Toon posts:

win2k netwerk server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met een probleempje, ik wil een server maken die dient als login server en file server, het moet zo wezen dat client computers zich bij de server aanmelden en dan automatisch een netwerk drive in hun omgeving erbij krijgen(die netwerk drive moet een map wezen op de server waarin de clients een bepaalde ruimte hebben waar ze in kunnen schrijven, dus elke client heeft een eigen map ) die speciaal voor hun alleen is en waar zij dan ook alleen maar in kunnen komen.

dus stel je hebt 2 accounts
jantje en pietje

jantje logt in en krijgt in zijn omgeving een netwerk drive erbij die linkt naar \\server\data\jantje

dan logt jantje uit en pietje logt in
pietje krijgt dan een drive met de link naar \\server\data\pietje

dat aanmeld gebeuren was heel simpel met windows NT als server en windows 98 als client ( gewoon een domain aanmaken en bij user manager for domains de accounts aanmaken, en dan bij win98 instellen dat ie bij dat domain moest aanmelden )

Nu wil ik dat zaakje onder windows 2000 ( server en client )gaan doen maar dit blijkt al een stuk vervelender zijn met die domain bende.

die server mag wel anders worden ( als het maar windows is, novell netware zou ook kunnen maar een beetje prijzig met licenties als het officieel moet ) maar de client moet win2000 worden.

Dus ik hoop dat iemand mij een beetje kan uitleggen hoe ik dit het beste moet gaan doen. de server komt trouwens niet aan het internet maar is gewoon een los netwerkje met maar een paar clients ( hooguit 10 )

Groeten Erik

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Als je alleen de client veranderd zal het niet veel anders worden.
Novell is prijzig, maar Windows 2000 server ook.
Als het echt goedkoop moet, kun je ook Linux met Samba gebruiken.

let the past be the past.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:11

chromeeh

the Gnome

Uhm.... simpel gezegt:
Je Win2k clients lid maken van het domein is niet anders dan in Win9x :)
Zodra ze lid zijn van het domein kun je aan de slag met je login-script....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als je een win2k/ win2k3 server neemt en dcpromo draait.(daarmee maak je een domeincontroller) met de parameters die je moet invullen, invult. Heb ik je vraag beantwoord. Daarmee kun je dat doen wat jij wilt. En hoe je dat moet doen, tja, zoek en gij zult vinden.

Verwijderd

het is vrij normaal dat bedrijven werken met w2k clients en een NT4 controller gebruiken. Werkt ook prima....

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:18:
[..]
Nu wil ik dat zaakje onder windows 2000 ( server en client )gaan doen maar dit blijkt al een stuk vervelender zijn met die domain bende.
[..]
Uh? Dat is juist veel makkelijker.
Login-scrippie bouwen:

[login.bat]
net use F: \\server\data\%username%
[/login.bat]

Gebruikers-account maken op je w2k server, loginscript toewijzen.
inloggen op je werkstation als admin, ding lid maken van het domein, rebooten, en aanmelden met gebruikers-naam en wachtwoord die je net op je server hebt gemaakt. Account hoeft niet eens op het werkstation aanwezig te zijn, omdat de server hier kijkt of deze gebruiker het domein in mag.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1