) maar indien nodig komt iemand binnen de 4 dagen bij me thuis bijvoorbeeld de defecte speaker gewoon omwisselen ... en dit vind ik wel knap dat een minder bekend merk zo naambekendheid wil maken door een extra service aan te bieden. En geef toe ; als ik het hoorde is het toch een soort van garantie op de kwaliteit die je in huis haalt ... anders zouden ze misschien hun broek eraan scheuren .

Neen , naar mijn bescheiden mening ; Ozaki rules big time !

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
k zat zo eens op die site van ozaki te kijken. maar waar zijn die dingen te koop zeg?

want deze set lijkt me geweldig!!

http://www.ozaki.be/nl/Products/HM080.htm

bij de verdeelpunten kom ik er nog niet echt uit :S
Pagina: 1