[Car Audio] Is een 4x50W amp. achter een 4x50W radio nuttig?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 10:47
Ik zit er over te denken om mijn huidige Pioneer headunit te vervangen door een met mp3 functionaliteit. Mijn huidige headunit heeft een spec. van 4x45W en 3 High Voltage RCA outputs). Op dit moment heb ik achter de headunit een Sinus Live versterker zitten, deze heeft 4x50W. Deze heb ik destijd gekocht om de head unit niet te veel belasten als ik wat meer geluid wilde (met behoud van kwaliteit!).

De headunit die ik wil gaan kopen heeft een 4x50W MOSFET aan boord. In hoeverre heeft het zin om hierachter nog eens mijn huidige versterker te gaan aansluiten? Wat kan deze nog toevoegen aan de kwaliteit van het geluid? Het geluidsnivo zal hard genoeg zijn lijkt me... Of kan ik beter mijn versterker bij de headunit inruilen en voor wat meer features op de headunit gaan? De headunit die ik nu op het oog heb is of de DEH-3500MP of de DEH-5500MP. Deze hebben geen High Voltage RCA outputs...

De speakers die ik ga gebruiken aan de voorzijde zijn 17 cm's van Infinitty met aparte tweeters en high/low pass filters... De achter zijde weet ik nog niet helemaal, ik had een MDF hoedenplank met JBL GTO's er in, maar aangezien ik nu een station rijd moet ik wat anders bedenken...

Graag advies!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik denk dat de kwaliteit en werkelijke vermogen van de losse amp beduidend beter is. Kijk eens hoe klein die radiobehuizing werkelijk is, en daar moet dan nog een goede versterker inpassen ?

Ik zou de losse amp blijven gebruiken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

ik denk ook dat je beter die amp achter in je wagen kan laten zitten. de hd claimt 4 x 45 maar over het algemeen is dat een tikie minder. zekker aangezien je wat grotere speakers in je auto hebt hangen krijgt de hd unit amp het erg moeilijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Het heeft heel veel zin want zo een headunits heeft zelden meer dan 15watt/kanaal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• The_Big_Easy
Bedankt voor het advies! Ik houd mijn versterker toch maar... (zoveel inruilwaarde had ie toch al niet :) )

Heeft iemand nog een idee hoe je in een station die ovale JBLs kunt plaatsen zonder dat je er geen kinderwagen meer in kunt zetten? (jaja, klinkt burgerlijk maar papa zijn is ook erg leuk :) )

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ehm, de standaard inbouwplekken (niet zijnde deuren) even bewerken met wat MDF eronder?

• The_Big_Easy
zoiets zat ik zelf ook aan te denken, de station die ik nu rijd heeft echter 2 inbouw plekken in het dak van de kofferbak, dat wordt nog even knutselen dan :)

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
kun je niet even wat losse draden trekken om even uit te proberen wat beter klinkt? hoef je ook niet alles eruit te slopen.

mcb1

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 10:34
er zijn meerdere manieren ... MDF, Polyesther, gaten zagen. :) lekker knutselen dus ... Mischien kunnen we meer/beter advies geven als je een foto van je achterbak hebt ....

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Pagina: 1